Recenze: Mezi láskou a smrtí


Autor: Meg Cabot
Série: Abandon, 1.díl
Počet stran:272
Nakladatelství: Knižní klub, 2012
Anotace:
Sedmnáctiletá Pierce se málem utopila v bazénu na zahradě domu svých rodičů a vyvázla jen zázrakem. Událost byla posledním hřebíčkem do rakve rozkládajícího se manželství jejích rodičů a Pierce se s maminkou přestěhovala do ostrovního městečka, kde žije i babička a strýček s pochybnou pověstí. Po počátečních obtížích nachází ve škole nové přátele a setkává se i s tajuplným, ponurým, lehce agresivním, ale právě proto nesmírně atraktivním Johnem Haydenem, který se objevuje vždy, když to Pierce čeká nejméně, ovšem zaručeně přesně ve chvíli, kdy potřebuje jeho pomoc. Pierce o něm docela jistě ví jen jediné - je temný, půvabný a neodolatelný, ale není to žádný anděl. Kdyby mu propadla, byla by navždy odsouzena k existenci v místech, která ji děsí a kam se v žádném případě nechce vrátit...

HODNOCENÍ: ★★★★

Jak to asi dopadne, když se zapletete se samotnou Smrtí?

Sedmnáctiletá Pierce zakopla a upadla. Utopila se v bazénu na zahradě před domem. Myslíte, že tím příběh končí? Ale kdepak, tím všechno teprve začíná. Pierce prodělala klinickou smrt a na hodinu zemřela. Voda byla ledová a to ji zachránilo. Tak si její zázračné oživení vysvětlují lékaři. Nikdo totiž neví, jak to bylo doopravdy.

Pierce se podívala na druhou stranu a ví, co ji tam čeká. Lidé stojící ve frontě na loď, která je odveze na druhý břeh. A jeden záhadný, přitažlivý muž, kterého Pierce už jednou potkala na hřbitově, když byla jako malá na dědečkově pohřbu. Tehdy oživil mrtvou holubici a Pierce si myslela, že byl jen výplodem její fantazie. John je ovšem skutečný a je pánem Podsvětí. A teď se znovu setkávají v jeho říši mrtvých. Poznal ji, odvedl ji sebou a ona tak zmeškala svou loď. Pierce by správně měla zůstat mrtvá a strávit zbytek věčnosti po jeho boku.

Jenže Pierce chce žít. A tak na Johna vychrstne hrnek s čajem a najde dveře, které ji vrátí do jejího světa. Její oživení má ale následky. John na její útěk nezapomněl a od té doby se jí zjevuje jako její ochránce. Pierce je totiž v obrovském nebezpečí. Porušila pravidla a Smrt ji chce zpátky.

"Nemůžeme ho oživit. "
Odpověděla jsem, zaskočená otázkou. Hladil ptáčka, který byl zcela jistě mrtvý. "Nikdo to neumí."
"Já ano. Pokud budeš chtít."

Jestli máte chuť na trochu mytologie, Mezi láskou a smrtí vás jistě nezklame. Příběh je inspirovaný mýtem o Hádovi a Persefoně. A Podsvětí autorka v knize popsala opravdu zajímavě. Lidé čekající na pláži na svou loď a drsní Strážci podsvětí, kteří udržují pořádek. Přidejte k tomu Johna, který všemu šéfuje, na pekelném oři a máme tu skvělé prostředí pro děj knihy. Scény, které se odehrávaly v podsvětí byly nejlepší z celé knihy a je velká škoda, že jich nebylo více.

Meg Cabot znovu dokázala, že psát umí. V této knize však nepředvedla všechno své spisovatelské umění. Umí to lépe. Mezi láskou a smrtí má originální a neokoukaný námět. Najdete v ní jedinečné postavy a řadu překvapení a zvratů. Knize však uškodilo, že ji autorka směřovala trochu jiným směrem, než jsem si představovala. Méně teenagerovských starostí, více podsvětí a Johna prosím.

Meg Cabot navíc čtenáře vhodí do již rozjetého příběhu, který je vyprávěný z pohledu Pierce. Ta vzpomíná a vypráví, jak zemřela. Skákání z přítomnosti do minulosti v tom dělá trochu zmatek a občas není snadné se zorientovat. Jakmile se ovšem vyprávění dostane až do přítomnosti, nabere spád a pak už vás příběh vtáhne a nepustí. Meg umí ve čtenáři probudit emoce a pořádně ho do své knihy zaháčkovat, takže se vám nebude chtít přestat číst.

Námět, humor a John jsou tři věci, kterých si na knize nejvíce cením. Mytologii mám ráda na všechny způsoby a správná dávka vtipu nesmí chybět. John je jen bonusem navíc. Netradiční postavy mám ráda a John je druhá postava smrti, s kterou jsem se v knize setkala. Prvním byl Death ze série od Daryndy Jones. John je druhý a v oblíbenosti Deathovi šlape na paty.

I když se dá děj částečně odhadnout, konec je stejně překvapivý a navnadí na další díl. Mezi láskou a smrtí má své chyby, ale je slibným začátkem nové trilogie. Uvidíme, třeba se autorce povedlo druhý díl  doladit k dokonalosti.

Okomentovat

14 Komentáře

  1. Moc pěkná recenze! :)
    Nad touto sérii přemýšlím zhruba tak dva roky,takže bych se měla asi odhodlat do té doby,kdy ještě kniha půjde sehnat :-D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Knížku můžu jen doporučit, neváhej :)

      Vymazat
  2. Meg Cabot miluju, ale knihám pro teenagery a fantasy jsem nepřišla na chuť. Ovšem po tvojí recenzi to možná zkusím.

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku a za přečtení knížka určitě stojí :) Třeba díky ní přijdeš fantasy více na chuť :)

      Vymazat
  3. Super recenze :D Tuhle knihu se také chystám vyzkoušet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji pěkné čtení a jsem zvědavá, jak se ti bude líbit :)

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze, o téhle sérii už jsem slyšela, ale pořád váhám, jestli do ní jít anebo ne, tak uvidíme, jak se nakonec rozhodnu.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ti pomůže recenze se správně rozhodnout :)

      Vymazat
  5. Kdyby byl autorem kdokoli jiný, tak by mě to asi zas tak nelákalo, ale pro Meg Cabotovou mám od svých teenagerovských let slabost, takže mi to nedá a knihu si přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro Meg jsem do teď slabost neměla, ale myslím, že ji začínám mít :)

      Vymazat
  6. O téhle knize jsme ještě neslyšela, ale musím říct, že tenhle dle mého originální námět mě vážně zaujal. Nejdřív to zavánělo tak trochu obyčejným "románem" či jak to nazvat, ale později mi došlo, že to tak asi úplně nebude. Postavy na mě působí zajímavě, děj taky, takže mi nic nebrání připsat si ji na seznam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi líbilo, že je kniha něčím originální :) Mám ráda zajímavé nápady :)

      Vymazat
  7. Moc pěkná recenze, děkuji za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mytologii v knihách mám obvykle docela ráda, kniha mě zaujala! :)

    OdpovědětVymazat