Nejlepší knihy roku 2018

Další rok je za námi. Opět to byl rok plný čtenářských zážitků. Jistě si proto zaslouží malé ohlédnutí. Navštívila jsem řadu nových fantastických světů, pod prsty mi přešlo více než dvacet tisíc stránek a přečetla jsem šedesát knih.

Můj čtecí seznam je zase přinejmenším o kilometr delší a trochu zaostávám za svými plány. Na čtení je méně času, než bych si přála. Ovšem s výlety do knižního světa stále pokračuji a do nového roku si dávám smělá předsevzetí. Chci se více soustředit na čtení v angličtině. Dohnat skluz a konečně si přečíst série, které vy už dávno milujete a já je teprve objevuji. A naopak vám představit nové objevy, české autory i zahraniční. Ale teď již k těm nejlepším knihám, který jsem minulý rok přečetla.


Absolutní vítěz: Ready Player One
Jednoznačně nejlepší kniha celého roku. Ready Player One u nás vyšel již před lety. Nevím proč, ale dosud jsem se mu vyhýbala. Měla jsem pocit, že to nebude pro mě to pravé čtení. Nemohla jsem se splést více. Tahle kniha je naprostá bomba. Strhující a extrémně návyková. Ready Player One odstartoval moji zálibu v žánru lit-RPG, do kterého spadají knihy s tématikou virtuální reality a her. Pokud jste geek, máte rádi fantasy, hry nebo prostě jen dobrodružství, nemůže vás zklamat. Rozhodně doporučuji i  film, který se taky náramně povedl.


Největší objev: Vězeň času
Nemám slov. Vězeň času je jeden z nejpřekvapivějších objevů letošního roku. Pokud máte rádi Cizinku nebo film Podivuhodný případ Benjamina Buttona, rozhodně zbystřete. Vězeň času v sobě kombinuje to nejlepší z nich. Závan lásky, dávných časů, silné emoce a velký životní příběh. V podstatě je to milostný příběh napříč staletími. Hlavní hrdina Tom Hazard má totiž neobyčejné tajemství. Osud mu dal do vínku vzácnou anomálii, díky které stárne neobyčejně pomalu. Jeho život má přísná pravidla. Každých osm let musí měnit identitu. Nikdy nebude žít na jednom místě. A nikdy se nesmí zamilovat. Vězeň času se vám určitě zapíše do duše. Najdete v něm hluboké myšlenky, které vás přinutí se zamyslet.


Nejnabitější adrenalinem: Úkol přežít a Sektor osm
Největším objevem minulého roku pro mě byl žánr lit-RPG. Tento žánr dokáže okouzlit dospělé čtenáře a od počítače odláká i zatvrdlé puberťáky, co by jinak knihu nikdy neotevřeli. V tomto žánru obvykle hrdina zažívá epické dobrodružství ve virtuální realitě nebo hře. Spolu s ním se tak proháníte světem, plníte úkoly a jednoduše se snažíte přežít. Přitom vše má co nejvíce připomínat zážitek z hraní počítačové hry. Většinou je to parádní jízda, protože přežijí jen ti nejlepší. Pokud vás to aspoň trochu oslovilo, doporučuji knihy Úkol přežít ze série Cesta šamana nebo Sektor osm. Obě patří k tomu nejlepšímu, co v tomto žánru najdete. V knize Úkol přežít si hlavní hrdina Mahan vysloužil osm let ve virtuálním vězení. Jeho domovem se tak stane drsná počítačová hra Barliona. Svět narvaný k prasknutí monstry, bitvami a samozřejmě hráči. Tisíce lidí se každý den vrhají do hry za adrenalinem nabitým dobrodružstvím a čelí všem nebezpečím, kterých je v Barlioně mnoho. Věřte, byla to vážně krasojízda, objevovat s Mahanem všechna herní tajemství.


Nejlepší thriller : Šelma
Profesor Theo Cray je na lovu vražedného monstra. V horách tu totiž vraždí bestie. Kdo je tu ovšem kořist a kdo prohnaná šelma? A komu ve skutečnosti čelí? Grizzlymu nebo snad něčemu horšímu? Nezní to naprosto parádně? Milí knihomolové, na Šelmu si připravte bryndáčky.Šelma je totiž bestiálně dobré čtení.Po prvních pár kapitolách vás přinutí hltat jí s otevřenou pusou a až do konce ji už nezavřete. V tomhle příběhu budou lítat chlupy. Bude se zabíjet a rozhodně si ani na minutku neodpočinete. Konečně thriller přesně podle mých představ. Napínavý, geniální a překvapivý.


Nejlepší fantasy: Dračí let
Miluji draky v knihách a mezi mé nejoblíbenější patří právě tato dračí série. Představte si svět, na který pravidelně padají z vesmíru nebezpečná Vlákna, která sežehnou vše živé, čeho se dotknou. Proti nim bojují draci se svými jezdci, kteří jsou schopni Vlákna zničit. Inteligentní, úžasní a osobití draci. Autorka prostě vymyslela originální a propracovaný svět. Baví mě číst o životě v dračích Weyrech, o společenství draků, zkrátka o všem, co mi autorka naservíruje.

Samozřejmě těch dobrých bylo mnohem více. Takže na závěr ještě několik doporučení. Pokud si libujete v thrillerech a napětí, určitě zkuste knihu Cizinec od Ursuly Poznanski nebo novinku Až tady nebudu od Lindy Green. Obě vás připoutají ke svým stránkám až do noci. Pro romantické duše je tu tip na Jak vyléčit zlomené srdce a Má mě rád, nemá mě rád. Vtipná romantika i pro ty nejnáročnější. Nesmím zapomenotu ani na to nejlepší z přečtených young adult. Loni u mě zabodovala Smrtka, Paní půlnoci nebo pohádkový retelling Na lovu. 

Okomentovat

38 Komentáře

  1. Mne z tvého přehledu zaujal Vezeň času a Šelma a nejspíšy i další dva thillery. Zbytek je trochu mimo mé žánrové preference. Každopádně díky za tipy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem tě nalákala aspoň na tyto knihy, jsou opravdu výborné :) Já skáču od žánru k žánru, abych to měla pestré, takže jsem vybrala z každého jen to nejlepší :)

      Vymazat
  2. Ja by som tak rada prečítala niečo z tohoto zoznamu alebo aspoň čokoľvek co mam doma :(
    Bohužiaľ som jeden z tých co precital asi dve knižky minuky rok.. Pamätám si keď to číslo bolo trojciferne. Škola mi zobrala dostatočne veľa času takisto aj blog a podobne. Snáď sa k tomu opäť raz dostanem.

    Visit Glowing Passport (blog je po anglicky) ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chce letos zlepšit skore a přečíst toho více :) Dobrých knih se najde spousta, ale chápu, že času už tolik ne :)

      Vymazat
  3. Vězen času jsem si zapsala a až dočtu momentálně rozečtenou knížku Než jsem Tě poznala, rozhodně se do ní pustím! :) Tenhle souhrn za celý rok je bezva :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsem tě poznala je taky skvělá :) Snad se ti bude líbit i Vězeň času, já se do něj zamilovala :)

      Vymazat
  4. Dračí let jsem četla před lety, ale tehdy jsem na to nejspíš ještě nebyla úplně "zralá" - s fantasy žánrem jako takovým jsem navíc neměla moc zkušeností a knížka jako taková mě spíš nebavila, než bavila. Do budoucna mám ale v plánu to napravit :)
    Ready Player One jsem viděla jako film a ten se mi - překvapivě hodně - líbil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že k Dračímu letu jsem taky trochu dozrála :) Před lety jsem ho četla poprvé, loni znovu a líbil se mi mnohem více :) Anebo to je tím, že miluji všechny knihy, kde jsou draci :D

      Vymazat
  5. Nalákala jsi mě na spoustu knih. Šelmu, tu mám doma a strašně se na ní těším! Do Ready player one se chci taky pustit a Vězeň času vypadá taky úžasně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že jsem tě nalákala :) Šelma je brutálně úžasná :) A RPO a Vězeň času taky :) Přeju hezké čtení :)

      Vymazat
  6. Diky za tipy, pro me by byla asi selma:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu rozhodně doporučuji :) Snad se bude líbit :)

      Vymazat
  7. Ready player one už mám dlouho rozečteno, ale nějak se nemůžu začíst. Nechci ji odložit a nikdy nedočíst, ale už teď vím, že jsem neměla koukat první na film :D Tak snad ji dočtu tento měsíc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeji, ať se brzy začteš :) Nejlepší je nejdříve kniha a pak film :) Většinou to mám tak, že první co vidím nebo si přečtu, tak si oblíbím více :)

      Vymazat
  8. Na Ready player one se chystám asi 4 roky. A už bych si to vážně chtěla přečíst. Skoro každý to tento rok měl v TOP knížkách :) Nedávno jsem dočetla sérii Pekelné stroje a byl to neuvěřitelný zážitek. Takže se na Paní půlnoci hodně těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už je je nejvyšší čas se pustit do RPO :) Mě k tomu dokopal film :)A na Pekelné stroje se pro změnu už delší dobu chystám já, takže ráda slyším, že to stojí za to :)

      Vymazat
  9. O RPO jsem už toho četla mnoho, ale nějak se mi do knihy po filmu nechce. Není to úplně můj knižní žánr. Pak jsem ještě slyšela o Šelmě a tu zcela jistě si koupit musím. O ostatních knihách jsem příliš neslyšela!

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že aspoň na Šelmu jsem tě nalákala :) Ta je opravdu vynikající :)

      Vymazat
  10. No první co mě zarazilo 60 knih??! :OO bože! Jsi dobrá!
    Z těchto knih znám Šelmu a myslím, že vězen času mám ve wishlistu díky tobě! :D
    Já teď na dovolený přečetla dvě knihy a teď mám rozečtený 2 a úplně mě to rozčiluje, ale není čas:(

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám :) S koncem školy a nástupem do práce už taky nestíhám číst. Zatím od nového roku jen tři knihy, takže na moje poměry žádná sláva :) Zkrátka není čas :)

      Vymazat
  11. 60 přečtených knih? Závidím! Vážně doufám, že se na takové číslo taky letos dostanu, když jsem dokončila školu. Taky mám v řadě směrů pěkný skluz, takže letos budu dohánět! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Za mě velice zajímavý výběr! :o A dobré tipy :)

    OdpovědětVymazat
  13. Žádnou knihu neznám, ani jsem ji nečetla, ale až se budu chtít inspirovat, vím, kam se kouknout :-) 60 knih páni, tolik jsem přečetla za uplynulé 3 roky dohromady, bohužel :D

    OdpovědětVymazat
  14. Asi mám hodně co dohánět, protože jsem ani jednu z nich nečetla :D Ale Šelma mě hodně zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ready Player One je na mém seznamu knih, které si chci přečíst co nejdříve. A říkám si, že bych mohla zkusit i lit-rpg. Tak uvidím, zda mne to zaujme. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Nejvíce mě z těch, co jsem nečetla zaujal Dračí let. :)
    Ready Player One jsem četla, ta se mi hodně líbila. Moje první setkání se hrou v knize bylo v Erebosu, od toho jsem se právě dostala ke knize Ready Player One.
    Cestu Šamana čtu teď, už jsem se dostala ke třetímu dílu série a musím říct, že mě to dost pohltilo a doufám jen, že budou přeloženy všechny díly. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tak já třeba z těchto všech nečetla ani jednu, ale mám na seznamu plánované četby Šelmu a Ready Player One, tak jsem zvědavá teda. :D

    OdpovědětVymazat
  18. Žádnou z knih jsem nečetla, ale vzhledem ke tvému hodnocení, jistě nebudou vůbec špatné. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Na Šelmu se už nějakou dobu chystám, tak jsem ráda, že si jí tu zmínila jako jednu z nejlepších, čímž si mi utvrdila to, že si jí fakt musím přečíst! :D

    Jinak tématika knihy Vězeň času mi už přijde strašně ohraná .. nestárnoucí lidé nebo pomalu stárnoucí, co se musí pořád někam stěhovat .. takových filmů a knížek jsem už viděla/slyšela o nich :D

    OdpovědětVymazat
  20. RPO stále patří k mým velkým oblíbencům. :3 Od Clinea můžu vřele doporučit i Armadu, sice to pro mě nebyla taková pecka jako RPO, ale rozhodně je to knížka, která stojí za přečtení. ;)

    OdpovědětVymazat
  21. Páni, z mého pohledu jsi přečetla strašně moc knih:O To já oproti tobě tak polovinu :D A ani jednu z těchto knížek jsem nečetla :D

    OdpovědětVymazat
  22. Veľmi zaujimavý výber, najviac ma zaujal Ukol přežít

    OdpovědětVymazat
  23. Na Šelmu se chystám. Už ji mám tady vedle nachystanou, že tenhle měsíc se do ní pustím. Snad mi ten plán vyjde. :D :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ready player one by byla ideální pro mého přítele :) Hry má rád :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  25. Klobouk dolu! Tolik knížek! To se až stydím, že jsem přečetla jenom 2. Každopádně Vězeň času a Šelma vypadají skvěle :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  26. Moc krásné ohlédnutí za rokem 2018. Přiznávám, že se knize Ready Player One vyhýbám, protože spousta lidí mi říká, že pokud miluju film, tak knihu ráda mít nebudu, protože to je něco úplně rozdílného. Takže se na ní ani nijak nechystám - nechci si zkazit dojmy z filmu. Jinak s Šelmou rozhodně souhlasím ♥ Je to neskutečný thriller, který se úplně odlišuje a proto je tak skvělý! Už se těším na další takový :) Ale jinak 60 přečtených knih je paráda! :) Já je loni nepočítala, ale letos už jo, tak jsem zvědavá.

    https://klarin-svet.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  27. Ready Player me docela zklamal, cekala jsem vetsi pecku... ted me docela laka Ukol prezit, ale nevim jestli to bude lepsi...

    OdpovědětVymazat
  28. Tak moje top 2018 jsou úplně jiné, je vždy hezké vidět, jak každého baví něco jiného :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat