Review: The Almost Girl


17397481Autor : Amalie Howard
Série: The Almost Girl, 1.díl
Žánr, tagy: young adult, sci-fi
Počet stran: 416
Vydavatel: Strange Chemistry, 2014
Anotace:
Sedmnáctiletá Riven je tak tvrdá bojovnice, jak je potřeba.Musí taková být. Přichází ze světa, zpustošeného zničující válkou androidů, ve kterém neexistuje žádný prostor pro měkkost, emoce, ani pro chyby.Jako velitelka armády je pravou rukou mladého prince Neospesu, paralelního vesmíru vůči Zemi. Na Neospesu má všechno: hodnost, odpovědnost a respekt. Ale když ji princ Cale pošle pryč, aby našla jeho dávno ztraceného bratra, Cadena, dostane se Riven až na nezmapované území a musí si tak poradit i s nástrahami našeho světa.

Vytržena ze svého pohodlí, ale stále s myšlením vojáka se Riven se musí naučit, jak být dívkou ve světě, který je úplně odlišný od toho jejího.Riven není připravena na krásu našeho světa.Stejně tak se připravovala necítit ke Cadenovi nic víc než lhostejnost.Caden je jen její cíl.. Ale Caden má v sobě něco, co ji probudilo a zapálilo jiskru v hloubi její duše. Poprvé v životě si Riven není jistá, o jejím účelu, o jejím povolání. Rozpolcená mezi povinností a touhou, se musí rozhodnout, jestli je Caden je opravdu jen obyčejný cíl, nebo zda je pro ni i něco víc.

Tváří v tvář ohavným, oživlým mrtvým vojákům z jejího světa - Vectorům, Riven svádí boj s časem, aby dostala Cadena co nejrychleji domů, do bezpečí na Neospes.Ale věci nejsou takové, jak se zdají a Riven bude muset hledat pravdu. Rodinné zrady jsou jen špičkou ledovce. Bude Riven schopná najít sílu vzdorovat její vlastní podstatě?

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

The Almost Girl je první díl stejnojmenné série o Riven, bojovnici z jiného vesmíru, která se vydá do toho našeho pátrat po bratrovi jejich korunního prince.Jejím cílem je najít Cadena, kterého jeho matka unesla z Neospesu na naši Zem, aby tu mohl vyrůstat mimo královské hry o trůny..Riven ho má dopravit co nejrychleji domů, zpátky na Neospes.Ale zaskočí ji nejenom náš svět, ale i Caden samotný.Riven, která si nedovoluje cítit žádné city, se emoce vymykají z rukou..

Více se o ději už rozepisovat nebudu, protože o příběhu se toho hodně dozvíte z nezvykle dlouhé anotace, která toho možná prozrazuje i o trochu víc, než je zdrávo.

Riven je nejlepším vojákem Neospesu.Má za sebou tvrdé dětství a trénink.To vše se na ni podepsalo a výsledkem je, že je studená jako ledovec.Vštípili jí, že emoce jsou k ničemu, jen narušují soustředění.A přesně tím se Riven řídí.Naštěstí v průběhu děje projde proměnou a na konci už není ledovou královnou.Občas mě ale štvalo její chování a  nedostatek empatie.
Sympatičtější mi byl Caden, který je tak kouzelný, že jeho kouzlo dokázalo rozpustit i Rivenino ledového srdce.Mezi ním a Riven je samozřejmě určitá chemie..

Líbilo se mi, že kniha patřila do zajímavé kategorie YA- sci-fi. Svět byl promyšlený, autorka se dokázala dobře poprat s vysvětlením, jak vedle sebe naše dva paralelní vesmíry existují a jak je možné mezi nimi evertovat- přeskakovat z jednoho do druhého.Vysvětlila to jednoduchým, pochopitelným způsobem, takže se nemusíte bát nějakých komplikovaných kvantových teorií o fungování vesmíru..

Zajímavé rozhodně byly i nápady týkající se robotiky.Zmínila bych Vectory, kteří Riven v průběhu celé knihy pronásledovali.Vectoři slouží jako dokonalí vojáci.Jde o mrtvá těla, kterým zůstal jen mozek a srdce a řídí je nanoboti v krevním řečišti.Vectoři jsou velmi nebezpečným protivníkem a malinko mi připomínají knihu Reset od Amy Tinterové, která vyšla i v ČJ.

Knížka se četla dobře, neobsahuje moc těžkou angličtinu.Byla jsem překvapená, že se děj na začátku odehrával ve školním prostředí, které mi do příběhu moc nezapadalo a celkově mi tam nějak nesedělo.Asi polovina knihy se odehrává v našem světě, který mě po pár desítkách stran začal nudit.Mnohem více jsem se těšila na druhou půlku, která se už odehrává na planetě Neospes a je mnohem zajímavější.

Děj byl poměrně svižný, akční a překvapení na konci každé kapitoly dělalo knihu poutavější.Jednu zápletku týkající se Riven jsem ale uhodla už asi v polovině knihy.Možná to je tím, že už jsem přečetla tolik knih a napadlo to jenom mě, možná to napadlo i více čtenářů..

Celkově je The Almost Girl dobrá kniha, která mě bavila.Jde o zajímavou YA, ve které je sice pár zdlouhavějších a nelogických úseků, ale ty rychle překonáte a můžete pokračovat dál ve skvělém čtení.Možná by neuškodilo knihu malinko zkrátit a tím pádem ji ještě více zahustit akčními scénami..Nakonec jí tedy dávám 4 hvězdičky.

Okomentovat

12 Komentáře

  1. Nikdy jsem o té knize neslyšela, ale vypadá to skvěle. Originálně a neokoukaně, cože se jen tak nevidí, škoda jen těch zdlouhavých úseků :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Možná, že ty zdlouhavé úseky se mi zdály tak zdlouhavé jen kvůli tomu, že jsem četla knihu v angličtině.Čtení v tomhle jazyce mi pořád ještě trvá delší dobu a tak se snadno stane, že když čtu knížku už dlouho, začne mě malinko nudit..:)

      Vymazat
  2. Zaujímavé. Sci-fi mám rada, paralelné svety tiež a tie YA vzťahy nejako prežijem ). Ozaj, mala si to ako e-knihu, alebo v papierovej forme?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem ji jako e-knihu z Amazonu a myslím, že se dá koupit i jako paperback:
      http://www.amazon.com/The-Almost-Girl-Strange-Chemistry/dp/1908844809

      Já jsem na knížku naštěstí narazila ve slevě, teď už mi přijde jako Kindle verze docela drahá..:(

      Vymazat
  3. Vypadá to rozhodně jinak. Nejsme na tento styl moc zvyklí ale námět je to originální a to se u knih vždy cení. Škoda té zápletky. Mě docela u některých knih štve, že člověk už vlastně tuší (ví) jak to bude dál - tyto předvídatelné věci nemám rád. Rozhodně to ale musí být zajímavé, to ano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to je knížka, která vybočuje z řady svou tématikou.Myslím, že podobná kniha u nás ještě nevyšla..Bylo tu sice pár knih u putování vesmírem jako Loď mezi hvězdami a Mlhovina, ale opravdová YA sci-fi ještě ne :) Když by to byla jedna z mých prvních knih, zápletku bych určitě neuhádla a byla bych z ní nadšená..Ale protože jsem už asi moc sečtělá, tak jsem uhádla :)

      Vymazat
  4. Ahojky, moc děkuju za návštěvu a komentář. Jsem moc ráda, že jsem navštívila tvůj blog, i když nemám moc ráda blogspotové blogy, ale máš krásné recenze a hodně zajímavé články, takže ráda příjdu znova.http://life2006.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Knížku neznám a na sci-fi moc nejsem, spíš fantasy. Ale pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Fíha, o tejto knihe som doteraz vôbec nepočula. Ale znie to dobre.:) Napríklad Reset sa mi páčil.:D

    OdpovědětVymazat
  7. Zvláštní, nikdy jsem o knížce neslyšela, ale moc se mi líbí tvá recenze! Myslím, že jí teď budu muset omrknout! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzerá to fakt dobre :D už len tá anotácia ma zaujala :D musím si to prečítať. To s tým vysvetlením paralelných svetov ma zaujíma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to nejen vypadá dobře, ona to i dobrá knížka je :) Žádná knížka, která by byla Almost Girl opravdu podobná u nás ještě nevyšla, takže je to zkrátka něco jiného :) Příjemné zpestření :)

      Vymazat