Review: Salt


Autor : Danielle Ellison
Žánr, tagy: démoni, paranormal romance
Počet stran:266
Vydavatel: Entangled Teen, 2014 (přečteno v angličtině )
Anotace:

Penelope je čarodějka a je součástí tajného spolku, který chrání lidi před útoky démonů.Ale když byla ještě malé dítě, její rodiče napadl a zabil démon, který ji sebral všechnu její magickou sílu.Od té doby musí předstírat, že je něco, co není a půjčovat si magii od své sestry, aby skryla to, že ona žádné schopnosti nemá.

Když konečně dostane šanci vstoupit do elitní jednotky lovců démonů, Penelope si myslí, že se všechno konečně změní. S pomocí své sestry, může získat přístup k informacím, které potřebuje, aby našla "svého" démona a vzala si od něj svou ukradenou sílu zpátky..

Pak ale potká Cartera. Je roztomilý, chytrý, a dovolí ji půjčovat si jeho magii.Ví o jejím tajemství a i on sám má své vlastní.Najednou se její nemožný úkol stává ještě složitějším.Začíná to vypadat, že nejen Penelope hledá démony, ale že i oni hledají ji...
HODNOCENÍ: ★★★

Na tuhle knížku jsem narazila jen náhodou, ale už podle anotace jsem odhadovala, že by mohlo jít o skvělý příběh.A nespletla jsem se.

Penelope je jednou z mnoha čarodějnic, které žijí v utajení po celém světě po boku obyčejných lidí bez magických schopností. Ale Penelope nemá svou magii. Když byla ještě malé dítě, její rodiče zabil démon a sebral ji všechnu její magickou sílu.Bez své magie by měla být mrtvá, ale z nějakého důvodu není..To, že o svou sílu přišla, musí skrývat, protože každá čarodějnice bez magie - Statik, je vyloučena z čarodějnické komunity.

Její prarodiče a sestra jsou jediní, kdo znají její tajemství, a všichni se snaží ji udržet v bezpečí. Zatím to fungovalo. Ale Penelope je odhodlaná získat svou sílu zpátky, a proto musí najít a zabít démona, který ji o ni připravil. Je tu ale háček..Jediný způsob, jak najít jejího démona, je stát se Enforcerem- členem elitní skupiny lovců démonů, kteří před nimi chrání lidstvo.A samozřejmě, aby se mohla stát Enforcerem musí předvést své magické schopnosti.Naštěstí je tu její sestra, od které si může půjčit její magii.

A pak je tu ještě tajemný Carter, který jí při jejich prvním setkání zachránil život.A od té doby ho potkává znepokojivě často.Ví o jejím tajemství a sám má svá vlastní.Navíc jí dovolí si půjčovat jeho neobyčejně silnou magii..Může mu Penelope důvěřovat? A podaří se jí poskládat dohromady všechny dílky skládačky a vystopovat svého démona?

"Never leave home without salt."
"Nikdy neodcházej z domu bez soli."

Autorka čtenáře zavede do našeho světa plného démonů, kteří chtějí zničit vše živé.Tomu mají zabránit Enforceři, lovci démonů, kteří proti nim používají svou magii, zbraně ze železa a hlavně- sůl, která na démony působí jako svěcená voda.Promyšlenost světa a čarodějnické komunity musím pochválit, bylo to dobře vymyšlené a dávalo to smysl.Příběh sice není úplně originální, v něčem se podobá Harrymu Potterovi, v něčem VA..Zkrátka z každého si vzal něco, ale výsledek je přesto dobrý a nemáte dojem, že je to splácanina všeho možného..

Penelope mi trochu připomínala Rose Hathaway.Je tvrdohlavá, chce si prosadit svou a je i vtipná. Ale je zbrklá a dělá hloupé chyby, jako že si doma zapomene životně důležitou sůl nebo mobil..
Carter je výbornou hlavní postavou a musím říct, že jsem si ho opravdu oblíbila. Je to prototyp tajemného, krásného a bezchybného přítele.Hodně vyniká i svým humorem.Brzy jsem párečku Penelope + Carter začala fandit a držet palce.

Kniha je čtivá, psaná docela jednoduchou angličtinou.Najdete v ní spoustu bojových scén a neustále zvraty v ději vás udrží v pozoru.Budete chtít číst pořád dál a dál..Děj je strhující a díky skvělým hlavním postavám se rozhodně nebudete při čtení nudit.Možná to není nejoriginálnější knížka, ale je to příjemné svěží čtení, které bych mohla přirovnat třeba k Městu z kostí. Můžu ji jen doporučit a ráda si přečtu druhý díl série- s názvem Storm.

"Domnívám se, že démon je někde tam venku, a že se ke mě někdy přihlásí sám. Jen musím počkat.
Ale taky se domnívám, že Zac Efron chce přijet do našeho města a šíleně se do mě zamiluje, takže možná to všechno jen vidím moc nadějně. "

Okomentovat

6 Komentáře

  1. Noo, to vypadá dost dobře, je to docela podobné mé milované sérii Nástrojů smrti teda až na to čarodějnictví :D Ale hned si knihu píšu na můj wishlist protože to vypadá fakt lákavě :D Moc hezky napsaná recenze která mě ke knize nalákala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, jsem ráda, že jsem možná někomu pomohla objevit novou zajímavou knížku :)

      Vymazat
  2. To vypadá hodně zajímavě, možná se po ní poohlídnu ;) Dík za tip :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, omlouvám se, jestli otravuji, ale chtěla bych tě poprosit, jestli by si neshlédla můj blog a třeba nenapsala do komentářů nějaké připomínky, pokud by si měla nápad jak blog zlepšit, tak budu moc ráda, když mi poradíš, teprve začínám a tvůj blog se mi moc líbí. Předem děkuji. http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji ti za pochvalu, jsem ráda, že se ti můj blog líbí :) Určitě mě neotravuješ, ráda se podívám na tvůj blog.Sama bloguji jen pro radost, na design nejsem žádný expert a sama teprve začínám, ale když budu moci, tak ti ráda poradím :)

      Vymazat
  4. Vypadá to zajímavě :) V angličtině nejsem zrovna úžasná, ale něco přelouskat zvládnu, tak se po tom podívám :-)

    OdpovědětVymazat