Nejlepší filmy roku 2018

Oči máte přilepené k obrazovce. Od začátku sedíte naprosto pohlcení filmem a nevycházíte z údivu. Hltáte epickou atmosféru, lámete se smíchy v pase, brečíte jak želvy nebo se vám zastavuje dech napětím. Jo, přesně tak by na vás měl zapůsobit skvělý film. Mám ráda filmy, které vás naprosto dostanou do kolen, překvapí nebo vám tak zahrají na city, že už na ně nikdy nezapomenete. Proto se pojďme se podívat na přehled těch nejlepších filmů za minulý rok.


Avengers: Infinity War
Tak za prvé, nejsem žádný velký komiksový fanoušek. Na můj vkus je těch superhrdinů už trochu moc. Filmařům bych doporučila investovat energii do něčeho nového než do Batmana, Spidermana a ostatních nabušenců. Avengers: Infinity War jsou ovšem úplně jiná liga. Tenhle film si mě získal i když spousta jiných komiksových válek se přese mě převalila bez povšimnutí. Tohle je totiž ta nejsmrtonosnější a nejvelkolepější válka všech dob. Vtipné scény se střídají s vážnými a vy se jen tetelíte blahem. Pořád se něco děje a je to zatraceně napínavé. Thanos je výborný záporák a obdivuji i to, jak vše pasuje do sebe. Nejlepší je ovšem konec, který vás zanechá v šoku a příjemně překvapené. Nejvíce mě pobavila závěrečná scénka, kdy se zbytek Avengers sejde na v lese a jeden z nich prohodí:,, My jsme asi prohráli co? “

Ano, naši superhrdinští chlapci poprvé prohráli. Pěkně jim vyprášili kožich. Když se vaše oblíbené postavy rozpadnou na prach, budete zlomení. Infinity War vás prostě přinutí si sednout na zadek. Potěší i to, že film nekončí šťastně. A vy si jen říkáte, jak se s tím sakra poperou? Jak tohle můžou zvládnout? To vám vážně nedá spát. Můžete se vsadit, že příští díl bude ještě větší jízda a že já budu v kině mezi prvními natěšenými fanoušky.

 Ready Player One: Hra začíná
Ready Player One u mě zabodoval jako kniha i jako film. Je to gurmánský zážitek pro všechny geeky, nadšence do sci-fi nebo herní maniaky. Vše se totiž odehrává ve světe, kde většina lidí tráví čas ve virtuální realitě. Oasis je místo, kde můžete zažít cokoliv. Její tvůrce do ní ovšem před svojí smrtí ukryl vodítka, která vás mohou dovést až k pohádkovému pokladu. Ten, kdo zvládne rozluštit všechny rébusy a překonat náročné překážky, se stane vlastníkem Oasis. Tomu samozřejmě nikdo nedokáže odolat. Za odměnou se žene spousta hráčů. Jedním z nich je i Wade Watts. Když náhodou narazí na správnou stopu, potom teprve vypukne to pravé šílenství. Jde tu o všechno. V sázce je budoucnost celé Oasis i lidské životy.

Film má na svědomí Steven Spielberg. S výzvou se popral obdivuhodně. Vizuálně film vypadá úchvatně a futuristicky. Najdete tu napínavé úkoly, příjemnou dávku humoru, zlosyna v podobě šéfa velké korporace. Lásku hlavních hrdinů, kteří na sebe miloučce pomrkávají. To vše v akčním tempu. Oasis se zkrátka otřese v základech a vy spolu s ní. Pravdou ovšem je, že Spielberg se klidně mohl rozjet ještě více a trochu přitvrdit.
 Labyrint: Vražedná léčba
Vražedná léčba je dlouho očekávaný závěr série Labyrint. Když jsem šla do kina na první díl Labyrint: Útěk, znala jsem jen hlavní zápletku. Partička kluků, co pobíhá po ohromném bludišti a v patách má vražedné rmuty - no nezní to skvěle? Ono to skvělé bylo. Thomas, Newt i Minho mi byli sympatičtí a to jejich běhání po Labyrintu jsem si užila. Jen na konci mě užírala spousta otázek. Kdo je tam zavřel a proč? Pár odpovědí přinesl druhý díl Zkoušky ohněm. Tentokrát hlavní hrdiny čekala cesta pustinou, ve které se to jen hemží raply, lidmi nakaženými virem Erupce. Virus jim postupně nahlodal mozek až se z nich stali trosky, které myslí jen na zabíjení. Thomasova skupinka si setkání s nimi užije pěkně zblízka a proto je druhý díl vážně napínavý. Závěrečné finále ovšem byla jedna velká krasojízda.

Vražedná léčba, to je film, který vás nenechá vydechnout. Neustále se v něm něco děje. Je to samá akce a střílečka, ale i silně dojemné momenty. Ne všichni naši oblíbenci se totiž dočkají šťastného konce. Finále série jsem musela dlouho rozdýchávat. Přesně to od dobrého filmu očekávám.

Venom
Venom je zubatý sympaťák, kterého byste měli rozhodně poznat. Po shlédnutí traileru mi Venom připomínal křížence Vetřelce a Predátora. Velké zuby, drápy a potoky krve mě moc neberou, takže jsem se mu původně chtěla vyhnout obloukem. Nakonec jsem však podlehla a šla do kina s představou, že to bude nuda. Odcházela jsem ale naopak příjemně pobavená a překvapená. Venom je totiž jedinečný charakter. V poslední době už padouchové a dobráci nestačí. Dnes nejvíc zaujme antihrdina s drsným humorem, který rád seká hlavičky, sbíhají se mu sliny na roztomilé pejsky nebo umí bravurně vymýšlet hlášky. A k tomu všemu je v zásadě dobrý, protože svoje chutě si vybíjí jenom na těch, kteří jsou ještě horší. Tohle všechno Venom splňuje do puntíku. Originálním postavám zkrátka fandím. Možná protomám slabost pro dřevěného Groota, mývala Rocketa anebo pro šavlozubého Venoma. Celý film je navíc dost akční a vtipný.


Příběh služebnice
Příběh služebnice není film, ale seriál. Musela jsem ho tady ovšem uvést, protože pro mě byl nejlepším objevem minulého roku. Intenzivní. Dramatický. Skandální. Takový je Příběh služebnice. Ukáže vám, jak jednou může náš svět vypadat. A vůbec to není růžová budoucnost. Představte si svět, kde je lidstvo odsouzené k vymření. Ženy i muži jsou neplodní a novorozené dítě je obrovskou vzácností. Nejcennějším zbožím jsou tu plodné ženy. Všechny byly pochytány a odděleny od svých dětí. Teď z nich jsou Služebnice. Jejich úkolem je sloužit jako náhradní matky. Nečeká se od nich nic jiného než absolutní poslušnost a plození dětí pro jiné páry. Příběh služebnice je zkrátka pěkně drsný. Vše je děsivě realistické, s tísnivou atmosférou. Příběh hlavní hrdinky Offred je zkrátka silný a umí vámi opravdu otřást. Dát vám jiskřičku naděje, záblesk romantiky a pak je zase sebrat. Je to velmi návykový seriál, kterému snadno propadnete.

 A jaké nejlepší filmy a seriály jste loni viděli vy? :)

Okomentovat

27 Komentáře

  1. Příběh služebnice na mě doma čeká knižně, ale zbylé filmy jsem viděla a třeba takový Venom byl pecka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příběh služebnice určitě doporučuji. Kniha není špatná, ale seriál je ještě o kus lepší:) Ten mě doslova dostal. Tak hezké čtení přeji :)

      Vymazat
  2. Ready Player One (knihu) si ode mě “vypůjčil” přítel na léto 2018 (ještě ji nepřečetl 😂) a strašně chce vidět film. Jenže já se na něj nepodívám, dokud si sama nepřečtu předlohu. Týrám ho moc? 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týráš ho moc :D Film rozhodně stojí za to, takže musí být náročné odolávat a nepodívat se na něj :) A knižní předlohu si určitě užiješ, stejně jako film :) Tak doporučuji ji brzy přelouskat a pak si dát společný filmový večer :)

      Vymazat
  3. Ready player one jsem si zrovna dneska opět pouštěla a zase mi došlo, že je to vážně super film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda,že se ti taky líbil :) Podle mě super film i když kniha je ještě o kousek lepší:)

      Vymazat
  4. Z uvedených jsem viděla jen Avengers. Hrozně se mi ten film líbil, bohužel mám pocit, že jsem byla snad jediná ve svém okolí s tímto názorem ("Ten konec byl hrozně trapnej! Mělo to skončit happy endem!")
    Jinak mojí loňskou jedničkou bylo Bohemian Rhapsody - Queen jsou mojí velkou srdcovkou, a navíc to byl první film, u kterého jsem se rozbrečela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohemian Rhapsody jsem ejště neviděla, ale chystám se na něj a taky tuším, že to bude stát za to :) A u Avengers se mi naopak ten konec líbil. Konečně to jednou dopadlo špatně a superhrdinové dostali nářez. O to víc jsem natěšená na další díl. :)

      Vymazat
  5. Loni jsem neviděla snad žádný film :-( Syn má dva roky a na filmy není bohužel vůbec čas. Jsem ráda, že se věnuji knížkám, ale musela jsem si odpustit televizi a filmy všeobecně. Přitom je tolik filmů a seriálů, které by mě lákaly. S nostalgií vzpomínám, kdy jsem od rána do večera sjížděla seriál Dexter :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na Dextera ráda vzpomínám taky :) A jsem na tom podobně, na filmy a seriály mám málo času, enstíhám toho ani zdaleka tolik, co bych chtěla :)

      Vymazat
  6. Naprostý souhlas ve všem, hlavně teda Infinity War! to mě totálně rozložilo, a od té doby co jsem to viděla poprvé v kině jsem nenašla odvahu se na Avengers podívat znovu! Ale na End Game půjdu, to je samozřejmost, jen netuším jak to po psychický stránce zvládnu :-) Ready Player One hodně překvapil, na to že jsem knížku rozečetla a pak se k ní už nedostala protože mě moc nebavila... Byl film boží, fakt překvapil! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Úplny súhlas :P Avengers sú neskutoční, už sa neviem dočkať ako vyriešia tú ich veľkú prehru, bude to určite veľkolepé. :) Venom bol taktiež super, ale mne sa viac páčil len z hľadiska postavy, príbeh mi prišiel trošku slabší. No a Príbeh služobnice? Ten ešte stále pozerám, druhá séria, ale som zvedavá aj na ďalšiu :3

    OdpovědětVymazat
  8. Infinity War je úžasný film. Bavil mě střih, který byl dokonalý. Na to, že je film poměrně dlouhý, utekl neuvěřitelně rychle. Nemůžu se dočkat dalšího dílu, který má mít okolo 3 hodin :) Na Labyrint se chystám, ale první si chci přečíst knihy. Skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Z tvého výběru jsem viděla Ready player one. Celkem se mi to líbilo, možná zkusím dočíst tu knihu :D chystám se na příběh služebnice. Nevím zda seriál či knihu, ale jedno z toho určitě.

    OdpovědětVymazat
  10. Kromě příběhu služebnice jsem viděla vše a i mě tyto filmy moc oslovily! Nejvíce asi Venom a Ready Player One. Ani já na Venoma původně nechtěla jít na přítelův návrh, nakonec jsem ale vůbec nelitovala a nejradši bych si to znovu pustila doma! :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Ze zmíněných filmů jsem neviděla jenom Labyrint. Popravdě, četla jsem knihu a řekla bych, že mi bohatě stačila. Zatím shlédnout film neplánuji. :)
    Jinak nad Příběhem služebnice jsem již uvažovala, že bych se mohla podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ani jeden jsem z nich neviděla:O Mně se hodně líbily třeba Temné síly:)

    OdpovědětVymazat
  13. "Ready player one" mi přešel jako průměr, Spilberg podle mého názorů upadá do jakýchsi zažitých vzorců. Za mě byl asi nejlepším filmem "Tvář vody", "Zrodila se hvězda", či "Grindenwaldovi zločiny", které byly sice slabší, ale zato velice očekávané. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na "Coco", nebo "Marry Poppiens" - hlavní role byla bravurní!

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Na Ready Player One som šla do kina tak, že som ani nevedela, na čo idem, ale nakoniec som bola príjemne prekvapená. A Venom je proste...Venom, každý (skoro) ho miluje :D

    OdpovědětVymazat
  15. S Avengers rozhodně souhlasím! :) Těším se na dvojku. Jinak u Labyrintu se mi líbila spíše jednička :D :) Kdybych měla říct 1 nejlepší film roku 2018, tak nevím :D Je toho fakt hodně.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  16. Mně se tedy vražedná léčba vůbec nelíbila, zato Venom mě nadchl maximálně.
    Ohledně Infinity War mám stále smíšené pocity :D

    OdpovědětVymazat
  17. Tak s týchto filmov som videla len labyrint, ktorý som videla už poriadne dávno takže si niekedy pozriem všetky a ostatné mi nehovoria nič :)

    OdpovědětVymazat
  18. Já na ty filmy prostě moc nejsem, takže jsem žádný z nich neviděla, ale Příběh služebnice si mě získal! Už teď se těším na další sérii :) Za loňský rok u mě ze seriálů vede ještě Narcos Mexico.

    OdpovědětVymazat
  19. Mezi mé favority patří Fantastická zvířata a Mary Poppins a ze seriálů jsem začala sledovat Sirénu, která mě hodně bavila :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  20. Viděla jsem jen Avengers a Ready Player One. Avengers se mi hodně líbilo. Také úplně nejsem fanouškem všech hrdinů, líbí se mi jich jen pár, ale tyhle Avengers byly fakt super. :)
    Zato Ready Player One mě tolik nenadchla. Ano bylo to pěkně udělané, určitě bych byla nadšená nečíst knihu. Ale vzhledem ke čtení knihy jsem prostě byla z filmu trochu zklamaná. Ale, co se mi hodně líbilo, byly Smrtelné stroje. A také Fantastická zvířata. Z pohádek pak Coco.
    Ještě se mi líbil film Andílek na nervy (sice starší, ale viděla jsme ho teprve loni) a u toho jsem se dost pobavila. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Avengers: Infinity War bylo úžasné. Pro marvelácké filmy mám odjakživa slabost, vážně se nemůžu dočkat dubna, kdy bude Endgame. Už aby to bylo! Z Captain Marvel mám trochu obavy, ale stejně povalím do kina hned první víkend :D Venom taky nebyl špatný, ti antihrdinové mají něco do sebe.

    OdpovědětVymazat