Nejlepší knihy roku 2019

Milí knihomolové, další rok utekl jako voda. Pro mě to byl to rok nevídaně bohatý na čtenářské, filmové, cestovatelské i hudební zážitky. Trochu jsem loni hledala správnou cestu a to mělo za následek spoustu změn. Jedna z nich se dotkla i blogu a tak do nového roku poprvé vstupuje jako Mraky knih!

Opět jsem navštívila nové fantastické světy i se vrátila do těch, které mě provázely v dětství. Obrátila jsem více než sedmnáct tisíc stránek a přečetla padesát knih. Můj čtecí seznam je tak děsivě dlouhý, že na jeho přečtení by nestačilo snad sto let. Letošním cílem je proto mimo jiné, přečíst všechny nepřečtené knihy v knihovničce, více se věnovat blogu a najít si více chvilek na čtení a další svoje koníčky. Doufám, že to letos bude rok s dobrou úrodou knižních novinek, které nás doslova zvednou ze židle. A než se do toho nového roku pustíme, je čas na krátkou rekapitulaci toho nejlepšího!



Absolutní vítěz: Krutý princ
Nejlepší knihou, kterou jsem loni četla, bylo suverénně Společenstvo prstenu. K Tolkienovým knihám se však vracím pravidelně a proto jsem jako tu nejlepší knihu roku zvolila Krutého prince, kterého jsem četla poprvé.  Nemám slov. Tohle byla zkrátka jedna velká krasojízda od začátku až do konce. Upřímně trochu autorku podezřívám, jestli do knihy nevložila nějaké to vílí kouzlíčko, protože vás zvládne podezřele rychle uchvátit. Je to zajímavé, originální a s hrdinkou, která nesedí na zadku. Přesně takové bojovné divošky mám ráda! Navíc mám tušení, že pokračování bude ještě lepší než začátek.


Největší objev: Sedmé nebe
Krásných okřídlenců, co vám snesou modré z nebe, už tu bylo dost. Andělé nejsou v young adult literatuře nic nového. Dokonce jich je pěkná řádka a vy si tak můžete vybrat, jestli chcete Daniela Grigoriho z Pádu, Zavrženého Patche anebo archanděla Kassiela, který k vám přilítne přímo ze Sedmého nebe. A víte co? Jednoznačně volím Kassiela a při vzpomínce na čtení této andělské ságy se tetelím blahem. Tato série je důkazem, že i české autorky mohou stvořit něco úžasného. Sedmé nebe je neskutečně čtivá kniha. Má sice pár drobných vad, ale přesto vám ukradne duši, omotá si vás kolem prstu a pustí až na samotném konci. Intenzivní čtení zaručeno!



Nejlepší thriller: Hračkář
Loni v této kategorii hravě zvítězila Šelma. Letos tu máme její pokračování, které opět patří k tomu nejlepšímu,co se mezi thrillery urodilo. Pořád jde o bestiálně dobré čtení. Profesor Theo Cray je zpátky a to v plné parádě. Pořád hýří nápady, neváhá švindlovat a především se nikdy nevzdává. Tentokrát je na stopě tajemnému Hračkáři, který hodným dětem rozdává hračky a s těmi zlobivými se zrovna nemazlí. Věřte, že jde opět o zatraceně napínavé čtení!


Nejemotivnější romantika: Mapa k tobě
Heather právě skončila školu. Čeká ji vysněná cesta po Evropě. Objevuje nejkrásnější města kontinentu, ale tím největším překvapením pro ni je Jack, kterého potká ve vlaku. Jack z Vermontu, který touží po dobrodružství a život si vychutnává každým douškem. Jde, kam ho srdce táhne. A právě teď ho táhne k Heather, která má vše pečlivě nalinkované a nespoutanost nemá zrovna v krvi. Lásce se ovšem nedá poručit. Hlavně když cítíte, že to je ta pravá, osudová. Najdou k sobě cestu? Mapu k sobě a ke všem svým tajemstvím? To je zápletka románu Mapa k tobě, který ve všech směrech vyniká. Je moc krásně napsaný, plný velké lásky a s kouzelnou chemií mezi hlavní dvojicí. Tohle je příběh, který vám skutečně zabrnká na city a dostane se pod kůži.



Nejlepší série: Odkaz Dračích jezdců
Jakmile jsem se doslechla, že nás čeká návrat do Alagaësie, díky knize Poutník, čarodějnice a červ, bylo jasné, že si musím dát re-reading. Po letech jsem se taky vrátila k sérii, kterou jsem zhruba před deseti lety neskutečně milovala a pořád patří mezi mé srdcovky. K této sérii mám silný vztah a proto stále nepřestávám doufat, že se autor trochu pochlapí a naservíruje nám další dobrodružství Eragona a Safiry.

Nejlepší sci-fi: Nyxia
Šťastné a nyxiové! Přesně takové jsem měla Vánoce. O svátcích jsem totiž nedokázala dát z ruky oba díly Nyxie. První díl byl průměrný a připomínal míchanici Avatara s Enderovou hrou a Hunger Games. V pokračování už se ale vše pěkně rozjelo a došlo na čistokrevný Avatarský copyright. Dočkáte se objevování nové planety, její přírody a obyvatel. Samozřejmě nesmí chybět záporáci, kteří si myslí, že jim patří celý vesmír. Výsledek je zkrátka výborný a čte se to jedna báseň.

Samozřejmě těch dobrých knih bylo mnohem více a vybrat z nichty top, je každoročně velmi náročný úkol. Takže na závěr ještě několik doporučení. Pokud si libujete v thrillerech a napětí, určitě zkuste Naprosto cizí od Megan Mirandy. Pro romantické duše je tu tip na smutné Přerušeno navždy. Pro tuláky napříč fantastickými světy tu jsou neodolatelní Zloději dýmu anebo pohádkově laděná Světla na obloze.

Okomentovat

25 Komentáře

  1. Teda, 50 knížek, to už je slušné skóre. Já jsem většinou ráda, když se s odřenýma ušima doplazím k první desítce.

    Do nového roku mnoho krásných chvilek nejen při čtení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Padeástka i desítka, oboje je pěkné čtenářské skóre, hlavně když nám čtení přinese radost :) Děkuji moc, tobě také přeji mnoho hezkých chvilek ke čtení :)

      Vymazat
  2. Pěkné shrnutí :-) Krutý princ mě bavil a dvojka byla ještě lepší. Ale mrzí mě, že jsem také nepodlehla jeho kouzlu :-( Eragona jsem stále ještě nečetla, snad se k němu někdy dostanu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď jsi mě nalákala na pokračování Krutého prince, akutně ho potřebuji :) A Eragona doporučuji i když je asi spíše pro mladší čtenáře, ale i tak mě baví :)

      Vymazat
  3. Tak to je pěkné shrnutí. :) Tohle se mi na goodreads hodně líbí a přemýšlela jsem, že na ně půjdu, ale vkládat tu hromadu knih se mi nechce. :D
    Jinak přeji mnoho úspěchů do nového roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen se nech zlákat a zkus goodreads :) Je to skvělá vychytávka, vše přehledné a tak :) Stačí průběžně vkládat knihy, které jsi zrovna dočetla, já tam třeba y z minulýchlet taky nemám :D Byla by jich hromada :) Děkuji a taky všechno nejlepší do nového roku! :)

      Vymazat
  4. Krásné číslo, já loni měla hroznou krizi, ale letos se snad rozečtu a dostanu se kolem 70 knih, můj vysoký cíl :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla takyčtecí krizi, ale časovou :D Velký nedostatek času a energie načtení, často jsem přišla domů z práce, přečetla deset stránek a spala :D snad to letos bude lepší :) Tobě každopádně držím palce, ať se ti podaří splnit výzvu :)

      Vymazat
  5. Svou padesátkou jsi mne inspirovala spočítat loňské knižní články na mém blogu - dostala jsem se na 33 :). Z tvých topů mne nejvíc zaujal Hračkář - thrillery jsou má oblíbená četba a možná kouknu i po Mapa k tobě, tvé krátké shrnutí zaujalo.
    Pěkný večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je také krásné číslo, těším se na tvoje nové knižní články :) A jestli se pustíš do Hračkáře nebo Mapy k tobě, ať se ti líbí! Hezké čtení :)

      Vymazat
  6. A přesně proto tyto články miluji! Já se chci tento rok také zaměřit na čtení a už se těším! A "Mapa k tobě" je hned na seznamu, to potřebuji! Miluji romantiky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapa k tobě je skvělá romantika, snad z ní budeš stejně nadšená jako já :) Hezké čtení přeji :)

      Vymazat
  7. Tyjo, přečetla jsi opravdu mnoho knih, já tak sotva 3.. tento rok mám cíl přečíst alespoň 2 knihy měsíčně :D.

    Jinak zaujala mě z tvých oblíbenců mapa k Tobě, přesně takové příběhy já miluju! :-).
    Moc hezky napsaný článek! :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý cíl :) Doufám, že budeš mít krásný rok plný krásných knih a těch nejlepších příběhů :) A Mapa k tobě mezi ně přesně patří :)

      Vymazat
  8. Eragona jsem četla před lety a byly to první knihy, kvůli kterým jsem četla do rána :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! :) Já se od něj taky nemohla odtrhnout a chodila jsem s nosem zabořeným v knize snad i na záchod :D prostě všude :D

      Vymazat
  9. Po tom Krutém princi se podívám v knihovně, dík za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, snad z něj taky budeš nadšená! :)

      Vymazat
  10. Já chci také zase tolik číst! Zvládla jsi jich opravdu hodně, wow!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvládla sjem toho hodně, ale je to boj s časem :) Taky přeji letos krásné čtenářské zážitky, at natrefíš na ty nejlepší příběhy :)

      Vymazat
  11. Bohužel nejsem žádný čtenář, ale z těchto knížek mě samozřejmě zaujala série Odkaz Dračích jezdců, protože Eragona jako film miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda Eragona jako film, tak knihy jsou nutnost :) Jsou ještě lepší, navíc jsou čtyři, takže se dozvíš jak tovše bylo dál :) Navíc mám moc ráda Safiru a ta je v knihách také úžasná :)

      Vymazat
  12. Tak Tolkiena a Eragona (celou sérii) úplně miluju. Hračkáře jsem taky četla..a taky byl super.. :) docela jsi mě nalákala na Krutého prince a Sedmé nebe. Musím se na ně mrknout :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já už si toho Krutého prince musím konečně přečíst když ho tak vychvaluješ. :)
    Pořád to odkládám a asi nastal čas se do něj pustit.

    OdpovědětVymazat
  14. Jé ty jsi přejmenovala blog. Jsem k tobě nějaký čas nezavítala, tak se omlouvám. Bylo málo času i na vlastní blog, natož pročítat blogy ostatních :(
    Ale snad zase ten čas pomalu nabírám!
    50 knih za rok 2019 je krásných! Já měla jen 41.

    OdpovědětVymazat