Nyxia - 5 důvodů, proč si ji přečíst

Milí knihomolové, moje Vánoce letos byli šťastné a nyxiové. Do nového roku jsem totiž  vkročila spolu s Nyxií a náramně jsem si to užila. Má svoje nedostatky, ale i silné plusy. Proto je tu pro vás tento článek, který vám ukáže hned pět důvodů, proč byste měli této knize věnovat pozornost. :)

 Vítěz bere vše

1. protože je S jako skvělá/silná/ super
Nyxia je jako vesmírný třesk. Je vysoce návyková, s rychlým tempem a výbušnou náloží akce. Tahle kniha vám zkrátka zvedne puls. Obsahuje více zvratů a obratů než taneční soutěž v salse. Vždy, když si myslíte, že už jste na vše přišli, přibude do rovnice nová neznámá a veškeré svoje domněnky můžete zase smazat. Nyxia se zkrátka nedá odložit.

 Jde o povedenou kombinaci Avatara, Enderovi hry a Hunger Games. Enderově hře se podobá, jelikož tu máme partičku děcek, které se řítí vesmírem a pořádně netuší, co je čeká. Stejně jako Endera, i je pěkně oblafne mocná organizace. Mezitím se musí porvat v aréně, jako v Hunger Games. A ve druhém díle to je zase Avatar jako přes kopírák. Je tam cítít jistá inspirace. Ve výsledku je to však jedno, protože se to zkrátka čte tak dobře, že nad tím mávnete rukou.

Co byste byli schopní udělat, abyste své rodině zajistili štěstí? Co takhle opustit Zemi a za pořádný balík peněz se vydat k nové planetě? Nasbírat tam dost nyxie, nejcennější suroviny ve vesmíru, a přitom doufat, že z vás mimozemšťané neudělají sekanou. Přesně taková výzva stojí před Emmettem, který vyrůstal s nemocnou matkou a chudým otcem. Teď je před ním však šance všechno změnit a získat slušnou odměnu. Mocná těžební společnost Babylon mu nabízí modré z nebe, musí se ale vydat na pouť vesmírem k planetě nový Eden. Brzy však zjistí, že na povrch Edenu se jich z deseti rekrutů dostane jen osm. O svoje místo se bude muset poprat a rozhodnout se, co vše je pro úspěch ochotný obětovat...

Ve druhém díle ho pak čeká objevování nového světa, tolik odlišného od našeho vlastního. Hrstka našich neohrožených hrdinů se konečně ocitá na jiné planetě a čeká je setkání s mimozemskou rasou Adamitů. Podle jejich pověsti by z nich Adamité nejraději nadělali syrový tatarák, ale nakonec se ukáže, že vše je úplně jinak. Babylon jim opět lhal. Lhali jim o všem. O cíli jejich  mise  i o tom, že se vrátí domů. Jak se ukazuje, nečeká je žádný šťastný konec nebo nový začátek na jiné planetě. Babylon je zkrátka vždy o krok napřed a má své vlastní plány. Jedinou nadějí je Babylon porazit, což však nebude vůbec jednoduché...

Každý život má svoji cenu

2. protože je to horký kandidát na film
Nyxia jako film nebo seriál. Je to zatím jen vroucné přání, faktem ale je, že o tom padly nějaké drobné zmínky. I přes velké pátrání se mi však nepodařilo sehnat konkrétnější informace a tak zatím můžeme jen doufat, že někdo v Hollywoodu zažije chvilku osvícení a dojde mu, že tohle by byla sakra dobrá jízda! Vážně bych si přála, aby se někdo pokusil vzkřísit sci-fi na plátnech kin a dokázat že young adult není jen muchlovačka na střední škole s upírem, ale klidně i solidní masakr mimozemšťanů, který se může měřit s Avatarem. Nyxia k tomu má všechny potřebné předpoklady. Rozmanité hrdiny, kulisy vesmírné lodě, objevování nové planety, výzvy jako v Hunger Games a velké záporáky v pozadí. Všechny ingredience jsou tu dokonale vyvážené, zbývá jen naservírovat filmový dezert! Takže kdy se konečně najde šéfkuchař?


3. protože má rozmanité charaktery a hloubku
Nyxia je jedna zmála knih, kde můžete najít skutečně rozmanité charaktery. Kluky, holky, černé, bílé, zkrátka lidičky všech odstínů pleti i povah. Sám autor říká, že ho k sepsání knihy inspirovali vlastní studenti. Všem postavám proto nadělil zajímavý charakter. Všichni mají spletitou minulost, cíle, touhy a obavy. Zkrátka sestavil partičku teenagerů, ty pak strčil na kosmickou loď a poslal je do jiného světa, aby ukázali co v nich je. Kromě toho v knize najdete i ukázku lidské povahy. Jestli v něčem vynikáme, tak v touze ovládnout vše živé a je úplně fuk, jestli to je naše planeta nebo cizí. Hlad po moci je zkrátka sílný a lidé jsou jako Otesánek, který nebere ohledy na planetu ani jiné rasy.

Jeď nebo zemři

Výsledek obrázku pro ashlords4. protože možná přiklusají Ashlords
Nevím, kam Scott Reintgen na ty nápady chodí, ale jisté je, že v jeho geniální hlavince se zrodili Ashlords. Jeho poslední kniha je zatím horká novinka, ale už teď se tryskem prohnala knižním světem a převálcovala srdce čtenářů. Nezbývá než doufat, že nakladatelství Knihy Dobrovský se nad námi slituje a nadělí nám tento dáreček, co nejdříve.

Tentokrát se nepodíváme do vesmíru, ale na koňské závody. Tady se však jezdí na koních vyrobených z ohně a popela, takže i Dothrakové ze Hry o trůny by si povzdechli blahem. Kniha je totiž epickou fantasy o třech jezdcích, keří se utkají na velkých závodech, které v jejich zemi nahradili válčení. Každý z nich chce být korunovaný šampiónem. Cesta však vede přes krev a oheň. Vražda je zakázana, všechny ostatní špinavosti jsou však dovoleny. Kdo z nich dosáhne svého snu o slávě?


,,pořádně nadupaný thriller,,

5. protože Nyxia povstává aneb třetí díl se blíží
Pokud již máte oba díly série za sebou, je mi jasné, že už vás svrbí prsty touhou držet v nich závěr celé série. Nemusíte mít však strach, od abstinenčních příznaků se vám již brzy uleví. Datum 16. března si zapiště do kalendáře, protože jde pravděpodobně o den, kdy se dočkáme velkého finále. Věřím tomu, že to bude velké, třaskavé a že se celý vesmír otřese v základech.

Emmett spolu s ostatními členy týmu Genesis se zoufale touží vráti se domů . Navíc potřebuje získat i slíbenou odměnu a dát Babylonu výchovnou lekci. Jejich boj totiž začíná nabírat děsivé obrátky. Obě strany se snaží získat výhodu a boj se nevyhnutelně přesouvá zpět do vesmíru, kde se Emmett se svými přáteli a novými spojenci bude muset s Babylonem utkat v poslední bitvě o kontrolu nad loděmi. Pokud v ní zvítězí, pak v této neférové hře mohou jednou provždy vyhrát. Pro Imago, jejichž svět končí katastrofou, je to jediná šance na přežití....

Okomentovat

15 Komentáře

  1. Nikdy jsem nebyl na sci-fi, mnohem raději mám fantasy. Přesto už jsem po těchto knihách pokukoval a musím říct, že mě zaujaly. Asi jim po tvém článku dám šanci. Píšu si na seznam knih k přečtení! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aaach som pozadu, ešte som sa k tejto sérii nedostala, ale mám ju na zozname. Vďaka za odporúčanie, teraz ešte viac dúfam, že sa ku knihám dostanem :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuto sérii jsem moc zvědavá, ale počkám si, až bude kompletně vydaná. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já osobně sci-fi nečtu, mám raději fantasy, ale článek mě zaujal, takže si knihy možná přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nenapadlo by mě, že by se mi knihy mohly líbit, ale po tomhle výčtu superlativů o ní začínám uvažovat. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ale no tak, ty mi vážně kazíš plány :D Chtěla jsem se této sérii ještě chvilku vyhýbat, ale po přečtení tvého článku to už asi nebude možné... :D

    OdpovědětVymazat
  7. Na túto sériu som sa chystala ešte predtým ako vyšla jednotka a stále to nevyšlo. :D Ale vďaka za povzbudenie, znie to fakt dobre.:)

    OdpovědětVymazat
  8. Přidávám si na seznam, co chci přečíst, ale nevím, jestli mi na to všechno bude letošní rok dost dlouhý

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. O knížce slyším poprvé, ale rozhodně ne zaujala :) já dočetla knížku Sama sebou, která se mi moc líbila a doufám, že bude i pokračování :) teď mám rozečtenou Láska v prachu hvězd a zatím se mi moc líbí 😊

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Wow, skvěle sepsaný a promyšlený článek. Ty fakt umíš na knihu nalákat. :D Zní to skutečně zajímavě, ale nevím, jestli bych si ji přímo koupila, spíš asi jen půjčila... Mnohem víc mě však lákají Ashlords, ten název je epický, miluju koně a hrozně moc se mi líbí obal knihy.

    OdpovědětVymazat
  11. Ty přesně víš, jak nalákat čtenáře :D tento článek je luxusně napsaný a fakt splňuje svůj účel :-) Na mě to funguje. Díky za tip na další knížku na svůj to read list

    OdpovědětVymazat
  12. Me po pravde prvni dil spis zklamal. Cekala jsem neco lepsiho. Nebylo to nejhorsi, ale vadilo mi tam spoustu veci... A do pokracovani se mi uz nechce :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ani jednu knihu jsem ještě nečetla, mám dlouhý seznam toho co mi ještě kdo doporučil, ale určitě také zkusím :-)
    Máš moc hezky udělané fotky

    OdpovědětVymazat
  14. Já na scifi fakt moc nejsem, ale Nyxii mám doma. Sice stále jen rozečtenou, ale nemůžu ji upřít originální námět a super styl psaní :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  15. Zrovna čtu dvojku - ideální čas, když se blíží ten třetí díl :) Jsem hrozně zvědavá, kam se to rozvine, koukala jsem, že na Databázi knih má úžasné hodnocení. Jednička pro mě na pět hvězdiček nebyla, uvidíme ale, co druhý díl :)

    OdpovědětVymazat