Recenze: Nejtemnější část lesa


indexAutor: Holly Black
Počet stran: 216
Nakladatelství: Knihy Dobrovský- Omega, 2015
Anotace:
V lese leží na zemi skleněná rakev a v ní spí chlapec, který má na hlavě rohy a jehož uši jsou špičaté jako nůž...
Hazel žije se svým bratrem Benem ve městě Fairford, kde vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření přezdívaná Lesní lid. Sjíždějí se sem turisté, aby na vlastní oči spatřili divy pohádkové říše, zejména pak rohatého chlapce. Jenže návštěvníci nevidí nebezpečí, které se zde skrývá.

HODNOCENÍ: ★★★
Když se vydáte do hlubin Carlingského lesa, přejdete zurčící potok, a dojdete až do míst, kde slunce svítí zřídkakdy, narazíte na podivnou věc. Uprostřed palouku leží skleněná rakev a v ní spí chlapec. Z jeho hlavy vyrůstají rohy a jeho uši jsou špičaté jako nože. Leží tam už odnepaměti. Za celou tu dobu se neprobudil. Až jednoho dne…

Nejtemnější část lesa vás zavede do městečka Fairfold, kde žijí lidé bok po boku s vílami a dalšími nadpřirozenými bytostmi. Město i jeho okolí je plné kouzel, které sem lákají zvídavé turisty. V hlubinách lesa však nežijí jen mírumilovné víly, ale i bytosti zlé a nebezpečné. Kdo je neopatrný, ten se v lese zatoulá a padne do pasti z jejich kouzel. To ví i Hazel Evansová, která spolu se svým bratrem vyrůstá ve městě od narození. Hazel a Ben si od pradávna vymýšlejí příběhy o vílím princi ve skleněné rakvi. Sní svůj sen o tom, že jsou udatní rytíři, kteří ho probudí z dlouhého spánku. Namlouvají si, že princ je jiný než ostatní Lesní lidé, kteří uzavírají s lidmi kruté dohody a číhají na turisty ve stínech stromů. Hazel ví, že není možné, že by se rohatý chlapec probudil. Jenže jednoho dne je rakev prázdná…

Celý svět se obrací vzhůru nohama. Hazel se musí stát rytířem ze svých fantazií a zachránit svého vílího prince i celý Fairfold. A kvůli následkům svého rozhodnutí musí čelit i samotnému Olšekráli, vládci lesa.

V lese leží stvůra zlá,
chytí tě a už tě má,
zatáhne tě do listí,
budeš její kořistí.
Pošle tě na onen svět,
nevrátíš se nikdy…
(užitečná poznámka: neříkejte poslední slovo nebo si pro vás přijde)

Holly Black u nás není neznámou autorkou. Na svědomí má Kroniku rodu Spiderwicků a novější, neméně úspěšnou, sérii Magisterium. Nejtemnější část lesa je samostatná kniha a je na ní velmi znát osobitý styl autorky. Z knihy přímo sálá atmosféra plná magie. Zpracování víl a jejich světa bylo nápadité a ukáže je vám v jiném světle, jak je ještě neznáte. Autorka umí vše mistrně vykreslit a díky množství popisů si snadno představíte městečko, les i rohatého chlapce, jak spí ve své rakvi ze slz.


Nejtemnější část lesa není pohádka z mechu a kapradí. Možná se trochu tváří jako příběh na dobrou noc, ale opak je pravdou. Celkově je neobyčejně těžké tuto knihu někam zaškatulkovat, jelikož se vymyká ve všech ohledech. Tento příběh je neobyčejný dějem i stylem psaní. Pojí v sobě pohádkové vyprávění a young adult. Do pohádek totiž nepatří flirtující teenageři, alkohol a mejdany uprostřed lesa. Hlavní hrdinka je ze začátku přesně taková a kvůli tomu k ní ihned nezahoříte sympatiemi. Naštěstí brzy pobere rozum do hrsti a rytířské dobrodružství může začít.


Sedm roků v našem hvozdě, na výčitky už je pozdě…

Kniha má však i svá negativa. Vše se odehrává pod korunami stromů, mezi potůčky a v malebném lese. Proto obsahuje velké množství popisů, které rozvíjejí představivost, ale občas jsou i únavné. V knize je více popisů, než akce a proto není vyloženě čtivá. Svůj podíl na tom má i fakt, že některé věty jsou dost krkolomné. Do očí vás praští i několik gramatických chyb. Dokonce i samotný děj je občas pomatený a chaotický asi jako vílí rej o noci svatojánské.

Holly Black kombinuje náš svět s nadpřirozenem, pohádkou, a bujnou fantazií. Do děje vložila i několik menších střípků, krátkých příběhů, které se v něm plynule objeví a které na mě udělaly dojem. Možná není dokonalá, ale Nejtemnější část lesa má svoje kouzlo, které vás donutí zapomenout na její negativa. Je to ta pravá kniha pro všechny čtenáře, kteří mají rádi fantasy, víly a originální příběhy.

Knihu je možné zakoupit zde
RECENZE PUBLIKOVÁNA PRO:
http://www.kukatko.cz/clanky/recenze-carovne-divotani/

Okomentovat

11 Komentáře

  1. O knížce jsem poslední dobou hodně slyšela a sama mám v plánu si ji přečíst. Uups, tak jsem to poslední slovo už řekla :D
    Upřímně řečeno, právě kvůli dlouhým popisům a místy chaotickému ději velkou část knih odkládám, což mě mrzí. Ale pořád mě láká originální příběh a kouzla, tak jsem zvědavá, jak to nakonec dopadne :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za přečtení knížka určitě stojí :) Pro menší risk si ji zkus půjčit z knihovny a třeba se ti zalíbí :)

      Vymazat
  2. Líbí se mi námět, ale odrazuji me popisne casti a chyby. Hlavne ty popisne casti, ty skoro vzdycky preskakuju:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já právě taky :) I když tady jsem tendenci je přeskakovat ani tolik neměla :) Popisy byly dlouhé, ale naštěstí ne nudné :)

      Vymazat
  3. Mě athle kniha hrozně zklmala. Špatně se četla a jak píšeš, krkolomné věty, gramatické chyby a dšěj občas až moc zmatený.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem od ní čekala trochu víc. Nebyla pro mě vyloženě zklamáním, spíš ji řadím do kategorie zvláštní knihy :D

      Vymazat
  4. Super recenze :D To jsem zvědavá, co nakonec napíšu do recenze já :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě něco vymyslíš a napíšeš pěknou recenzi :) Mě tahle dala docela zabrat :) Na tuhle knížku není lehké psát recenzi :D

      Vymazat
  5. No, kde začít? :-D
    Od autorky jsem ještě nic nečetla a i když jsou její knihy velmi lákavé, tak recenze na ně už moc lákavé nejsou. Docela mě zaskočilo, když napsala Magisterium s Cassandrou, protože Cassandru miluji a Holly už jsem tak nějak z recenzí vyčetla, že moc dobrá není.
    Asi je hloupost soudit autorku takhle, ale nějak se nemohu dokopat se jejich knih pustit.
    Kniha zní skvěle, ale opět jsem četla spíše negativní recenze :/
    Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha vypadá zajímavě ^^ Možná se po ní poohlídnu v knihovně :) Dlouhé popisy mi ani moc nevadí, ale těch chyb se opravdu bojím, takže asi nebudu uvažovat o tom, že bych si pořídila vlastní výtisk :)

    Moriko Enithrielle

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna jsem začala číst! Ještě nevím, co si mám o knize myslet, ale s těmi dlouhými popisy souhlasím :/

    OdpovědětVymazat