Knihy, které vám ukáží, jak bude vypadat apokalypsa

 Doba koronavirová je zlá. Jsme nejblíže apokalypse za posledních několik desetiletí a vůbec to není epické, jako v knihách. Neukázala se lidská odvaha, nepovstali velcí hrdinové. Místo toho je to zábavné asi jako Bradavice pod vedením Dolores Umbridgeové. Zákazy, příkazy, a do toho nepřetržité depresivní zprávy,. Zkrátka nám všem to bere vítr z plachet. Natolik, až zapomínáme, že i v těchto dnech se odehrávají zázraky a svět pokračuje dál.

Ať to vypadá sebevíce katastroficky, věřte, že konec světa ještě nenastal. Není to zrovna nejveselejší období, ale planeta se nepřestala točit, nechce nás vcucnout černá díra, nepobíhají nám tu zombíci, ani  z nás mimozemšťané nechtějí udělat sekanou. Thanos nechce lusknout prsty a polovinu nás rozprášit. Neútočí na nás roboti nebo rozdivočelí plyšáci. Pokud chcete vidět, že jsme na tom vlastně ještě celkem dobře, dám vám tip na pár knih, které vám ukáží, jak to vypadá, když má lidstvo opravdu na kahánku. Knihy, které vám ukáží jak bude vypadat skutečný konec světa. Scénářů je mnoho, můžete si vybrat přesně podle své chuti a nálady.

1) mimozemšťané útočí
Válka světů - Herbert George Wells
Až uvidíte v parku zaparkovaný létající talíř, prchejte. Sice existuje nepatrná šance, že z předaleké galaxie přijel na návštěvu mistr Yoda a rytíři Jedi, ale moc na to nesázejte.Většinou taková mimozemská návštěva nemá nic dobrého za lubem. Taková setkání obvykle končí pořádnou laserovou palbou a zánikem lidstva. Jako třeba v knize Válka světů, což je nesmrtelná klasika, kterou znáte nejspíše jako film. Obyvatelé Země se budou muset poprat s největší výzvou za celou svoji existenci. Když po celém světě přistanou kovové duté válce a ze země se vyklubou dlouho schované bojové stroje, nezbývá než vzít nohy na ramena. Podaří se  lidem odkrýt slabé místo protivníků?

 

2) hladoví zombíci
Světová válka Z - Max Brooks
Máte chuť na další epidemii, co začíná v Číně? Oproti této je však koronavirus jen slabý odvar. Tady máme zombie virus, který by bleskurychle z poloviny obyvatel na Zemi udělal krvelačné ,,mrtváky,,. Stačí jeden kousanec a do vašeho mozku se vplíží nový zákeřný přítel. Než se nadějete, šouráte se, slintáte a neustále máte chuť někoho sežrat. Zkrátka není o co stát. O tom si můžete počíst ve Světové válce Z. Max Brook vytvořil apokalyptickou a velmi detailně propracovanou vizi – od zastíracích manévrů vlád přes šíření epidemie až po konkrétní osudy jednotlivců. Svět se po ukončení války se zombie změnil: světová lidská populace se dramaticky zmenšila a pomalu vyhasíná veškerá naděje.


3) vesmírná katastrofa
Všichni jsme hleděli vzhůru - Tommy Wallach
Černé díry, padající meteority, vyhasínající Slunce a všelijaké další katastrofy. Jo, zdá se, že kam se ve vesmíru podíváte, tam blikají hvězdičky a zároveň číhají nástrahy. A to většinou nástrahy toho největšího kalibru, proti kterým toho moc nezmůžete. Pokud tedy nemáte v záloze jinou planetu, kapitánku Marvel, která odpinkne asteorid jako míček na tenisovém kurtu nebo jiné vychytávky. Třeba když se na vás řítí asteroid, nemusíte být moc velký jasnovidci, aby vám došlo, že tohle asi fakt bude konec světa. Pak už nezbývá, než jen hledět vzhůru a užívat si poslední okamžiky. Třeba jako v knize Všichni jsme hleděli vzhůru, kdy mají hlavní hrdinové poslední dva měsíce života.

 
4) pomsta naštvaných robotů 
Robokalypsa- Daniel H. Wilson
Vzpoura robotů nám zatím nehrozí. Ovšem umělá inteligence umí být kupodivu prohnaná a inteligentní. Co kdyby si řekla, že je vlastně nejinteligentnější na světě, tak by mu měla logicky vládnout? Roboti vládnoucí světu, to je vážně děsivá představa. Už jen proto, že tihle naštvaní plecháči se těžko ničí. Přesvědčit se o tom můžete ve výborné knize Robokalypsa. Popisuje zoufalý boj lidí proti strojům. V ne příliš vzdálené budoucnosti se vyspělé technologie řídící svět lidí obrátí proti svým stvořitelům. Za pomoci superinteligentního stroje zvaného Archos se jim podaří téměř kompletně vyhladit lidstvo; ti, co přežili, však ukryti chystají odvetu…




5) Update  aneb tahle verze je zavirovaná, nahrajte prosím novou
0.4 Soumrak civilizace - Mike Lancaster
Představte si, že žijeme v Matrixu. Nic kolem není tolik skutečné, jak se na první pohled zdá. Co když vás může někdo zmáčknutím tlačítka vymazat? Děsivé? Možná, ale v knize je to zatraceně originální a proto si jednoduše musíte přečíst 0.4 Soumrak civilizace. Hlavní hrdina Kyle na magnetofonových páskách zaznamenal své vzpomínky na podivnou událost, která změnila život nejen jemu, ale rovnou všem lidem na celé planetě. Jeho svědectví vás přinutí pochybovat o věcech, které považujeme za nemožné. Tenká knížka vás zaručeně překvapí a přinutí klást si otázku - a co když je to pravda?





6) nenapravitelný eko průšvih 
Sucho  - Neal Shusterman
K lidské likvidaci vlastně nejsou potřeba ani mimozemšťané nebo zákeřné viry. Úplně stačí samotní lidé a jejich bezohlednost. Pořád jen bereme, ničíme a jednou se nám to vymstí. Třeba až dojde voda.
Všichni si budou pamatovat, kde byli, když vyschly vodovody. Sucho – nebo Bezvodí, jak tomu všichni říkají – už trvá nějakou dobu. Život se proměnil v nekonečný seznam zákazů: nezalévejte zahrady, nebuďte dlouho ve sprše, nepodléhejte panice. Jenže teď už žádná voda nezbývá...
7) děsivé Toy Story pro dospělé
Plyšákokalypsa - Calrton Melliot
Jsou roztomilé. Jsou hebké. Jsou plyšové a zatraceně naštvané. Hračky už mají už plné zuby toho, jak s nimi děti zacházejí. I když nové „chytré“ generace hraček dokázaly myslet a cítit, neměly žádná práva, žádnou naději na smysluplný život. Nezbývalo jim než se vzbouřit a s lidskou rasou zatočit...
Tahle kniha je zkrátka těžko zařaditelný originál, z kterého běhá mráz po zádech. Lidi, pohlaďte prosím před spaním svoje plyšové medvídky, ať je nic tak ošklivého nenapadne...



Okomentovat

28 Komentáře

  1. Žádnou z knih jsem nečetla, ale jednu dobu mě lákalo Všichni jsme hleděli vzhůru, zčásti taky kvůli krásné obálce. O Soumraku civilizace jsem taky něco málo slyšela, ale teď jsi mě na to nalákala ještě víc. Snad se k tomu brzy dostanu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soumrak civilizace rozhodně doporučuji, je to krátká jednohubka, ale zanechá silný dojem :) Přeju hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Nevím, jestli je v současné situaci fajn číst nějakou knihu o apokalypse. :)) Žádnou z knih jsem nečetla, o valné většině jsem ani neslyšela, ale pobavil mě název poslední knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Číst knihy o apokalypse, na někoho může teď působit vážně depresivně anebo nám to naopak ukáže, že vlastně může být i mnohem hůře :) Může nám dodat trchu naděje, když čteme, jak hrdinové v knížkách překonávají mnohem větší apokalyptické průšvihy, než s kterým se zrovna pereme my :)

      Vymazat
  3. Super článok :D Ja osobne z týchto kníh poznám iba Sucho od Shustermana, tú by som si chcela prečítať. Ale čítala som aj knihu Karanténa, kedysi som ju mala požičanú z knižnice a bolo to tiež super (v tomto období som si na ňu spomenula :D ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kniha Karanténa k aktuální situaci vážně sedí :D Tu si snad přečtu taky :) Jinak Sucho mě taky velmi láká, už jen kvůli tomu, že Neal Shusterman píše prostě skvěle, jeho Smrtka byla výborná :)

      Vymazat
  4. Skvelý úvod článku!♥ Priznávam sa, nečítala som a ani nepoznala žiadnu zo zmieňovaných kníh, ale Sucho a Všichni jsme hleděli vzhůru ma skutočne zaujali, na tie sa pozriem bližšie, ďakujem za tipy♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, doufám že článek pobavil a trochu odlehčil situaci, negativních zpráv si užijeme více než dost :) Jsem ráda, že tě knížky zaujaly, snad se ti budou líbit :)

      Vymazat
  5. Moc hezky napsané. Já apokalyptické knížky moc nečtu, ale jednu mám moc ráda - Den trifidů. Taky jsem si na ní v této souvislosti vzpomněla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milou pochvalu :) Den trifidů mám taky moc ráda, paří mezimé oblíbené klasiky :)A hned jsem dostala chuť si ho znovu přečíst :)

      Vymazat
  6. Vypadá to skvěle. Žádnou z knih jsem nečetla, ale hlavně zní moc dobře. Mně osobně se hodně líbí Všichni jsme hleděli vzhůru. Určitě ji zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že jsem tě nalákala k přečtení, Všichni jsme hleděli vzhůru mě taky dost láká :)

      Vymazat
  7. Teda, zajímavý nápad na článek :-) Já s post apokalyptickou budoucností shlédla opětovně za poslední měsíc (vzhledem k aktuální situaci) seriál The 100, kde planeta Země dík nueklární válce byla nadále pro lidstvo neobyvatelná, a pak druhý seriál s pandemií, ale ne s nakaženým lidstvem, ale s nakaženými zvířaty, seriál Zoo. Přijdu tak na jiné myšlenky a uvědomím si, že by mohlo být přece jen ještě hůř, než je teď.
    Z knih znám jen Světovou válku Z, která se mi moc líbila. Film natočený podle této knižní předlohy už tak moc ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál The 100 taky znám, ale přiznám se že jsem ho neviděla :) Ale te´d mám na sledování všeho dost času tak se na něj s chutí mrknu a stejně tak i na Zoo :) Díky za tip :)

      Vymazat
  8. Zajímavý nápad na článek ohledně koronaviru. Takhle si někteří můžou přečíst o apokalypsách v knížkách. Ja bohužel ani jednu neznám a ani teď moc neplánuji číst.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za tipy :D Četla jsem pouze Soumrak civilizace a teď bych řekla, že mám docela chuť na něco se zombíkama, takže Světová válka Z nevypadá vůbec špatně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světová válka Z byla celkem děsivá :D Já si taky teď početla, dala jsem si Inferno s Robertem Langdonem, kde se snaží zabránit vypuštění viru :D Super počtení v této době :D

      Vymazat
  10. Mám niečo pre knihy, ktorých témou je apokalypsa alebo postapokalyptický svet. Nič z tvojho zoznamu som zatiaľ nečítala, ale určite sa na to v budúcnosti pozriem :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ta plyšákolypsa vypada skvěle!! Sle zároveň lehce děsivě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :) Když si představím, že by ti plyšáci co mám u postele najednou obživli a vrhli se na mě, běhá mi mráz po zádech :D děsivé :)

      Vymazat
  12. Nevěděla jsem, že Světová válka Z má i knižní zpracování. Já znám jenom film a hru. :D Ale úplně jsi mi udělala chuť si nějakou z těchto knih přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem tě nalákala :) Já zase nevím, že je i hra, to se schválně po ní kouknu :)

      Vymazat
  13. Nic z toho neznám, ale zajímavé tituly :) Napadla mě k tomu ještě knížka Metro 2033 jestli znáš? postapo, kdy lidé žijou v metru (ale spolu s dalšíma příšerama)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý tip, metro taky znám :) Ale nečetla jsem ho, zatím :)

      Vymazat
  14. Apokalypsa jako námět je fajn. Každopádně nepřijde mi, že bychom ji nyní zažívali a to ani v tom špatném slova smyslu. Spíš to vidím jako pozvolnou přípravu na 1984.

    OdpovědětVymazat
  15. Znám až na Plyšákokalypsu, ten námět se mi líbí moc :)

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkný článek! Četla jsem zatím pouze Sucho, a to bylo dost skvělý! :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Fiha, zaujimave tipy. Žiadnu som nečitala, ale vidim po akom žánri sa najbližšie poobzeram. Svetová válka Z som videla iba film.

    OdpovědětVymazat