3 filmy podle Bez šance

Četli jste knihu Bez šance? Není na škodu si připomenout, o čem to vlastně je. Vítejte ve světě, kde platí nový zákon: každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou… rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti  jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál - alespoň to dětem říkají...

 Možná vás tahle temná a fascinující dystopie zaujala. A možná by jste ji rádi viděli jako film. Pak mám pro vás několik dobrých zpráv. Filmová práva zakoupila společnost Constantin Film a podle nejčerstvějších zpráv by se vše mělo konečně rozběhnout a začít natáčet. Režisérem má být Roger Avary, obsazené jsou již i tři hlavní role Connora ( Ian Nelson), Risy (Kiernan Shipka) a Leva (Percy Hynes White).

A druhá dobrá zpráva. Čekání na film si můžete zpříjemnit shlédnutím tří filmů, které mají podobný námět, jako Bez šance. Každý je jiný, ale každý je svým způsobem opravdu výborný.

1) Ostrov
Sci-Fi / Akční / Thriller, 2005
hodnocení: 5/5 

První film, který by jste si rozhodně neměli nechat ujít, je Ostrov. Film jsem viděla již několikrát a nepřestává mě bavit. Dokonce se vyšvihl mezi několik mých nejoblíbenějších filmů, takže ho rozhodně mohu jen doporučit. Jen se přesvědčte sami :) A o čem, že to vlastně je? 

Píše se rok 2019 a Lincoln 6-Echo patří ke šťastlivcům, kteří přežili kontaminaci Země a nyní žijí v  moderním Institutu pod neustálým dohledem. Spřátelí se tam s půvabnou dívkou Jordan 2-Delta, která je vylosována, aby se přesunula na vysněný Ostrov. Údajně je to jediné místo na Zemi, které není zamořeno, a všichni touží po tom, aby tam mohli odcestovat. Jenže Lincolna na rozdíl od ostatních pronásledují neodbytné otázky, na něž hledá odpověď. A když se mu podaří vniknout do technického sektoru, zjistí, že všichni obyvatelé Institutu jsou součástí děsivého experimentu s klonováním, že Země není zničená a Ostrov neexistuje. Také Lincoln a Jordan jsou klony skutečných lidí, jimž mají poskytnout náhradní orgány pro transplantaci. Dvojici se podaří uprchnout, ale vědí, že svobodu si musejí vybojovat nejen pro sebe, ale i pro ostatní vězněné klony určené k likvidaci… 

2) Repo Men 
Sci-Fi / Thriller / Akční, 2010

 hodnocení : 4/5

Můj úkol je prostý. 
Nesplácíte dluhy? Na scénu nastupuje banka.
Nesplácíte játra? Na scénu nastupuji já.

Remy je vymahačem u společnosti Union. která prodává umělé orgány nemocným a umírajícím. Jeho náplní práce je odebírat majetek společnosti od lidí, kteří nejsou schopni splácet zboží, které si zakoupili. Násilná a krvavá práce ho baví. Jenže jednoho dne dojde k nehodě, která Remyho připraví o srdce. On sám se tak stane zákazníkem společnosti Union a majitelem nového předraženého umělého srdce. Karta se obrátí a vymahač Remy je najednou sám neplatičem a hrozí mu zabavení orgánu...

I Repo Mena mohu jen doporučit. Úplně jsem nevěděla co od filmu čekat, ale nakonec mě celkem příjemně překvapil. Má to však háček. Není to film pro jemné povahy, teče tu krev. Nejhorší scéna je hned na začátku, když ji překousnete, už máte to nejhorší za sebou. Není to tak hrozný krvák, jak vás teď možná napadá. Podle mě často najdete v televizním programu mnohem děsivější věci. Jinak ve filmu najdete spoustu cynických hlášek, Remy je totiž vtipálek.  A za zmínku stojí i neobvyklý konec. :)

3) Nepouštěj mě
Romantický/ Sci-Fi, 2010
hodnocení: 4/5 

A do třetice všeho dobrého. Posledním filmem, který rozhodně stojí za shlédnutí je dystopický Neopouštěj mě. Opět další příjemné překvapení. Tentokrát žádná krev, ale romantika, která vám zahraje na city. Pokud by vás film zaujal, nezapomeňte se podívat po jeho knižní předloze Neopouštěj mě od autora Kazuo Ishiguro. (ovšem je vyprodaná, seženete ji pouze v knihovnách)

Průlom v medicíně nastal v roce 1952. Lékaři pomocí transplantace orgánů dokázali vyléčit i nevyléčitelné. V blízké budoucnosti překročila průměrná délka života již překročila 100 let. Jenže, kde náhradní orgány brát? Vše řídí společnost, která určí čím jednou budete. Učitelem, prodavačem nebo dárcem orgánů. Hlavní hrdinka Kathy H, pracuje jako pečovatelka dárců orgánů. Její práce je těžká, vyčerpávající a depresivní. Když se mezi pacienty a umírajícími začnou objevovat i její bývalí spolužáci a známí, ponoří se Kathy do vzpomínek na své dětství, na své dva nejlepší přátele a především na své neobvyklé dospívání na záhadami opředené internátní škole Hailsham. Vzpomíná na podivné poznámky o poslání dětí i na šok, který Kathy pocítila, když jí toto její životní poslání bylo odhaleno.. Nyní již Kathy nemá co ztratit, neb kruh jejího života se právě uzavírá.
 

Okomentovat

12 Komentáře

  1. Knihu jsem bohužel nečetla, ale zaujal me film Ostrov :)

    OdpovědětVymazat
  2. Neopouštěj mě ~ příliš mě to nebavilo. Bylo to zajímavé téma, ale nudilo. Ostrov ~ mnohem lepší, akčnější, celkově působil lepším dojmem :-) A to druhé vůbec neznám. Knihu Bez šance jsem si taky pořídila, ale zatím nebylo kdy ji přečíst...

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem nečetla, vůbec mě nelákala, odrazovala mě ošklivá obálka. Teprve nedávno jsem si přečetla o čem je a určitě si ji chci přečíst. A film Neopouštěj mě je nádherný.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu jsem nečetla, ani jsem nevěděla, o čem je, ale teď jsi mě tímhle článkem dost navnadila. Asi se po knížce mrknu.
    Z filmů jsem viděla jen Ostrov a ten je fakt dobrej :)

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu mám na svém seznamu knih, které si určitě chci přečíst. Musím se ale přiznat, že jak se v angličtině jmenuje ÚPLNĚ jinak, tak mi chvilku trvalo (ano, musela jsem to googlovat), než jsem si uvědomila, o jaké knize to vlastně všichni poslední dobou mluví. Takže jo, tahle knížka je rozhodně na mém seznamu.

    A film neznám ani jeden, ale nejvíc mě určitě zaujal Ostrov, takže si na něj plánuju udělat někdy čas. :)

    Krásný zbytek víkendu!

    OdpovědětVymazat
  6. O Neopouštěj mě už jsem slyšela, mohl by to být zajímavý příběh a vážně se to námětem hodně podobá knize Bez šance.

    OdpovědětVymazat
  7. Na knížku se chystám a zpráva, že se bude natáčet, je pro mě docela vítanou novinkou. Ostrov jsem viděla a moc se mi líbil, dále znám i poslední film, ačkoliv jsem ho neviděla - každopádně bych to ale nejspíš měla napravit :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  8. Knihu jsem nečetla ale hodně, hodně si mě nalákala :)
    katy

    OdpovědětVymazat
  9. Všechno mám zkouknuté, těším se na další tipy :D

    OdpovědětVymazat
  10. Z těch tří filmů jsem viděla jenom Ostrov, to by skvělý film. Každopádně už dlouho přemýšlím, že si knížku přečtu, asi jsi mě k tomu právě dokopala :D

    OdpovědětVymazat
  11. Super originální článek. Já nejsem moc filmový nadšenec, ale Ostrov je vážně super film. Na bez šance jako knihu se také chystám, jsem na ni zvědavá.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat