Recenze: Witch Finder

Série: Witch Finder #1
Žánr: YA, fantasy
Počet stran: 374
Vydavatel: Hodder Children's Books, 2014
Vydání u nás: nechystá se
Londýn. 1880. V chudinské čtvrti Spitalfields kovářský učeň Luke čelí zasvěcení do tajného bratrstva Malleus Maleficorum, které se věnuje lovu a zabíjení čarodějnic.

Závěrečná zkouška rituálu je, vybrat si náhodně z Knihy čarodějnic jméno čarodějnice, kterou bude muset Luke vypátrat a zabít během jednoho měsíce, nebo bude smrti čelit on sám. Luke ví, že dnes večer se jeho život změní navždy. Ale když si vybere šestnáctiletou Rosu Greenwoodovou, nemá tušení, že jeho úkol bude mnohem těžší, než si kdy dovedl představit.

Vrátil se, aby zabil čarodějnici. Protože neexistuje žádný způsob, jak z toho ven, jenom jediný: smrt.
Její .. nebo jeho. "

Luke byl svědkem smrti svých rodičů, které zabila černá čarodějnice. Je nadaný schopností vidět magii a odhodlaný pomstít se vražedkyni, která z něho udělala sirotka. Chce se připojit k bratrstvu  a stát se Lovcem čarodějnic. Před vstupem do něj, musí vykonat řadu zkoušek a poslední z nich je, vybrat si náhodně jméno čarodějnice, kterou bude muset do příštího úplňku zabít. Luke doufal, že si vybere jméno zlé čarodějnice, ovšem volba padne na šestnáctiletou Rosu Greenwoodovou, která nikomu neublížila a provinila se jen tím, že má magické schopnosti. Dokáže ji Luke zabít, i když je nevinná?

Rosa je vězenkyní ve vlastním domě. Musí skrývat své schopnosti před služebnictvem, protože její rodina zchudla a nemůže si dovolit kouzelné pomocníky. Poslední cennou věcí, která jim zbyla, je právě Rosa. Doufají, že se Rosa dobře provdá a rodina znovu zbohatne. A teď se zdá, že našli řešení. Tím  je Sebastian Knyvet, mladík z bohaté rodiny těch nejčernějších čarodějnic. A Rosa je tak odsouzená prožít svůj život uprostřed zla a krutosti.

Čarodějnice, Lovci a viktoriánský Londýn! Na tohle mě knížka nalákala. Těšila jsem se na magické bitvy a zlé čaroděje. Místo toho jsem dostala něco jiného, klidnějšího, ale přesto to bylo zajímavé. Krásně jednoduchá. To jsou dvě slova, která vystihují tuto knihu. Zápletka a děj jsou opravdu jednoduché a předvídatelné. Po přečtení anotace už se dá odvodit, co se bude dít. V knize si taky můžete vychutnat young adult klišé, jako je zakázaná láska a milostný trojúhelník, která jsou už sice okoukaná, ale pořád fungují.

Určitě nepotřebujete nápovědu, aby vám došlo, že románek bude mezi Lukem a Rosou. Luke chce být Lovcem, ale ve skutečnosti je takový potácející se Lovec, který teprve hledá cestu. Na začátku je pevně odhodlaný a nemá problém pro Rosu naplánovat nějakou ,, nešťastnou nehodu,,. V jedné chvíli je plný nenávisti vůči čarodějnicím a v té další je okouzlený Rosou. Naštěstí k této změně došlo postupně. Rose a Luke si k sobě hledají cestu, učí se důvěřovat si a jejich láska je tak uvěřitelná. Rose je dobrácká a okouzlující. Občas je trochu naivní, ale body k dobru ode mě dostala za to, co všechno je ochotná udělat pro své blízké.

A pak je tu ještě Sebastian Knyvet. On je jako hlavolam. Má dvě odlišné stránky. Umí se chovat galantně, ale občas je jeho vztek temnější, než bouřkový mrak. Podle mě je to zajímavý charakter, občas mi připomínal Damona Salvatore. Nechám se překvapit, jak se to bude se Sebastianem vyvíjet, ale byla bych ráda, kdyby zvítězila ta lepší stránka.

Kapitoly jsou střídavě psané z pohledu Luka a Rosy. Nahlédnete do světa Lovců i čarodějnic. A v každém světě najdete to dobré i zlé. Knížka mě vtáhla mezi své stránky docela jednoduše. Je v ní nouze o akční scény a nikdo v ní moc nenakopává zadky, ale má svoje kouzlo. Je to skvělá odpočinková kniha, která se příjemně čte. Je v ní spousta úskoků, tajemství a romantiky.

Angličtina je v ní poměrně jednoduchá a pochválit musím i krásnou obálku. Při pohledu na ni mi kniha připomíná První stříbrnou knihu snů od Kerstin Gier, a k té bych ji přirovnala i stylem psaní. I Kerstin Gier píše tak hezky mile a poutavě. Knížka má zkrátka potenciál a myslím, že kdybych byla o pár let mladší, teenagerka, tak jsem z ní opravdu nadšená.