Recenze: Půlměsíční město - Rod země a krve


Autor:
Sarah J. Maas
Vydání: CooBoo, 2020 
Žánr: jedno kilo koncentrované fantasy
HODNOCENÍ: ★★★

Čarodějnice, měničové, víly, vodní lid i různá zlovolná stvoření žijí bok po boku ve městě Lunathion. Až do chvíle, kdy se ulicemi města začne toulat pradávné zlo, které nemělo být probuzeno. Démon, který má zálibu trhat všechny na kousky...

Bryce Quinlanová je napůl víla a napůl člověk. Není obdařena magickou mocí, ale za to má skvělou práci, roztomilou chiméru připomínající teriéra a nejlepší přítelkyni Daniku. Na programu mají jeden večírek za druhým, jenže pak děsivý démon udělá z její kamarádky ošklivou sekanou. Bryce ho pronásleduje ulicemi města a z jejich setkání si na památku odnese nepěknou jizvu a pošramocenou duši. Smrt její kamarádky ji zanechá zlomenou. 

Údajný zabiják je za mřížemi, ale vraždy pokračují. Zemře další osoba a Bryce má opět tu smůlu, že ho pravděpodobně viděla jako poslední. Zaplete se tak do vyšetřování a pouští se do pátrání po démonovi na vlastní pěst. Pomáhat jí má padlý anděl Hunt Athalar. Před lety se pokusil vzbouřit se proti archandělům a teď je otrokem. Tento úkol by mohl být jeho šancí na vykoupení. Společně se Hunt a Bryce ponoří do podsvětí města. Odhalí intriky, zlo rozežírající město i společnou vášeň...



Znáte jméno Sarah J.Maas? Pokud ne, nejspíše jste strávili posledních pár let v jiném knihomolském vesmíru. Půlměsíční město je nová série od této autorky. Tentokrát jde o urban fantasy, oblečenou do kabátku pro dospělé. Tím rozumějte více krve, erotiky i temnoty. 

Půlměsíční město je dost obézní bichlička. Takové jedno kilo koncentrované fantasy, které zaručí zábavu hned na několik večerů.  Náš svět se tu prolíná se světem magických bytostí. Najdete tu vše od upírů až po chiméry. Spektrum je tak široké, že bych uvěřila, že po ulicích Lunathionu chodí i Shrek. Lidé jsou v tomto světě lovná zvěř a za hranicemi města zuří válka. Tohle všechno se ale dozvídáte za pochodu. Začátek knihy je totiž jako let volným pádem. Autorka vás zahrne spoustou jmen, pojmů, bytostí, až z toho vznikne nepřehledný cirkus.

Hlavní hrdinka Bryce je pořádně tvrdohlavá. Zakládá si na tom, že nemá ráda majetnické alfablbce, přesto podlehně škádlení anděla Hunta Athlara. Ten je vzrušující jako chodící afrodiziakum a trpí typickým komplexem dominantního samce. Pěkně to mezi nimi zajiskří a tak čekejte i padesát odstínů s andělem...

 Oceňuji rozmanitý svět, propracovaný příběh i zvolna doutnající romantiku. K tomu autorka přihodila pár zvratů, intrik a nezapomenutelných pecek, jako je totální likvidace záporáka vysavačem. Je vidět, že má s tímto světem ještě velké plány do budoucna. Kniha je ale zbytečně rozvleklá. Nabídne skvělé finále a zajímavé postavy. Jednou si ji s potěšením užijete. Při pomyšlení na re-reading ale padám do mdlob, protože z osmiseti stránek mě bavila zhruba polovina. V rámci žánru urban fantasy lze narazit na kousky s větším spádem, stejnou náloží jiskřivé romance i se stejně zajímavou detektivní zápletkou.


Okomentovat

10 Komentáře

  1. Kniha mi padla do oka, ale děsí mě její délka. Myslím, že se zatím budu držet Dvorů, které jsem ani nezačala. Až budou komplet, můžu řešit něco dalšího...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naprosto chápu :) Je to váně bichlička a i když je to dobré čtení, je hodně zdlouhavé a náročné na pozornost. Dvory jsem četla a bavily mě mnohem více :)

      Vymazat
  2. Knihu mám doma a těším se až si ji také konečně přečtu. Zatím ale nějak nestíhám a v tuhle chvíli je to moc stran. :) Super recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až se k ní dostaneš, snad se ti bude líbit :) Já s ní trochu zápasila, hlavně s tím počtem stran :)

      Vymazat
  3. Tuhle knihu mám koupenou, ale ještě jsem nesebrala odvahu se do ní pustit. Myslím, že ještě chvilku budu tu odvahu sbírat :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já se teda taky polekala, kolik má stránek! Nejvíce jsem přečetla tak do 450 a už tady jsem si říkala, jaká je to bichle :D Ale příběh se mi moc líbí :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Nad knihou stále uvažuji, zda do ní jít či ne. Ale asi dám nejdříve přednost Dvorům. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Páčila sa mi, aj keď to malo pomerne dlhý úvod, nielen, že tam toho bolo od začiatku neskutočne veľa a človek sa naozaj nevedel orientovať, ale nejakých 150 strán sa nič zásadné nedialo :D Na druhej strane ma bavila tá detektívna zápletka, to bolo super, no a klasika Sarah vie písať postavy, na ktorých čitateľovi zleží :-)

    OdpovědětVymazat
  7. SJM sa zbytočne rozpisuje už chronicky. :D Ale skvelá recenzia! Pobavili ma časti ako obézna bichlička či opis "vzrušující jako chodící afrodiziakum". :D

    OdpovědětVymazat