Recenze: Defy

Autor: Sara B. Larson
Série: Defy, 1.díl
Žánr:YA, fantasy
Počet stran: 336
Vydavatel: Scholastic Press, 2014
Vydání u nás: nechystá se
Anotace:
Alexa Hollen je bojovnice. Skrývající se v mužském převleku slouží v králově armádě. Díky svému ostrému jazyku a bojovým dovednostem si vysloužila post elitního strážce samotného prince.Ale když se v hloubi noci vplíží do paláce mocný čaroděj, ani Alexa, která je prakticky neporazitelná, mu nedokáže zabránit, aby unesl ji, jejího kolegu strážce a přítele Rylana a prince Damiana.

Čím déle je Alexa držena v zajetí společně s Rylanem a s princem, tím více si uvědomuje, že není jediná, kdo má tajemství. A najednou, poté, co je její vlastní tajemství odhaleno, Alex se ocitne tváří v tvář proti dvěma mužům, kteří soupeří o její srdce: spolehlivý Ryan, který se o ni vždy staral, a temný, fascinující Damian. Skrytí nepřátelé číhají za každým rohem a Alex musí být dost silná, aby zachránit sebe i království, které přísahala, že bude chránit.
HODNOCENÍ:  ★★★★

Alexa viděla, jak nepřátelští mágové vypálili celou její vesnici a zabili jí rodiče. Alexa, jako dívka, teď má dvě možnosti. Vstoupit do chovného domu a plnit všechna přání králových vojáků nebo si ostříhat vlasy, nasadit hluboký hlas..a stát se chlapcem, chopit se meče a zařadit se do armády. Volba je jasná.

Teď po letech tvrdého tréninku Alexu všichni znají jako Alexe, člena elitní princovy gardy. Jejím úkolem je chránit prince Damiana a doprovázet ho na každém kroku. Jejich životy se tak nevyhnutelně začnou více prolínat a Alexino tajemství je v ohrožení. Zároveň také zjišťuje, že i zdánlivě arogantní princ Damian má svou druhou tvář, svá tajemství a pletky s mágy..

A pak jednoho dne Alexa selže. Do hradu se vplíží mocný čaroděj a není v jejích silách ho porazit. A tak se společně s věrným přítelem Rylanem a princem Damianem stávají zajatci. Alexa musí odhalit pravdu, rozplést všechny intriky a ochránit nejen prince, ale i celé království, kterému přísahala věrnost.

Defy je jednou z knih z podžánru high fantasy, které se v poslední době rojí jako houby po dešti. A podle mě je to dobře, protože kombinace prvků fantasy a YA mě vážně baví. Jestli tento žánr ještě neznáte, rychle to napravte a pusťte se do Královny Tearlingu nebo si počkejte na vydání Throne of Glass a Darker Shade of Magic. Anebo si osvěžte angličtinu a začtěte se do Defy.

Na čtení Defy jsem se těšila, protože vypadala jako kniha přesně pro mě. Fantasy svět, dva nápadníci, bojovníci a mágové..A k tomu všemu přihoďte Alexu, která jim všem nakope zadky. Teda měla by...A v tom je první zádrhel. Defy je totiž klasická young adult. Alexa je tvrdá bojovnice, ale především dospívající dívka. Tahle drsňačka, která zvládne porazit i kapitána stráže, v knize působí spíše křehce a tak nejspíš není překvapením, že se v ní řeší její city.

Přesněji její city k Damianovi a Rylanovi. Ano, máme tu klasický milostný trojúhelník. Obecně milostné trojúhelníky nemám ráda, ale v tomhle případě ho autorce odpouštím, protože s mužskými postavami si opravdu pohrála. Princ a Rylan jsou velmi odlišní, a sama jsem se nemohla rozhodnout, kterému z nich fandím. Jakmile si jednoho z nich oblíbíte, provede něco, co vás donutí změnit názor. Nedivím se, že z nich má Alexa zamotanou hlavu.

Jediné co mě na knize opravdu zamrzelo je nepropracovaný svět, ve kterém se vše odehrává. Dvě království spolu vedou válku, ale není jasné proč. Chybí kultura, historie a ani zeměpisem se autorka moc nezabývala. O Antionu jsem se dozvěděla jen to, že má krále tyrana, jsou v něm hrady a džungle. A to je škoda, protože moc ráda bych se dozvěděla více.

Pokud překousnete, že akce, kvůli citům trochu ustoupila do pozadí a začtete se, čeká vás skvělý příběh. Napínavých a dramatických scén si užijete dost i tak a Defy je nesmírně čtivá. I přes uvedená negativa jsem při čtení nechtěla pustit knížku z ruky. Je totiž dobře napsaná a neuvěřitelně návyková. Je to slibný začátek série a já doufám, že další díly, budou mít ještě lepší úroveň.

Takže jestli máte chuť na dobrodružnou fantasy trochu říznutou romancí, oprašte si angličtinu, která je v knize docela lehká, a pusťte se do Defy, stojí za to!

Okomentovat

11 Komentáře

  1. Ach jo, ty mě na nějakou knihu vždycky tak nalákáš, já si snad zákažu číst tvoje recenze :D Hned si knížku píšu na seznam, i když nevím, jak zvládnu angličtinu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to by byla škoda, když by jsi si zakázala číst moje recenze :D Jsem ráda, když se o dobré knížce dozví více lidí :) Myslím, že Defy zvládneš, angličtina není těžká, slovní zásoba poměrně jednoduchá :)

      Vymazat
  2. Po tej knihe pokukujem už dlhšie, ale potom som tuším čítala nejakú negatívnu recenziu a akosi som na ňu zabudla. Ale keďže high fantasy zbožňujem a aj sama také píšem, rozhodne by som sa do tohto mala pustiť čo najskôr :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyplatí se pohlídat si, až bude Defy třeba zase ve slevě a pak to za zkoušku určitě stojí :) Teď se mi znovu potvrdilo, že high fantasy mě vážně baví :)

      Vymazat
  3. Vypadá to hodně zajímavě. Nejspíš to někdy vyzkouším :) Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, že bych Defy opravdu zkusila? Ráda bych začala číst v angličtině :)
    Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli tě knížka zaujala, vyzkoušej ji :) Angličtina v ní není těžká, ale jestli se čtením v Aj začínáš, zkus na rozcvičku nejdřív něco úplně jednoduchého jako třeba V is for Virgin od Kelly Oram :)

      Vymazat
  5. Určitě si přečtu, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  6. Po tomhle se určitě poohlídnu :) Chvilku jsem váhala, kvůli vypsaným negativům, ale pokud se naskytne příležitost... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, svoje mouchy ta knížka má, ale je hodně chytlavá, takže se vyplatí jí dát šanci :)

      Vymazat
  7. Ta obálka mě na ní nalákala, je vážně pěkná :) Hodně mi připomíná obálku Výjimečné :)

    OdpovědětVymazat