Recenze: Normálně jiní


Výsledek obrázku pro normálně jiníAutor: Tammy Robinson
Vydání: Grada, 2018
Žánr: romantika
HODNOCENÍ:  ★★★★

Devatenáctiletá Maddy pracuje ve fotolabu a každou volnou chvíli času věnuje své mladší autistické sestře. Občas tajně sní o tom, že se stane fotografkou nebo se zamiluje. Láska a volnost jsou však pro ni jen nesplnitelným snem. Její sestřička vyžaduje celodenní péči, nesnáší změny a do jejího soukromého světa dokáže nejlépe nahlédnout právě Maddy. Ta je smířená s tím, že nemá vlastní budoucnost. Jejím úkolem je starat se o sestru. To poslední, na co myslí, je láska. Jenže ta si ji přesto najde...

Jednou se náhodou potká s Albertem, který pracuje v jezdeckém centru. Albert má své vlastní trable. Šikanuje ho vlastní otec a on už se nemůže dočkat, až odejde z domu. Když však potká Maddy, okamžitě jej okouzlí. On ji nechá ochutnat kouzlo volnosti. Ona mu ukáže milující rodinu. Zamilují se do sebe. Jejich světy jsou však úplně odlišné, navzájem nespojitelné. Oba jsou tak trochu normálně jiní. Má jejich láska naději? A jak se poperou se všemi zkouškami, které jim osud přichystá?

 Normálně jiní je kniha, která nejspíše okouzlí všechny čtenáře, kteří mají v oblibě Johna Greena nebo knihy od Jojo Moyes. Kniha slibuje hřejivost, srdceryvné okamžiky a lásku, která svírá srdce a otřásá světem. To mají všichni tři autoři společné a to od jejich knih také očekávám. Normálně jiným se očekávání povedlo naplnit. Možná ne na jedničku s hvězdičkou, ale na jedničku ano.

Máme tu dvojici hlavních hrdinů, kteří mají svůj vlastní svět. Když se však potkají, pěkně to mezi nimi zajiskří a postupně se vzájemná chemie rozhořívá. Číst o jejich poznávání bylo moc pěkné a romantické. Láskou je prosycená celá kniha. Nemusíte se ale bát přehnaně sladkého příběhu. Vše se odehrává pozvolna a autorka hlavně pracuje s tím, jak moc odlišné jsou jejich životy a jak je obtížné skloubit je dohromady.

Milý a hřejivý příběh se později zvrhne v drama. Na obálce má kniha napsáno, že je určena pro fanoušky románů Hvězdy nám nepřály a Než jsem tě poznala. Pokud jste obě knihy četli, možná už tušíte, co všechno mají společného. Dá se tak odhadnout menší spoiler. Prozradím jen to, že s hlavními hrdiny prožijete úžasné chvíle jako na obláčku i momenty, kdy oceníte nachystané kapesníčky.

V knize je totiž zlomový moment a záleží na tom, jak na vás zapůsobí. Já jsem měla trochu potíže vcítit se do hlavních hrdinů. Kniha se četla lehce, bavila mě, ale nějak jsem ji četla s určitým nadhledem. Možná proto jsem při čtení neronila krokodýlí slzy. O dojetí se však autorka usilovně snažila. Možná až příliš tlačila na pilu. Já jsem ovšem člověk kamenný, který se nehroutil ani u Hvězdy nám nepřály, takže to berte s rezervou a pro jistotu se vážně připravte na slzavé údolí a zlomené srdce. Normálně jiní na vás totiž rozhodně zapůsobí, přinutí zapřemýšlet a vychutnat si každou jejich stránku.

Velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku
Knihu můžete zakoupit ZDE
 Logo

Okomentovat

20 Komentáře

  1. Super recenze :) Kniha mě jakožto někoho, komu se Než jsem tě poznala líbilo moc, zaujala na první pohled. Určitě si píšu na seznam. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že jsem tě nalákala, skutečně to je výborné čtení :)

      Vymazat
  2. Tak tohle je něco pro mě. ! :D A hned píšu do seznamu knih, které musím přečíst:)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda romantiku a silné příběhy, tak si tuhle knihu vážně musíš přečíst :)

      Vymazat
  3. Tohle je něco přesně pro mě! Četla jsem mnoho knih od Johna Greena, tak tohle by mě nemohlo zklamat :)♥

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, tak to by se mi líbilo, protože Hvězdy nám nepřály a celkově Greenovy knížky mám ráda a Než jsem tě poznala také! :) Kouknu po ní :) A já jsem taky kamenný člověk, tak jsem zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  5. Hezká recenze :) Zaujala mně, Jojo Moyes má zajímavé knihy, možná by se mi tahle taky líbila :D

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím si, že tahle knížka by byla něco pro mě :) Mám ráda výše zmíněné autory, tak uvidíme, třeba si jí pořídím :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  7. Woow, příběh knížky mě upřímně velmi zaujal. Takové zápletky mám ráda. A jinak já se u Hvězdy nám nepřály taky nehroutila, takže neboj, nejsi v tom sama :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem teda i knížku Hvězdy nám nepřály oplakala, tohle mě hrozně dojímá :D Určitě si ji přidám na svůj wishlist :) A i Než jsem tě poznala si musím přečíst, když jsem neviděla film :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Právě jsi mě hodně nalákala :) Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  10. Such a great book ^^ Thanks for sharing~

    Would you like to support each other by follow GFC and G+?
    Let me know if you follow me and I will follow back asap!

    Xoxo,
    Erika

    OdpovědětVymazat
  11. Téma je hodně zajímavé a nevšední, neumím si představit být v Maddy situaci.. Určitě kouknu, jestli knížku nemají v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
  12. Pekne napísaná recenzia, vďaka za info o knihe, ale toto by asi nebola kniha pre mňa. Ako sama píšeš asi skôr pre faúšikov Greena a apod. Každopádne veľmi sa mi páči obálka :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Krásná recenze, moc hezky se to četlo :) Kniha vypadá zajímavě a myslím, že ten příběh by se mi líbil. Mám ráda takováhle témata :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkná recenze. :) Mně osobně se kniha líbila a pěkně jsem si u ní pobrečela.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tohle by mě asi jako knížka nebavilo, škoda. Obsahově určitě bude pěkná, úvod zní poměrně zajímavě. Problém je pak v tom, že na mě ta knížka působí tím dojmem Johna Greena a zrovna to já nemusím. Ale určitě bude hodně lidí, kteří si čtení téhle knížky užijí:)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkná recenze! :) Jojo Moyes mám opravdu hodně ráda, takže mě zaujala i tahle kniha. Dávám si ji do hledáčku a doufám, že na ní brzy dojde! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. tato knizka vyzera naozaj velmi dobre, akurat zial zistujem, ze ju u nas v kniznici zatial nemaju :( asi to bude tym, ze je este dost nova, tak si ju teda zatial zapisem medzi knizky, ktore by som si chcela precitat a budem v dalsich mesiacoch znova zistovat, ci ju uz nahodou nemaju. vdaka za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Vypadá super, určitě po ní kouknu :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat