To nejlepší v angličtině za leden

S novým rokem jsem si vytvořila nový wishlist. Dnes jsem na něj přidala další knihu a trochu mě zaskočilo, že má už pořadové číslo 16. A to jsou prosím pouze knihy v angličtině. Ty v češtině řadím na jiný wishlist :)

 Z výsledku je jasné, že ten svůj seznam budu muset trochu zkrátit nebo vynalézt nějaký elixír mládí a obraceč času. Tohle není v lidských silách přečíst. Myslím, že knihomolství se na mě definitivně podepsalo a ať se tomu budu bránit sebevíc, knihy budou přibývat podobně rychlým tempem :) Tento článek - seznam těch nejlákavějších knih v angličtině, které vyšly v lednu, slouží částečně pro moji orientaci. Možná se mine účinkem, protože tolik čtenářů v Aj mezi námi ještě tolik není.
A proto budu ráda za zpětnou odezvu- jestli vám přinesl aspoň trochu inspirace nebo je úplně zbytečný a uvítali by jste spíše klasické články :)


Passenger prostě musí vyjít v češtině. Za prvé, protože podle recenzí je tahle kniha geniální. Za druhé, protože tuhle krásnou obálku chci mít v knihovničce. Jedné ničivé noci ztratí Etta Spencer vše, co zná a miluje. Musí se vydat na nebezpečnou cestu napříč kontinenty a časem, aby to získala zpět. 

Truthwitch mě nalákala na anotaci. Mladá čarodějka Safyia může zvrátit osud kontinentu, který je na pokraji války. Je totiž vzácná Truthwitch, čarodějka která dokáže rozeznat pravdu od lži. A mnozí ji kvůli tomu chtějí zabít a využít její schopnosti pro boj mezi říšemi. Příběh ve stylu Skleněného trůnu :) 

The Impostor Queen - další YA fantasy. Šestnáctiletá Elli byla ještě malé dítě, když ji vybrali jako nástupkyni královny, která ovládá sílu ledu a ohně. Od té doby Elli žije v chrámu a připravuje se na svoji úlohu. Ale když královna zemře, její moc do Elli nepřejde a ta musí uprchnout...

Sword and Verse je dalším důkazem, že s YA fantasy se roztrhl pytel. Raisa je z království Arnath a proto byla unesena a donucena sloužit v paláci. Raisa ale ví o symbolech vyššího řádu, tajném jazyku, který používá královská rodina. Díky tomu si zlepší své postavení otroka a má chránit prince. Doufá v lepší život. Pak ji ale osloví rebelové, kteří chtějí osvobodit všechny otroky z Arnathu...




Of Lights and Darkness. Tahle kniha nemá tolik lákavou anotaci, ale částečně se odehrává  v Praze, což probudilo moji zvědavost. Opuštěná jako dítě, byla Charlotte, jedna z posledních upírů, ponechána naživu. Vyrostla v lesích, kde ji učili čarodějnice a elfové byli jejími nejbližšími přáteli. Ale teď je ohrožuje válka proti magickým bytostem a Charlotte je odhodlaná bojovat.


Night Study pokračování YA fantasy série od Marie V. Snyder o magicky nadané Yeleně, která má v rukou osud království...

Rise of the Wolf - pokračování fantasy série. Mocný amulet. Pomstychtivá bohyně a smrtící pátrání. Nic musí zachránit matku, najít amulet a zabránit katastrofě.

Curio - steampunk fantasy. Grey vždy nenáviděla lékárny, kouzelníky a vědce. Ale teď má sama v jedné lékarně pracovat a vše se obrátí vzhůru nohama, když otevře jednu starou skříň a objeví jiný svět..
A teď pokračování sérií:
Staked - dvojice Atticus a jeho vlkodav Oberon mi přirostla k srdci, takže osmý díl této série je prostě nutnost.

Feverborn - protože dalších dílů ze série Horečka od Karen Marie Moning se již v češtině nejspíš nedočkáme, musím se spokojit s anglickým originálem Feverborn. A ten chci, protože jsem sakra zvědavá kdo nebo co je Jericho Barrons zač :) (prosím, ne spoilery! :)

The Dirt on Ninth Grave - devátý díl o smrtce Charley Davidson. Upřímně, nevím, jak to vypadá s vydáváním této série. Ale doufám, že nadějně a dalšího dílu v češtině se dočkáme ještě letos.

Remembrance - sedmý díl Mediátora, který už nikdo nečekal, ale o to je příjemnějším překvapením.



Okomentovat

11 Komentáře

  1. Bohužel si ještě netroufám na to, abych se přidala mezi čtenáře v angličtině - mám všeho všudy jednu knihu v cizím jazyce a louskám jí už poměrně dlouho, takže si radši počkám, až tituly vyjdou hezky v češtině. Každopádně mě zaujala ta kniha s čarodějkou, vypadá lákavě jak obálkou, tak i příběhem a když jsi připsala ten dodatek, že je ve stylu Skleněného trůnu (téhle sérii jsem naprosto propadla) tak je jasné, že jí jednou doma zkrátka musím mít! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy v angličtině taky zatím louskám mnohem déle, než ty v naší krásné češtině, ale knihu od knihy se to zlepšuje :) Třeba to budeš mít podobné a jednou budeš knihy v originále louskat během chvilky :) A ta obálka s čarodějkou je opravdu pěkná, mě knížka hned padla do oka, protože má být podobná Skleněnému trůnu :)

      Vymazat
  2. Super článek! :)
    Mrzí mě,že čtení v AJ není nic pro mě,protože si knihu neumím vychutnat tak jako v ČJ :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba i to jednou přijde :) Když si vzpomenu na svou první knihu v Aj, taky jsem z ní neměla moc velký požitek :D Ale zlepší se to :) Čeština je prostě lepší, ale když oni tyhle všechny krásné knihy u nás nevyjdou...Bylo by to krásné, ale nejspíš se to nestane :) Tak se musím spokojit s originálem :D

      Vymazat
  3. Fakt mě zaujalo to Passenger - nejspíš si knihu i seženu :) Díky za tip! Jinak sedmý díl Mediátora je super! Sice mě tahle série až tak nenadchla, ale co si pamatuju, všichni se snaží ty knihy sehnat a ony už nikde nejsou...takhle je dost velká naděje na dotisk :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě na něco nalákala :) Passenger vypadá vážně dobře a tipuji, že té by jsme se časem mohli dočkat i u nás :) V zahraničí má docela ohlas :) A nové vydání Mediátora by bylo skvělé :) Taky se snažím knihy sehnat, bohužel jsou opravdu nesehnatelné :D

      Vymazat
  4. Ty jsi fakt hustá! Takobých knih a ještě v angličtině. Já si na to zatím netroufla, jsem líná a navíc srab :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To hustá mě pobavilo :D Nejsem hustá, jen nesnesu pomyšlení, že mi uniká zajímavá kniha, která u nás možná nikdy nevyjde :D Jo, je to nějaká knihomolská nemoc, ale dají se takhle objevit vážně skvělé knihy :) Nikdy není pozdě s tím začít :) Nejhorší je první kniha, pak už to jede...až nakonec skončíš s takovýmhle wishlistem :D

      Vymazat
  5. Tento typ článku se mi líbí. Já čtu v angličtině jenom když se mi nechce čekat, až nějakou knihu přeloží do češtiny

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, Passenger je naprosto úžasný, tedy pokud ho můžu soudit dle obalu.. Taky by se mi zamlouval v knihovničce.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Omg, omg, prvý štyri knihy musím mať :D No na tie prvé tri už pokukujem dlhšie, len som sa k nim zatiaľ nedostala, ale o tej štvrtej som nepočula, takže si ju hneď idem pridať do to-read :D

    OdpovědětVymazat