5 knih pro seriálové maniaky

Milujete seriály, ale své oblíbené už máte několikrát zhlédnuté? Nedočkavě vyhlížíte nové díly a mezitím nevíte, jak si ukrátit dlouhou chvíli? Čekání vám může zpříjemnit čtení knižních předloh. Seriálů, které mají svoji knižní předlohu, je celá řada. Podíváme se na pět nejznámějších a nejzajímavějších z nich. Pro každého správného seriálového maniaka a nadšeného čtenáře, se tu něco najde. 

Píseň ledu a ohně / seriál Hra o trůny 
A začneme pěkně zostra. Hra o trůny je nejúspěšnějším fantasy seriálem současnosti. Věrní fanoušci jistě vědí, že první díl nové šesté série je už venku. Píseň ledu a ohně znovu pokračuje. Draci, mrtvý či nemrtvý John Sníh, Jiní... 
Zima se blíží a i v nové sérii se máme na co těšit. Stejně luxusní zážitek, jako při pohledu na oblíbené epizody, si můžete dopřát i při čtení knižní předlohy, kterou je zatím nedokončená pětidílná série Píseň ledu a ohně. Rozsáhlé dílo z pera George R. R. Martina vám nabídne poutavou výpravnou fantasy, známé hrdiny a spoustu překvapivých momentů. George R. Martin prostě umí a dokáže čtenáře lapit do své sítě. Jeho knihy vás uchvátí, vyždímají z vás emoce a v závěru tolik překvapí, že hrozí i menší infarkt. Nejsou pohádkou na dobrou noc. Tady totiž platí pravidlo- když hraješ hru o trůny, buď zvítězíš nebo zemřeš. Ještě pořád váháte nad přečtením? Nenechte se odradit rozsahem, který je až tisíc stran, a vrhněte se do světa Západozemí. Už na vás čeká.

 Cizinka/ Outlander
Seriál Outlander, česky Cizinka, je adaptací sedmidílné knižní série stejného názvu, jejíž autorkou je Diana Gabaldon.  Hlavní hrdinkou je Claire Randallová, vdaná zdravotní sestra, která je záhadně přenesena do minulosti. Cestuje časem o dvě stě let zpět. Její manžel ještě nežije, v tomto světě je pouhou cizinkou a musí bojovat o svůj život. Navíc je donucena vdát se za skotského mladíka Jamieho Frasera a její srdce to navždy rozerve mezi dva naprosto odlišné muže. Claire začne žít dva neslučitelné životy.
Cizinku právě čtu a zároveň sleduji i seriál, který mě od první chvíle zaujal. Cizinka v sobě pojí romantiku, cestování v čase, do toho přidejte trochu historie, pár dobrodružných bojů o skotskou vysočinu a vznikne něco úžasného. :)

The Shannara Chronicles
A teď jedna letošní novinka, která rozšířila řadu fantasy seriálů. Představte si svět tisíce let po tom, jak ho známe. Války obrátily svět v trosky a přinutily lidstvo bojovat s mnoha dalšími národy jako jsou trollové, trpaslíci a elfové. Seriál vznikl na motivy knižní série Shannara od Terryho Brookse, která vychází od roku 1977 a na kontě má již 25 dílů. Jen pozor, první série je adaptací druhého dílu knižní série, který nese název Shannarovy magické elfeíny. Zachycuje dobrodružství mladíka, který se vydává spolu se svými nejbližšími a na popud tajemného mága v černém plášti, na dlouhou strastiplnou pouť. Cílem této cesty má být záchrana posvátného elfího stromu, který chrání celou zemi od útočících hord démonů.

Mágové/ The Magicians
S novinkami jsme ještě neskončili. Se zajímavými seriály se totiž roztrhl pytel a z něj vypadl i seriál The Magicians. Jestli toužíte po návratu do Bradavic a dobrodružství plném magie, sáhněte po knižní sérii Mágové od Leva Grossmana. Čeká vás příběh Quentina Coldwatera, který je přijat na tajnou  univerzitu, která se specializuje na magii. Spolu se svými dvacetiletými přáteli brzy objeví, že magický svět fantasy, o kterém četl jako malý v knížkách, je velmi skutečný... a pro lidstvo představuje obrovské nebezpečí.

Nástroje smrti/ seriál Shadowhunters
Seriál je adaptací knižní fantasy série Nástroje smrti od Cassandry Clare. První série Lovců stínů je již za námi a na druhou si musíme počkat. Seriál není tím právě nejpovedenějším. Jestliže smutníte nad hereckými výkony a uspěchaným tempem, kterým seriál jede dopředu, spravte si náladu čtením. Všechny vady na kráse, které má seriál, vám rychle vynahradí knižní předloha. Vše se točí kolem osmnáctileté Clary Fray, která zjistí, že je lovkyní stínů. Vidí démony a má chránit tento svět. Když je její matka unesena, Clary je odhodlaná ji najít. Světem démonů, ji  doprovází tajemný Lovec stínů Jace a její nejlepší kamarád Simon...

 Sledujete některý ze seriálů? :) A jak se vám líbí? :)

Okomentovat

25 Komentáře

  1. Z těch, co tu píšeš, jsem sledovala Hru o trůny a Shadowhunters, ale teď si mě přitáhnul spíš Lucifer a Poslední království
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucifera právě sleduji také a musím říct, že mě hodně baví :) Poslední království neznám, ale určitě vyzkouším :)

      Vymazat
  2. Hra o tróny je moja srdcovka, pretože spolu s Vikingami (sú teda iba 2) patrí medzi seriály, s ktorými som to (zatiaľ) dotiahla dokonca. Zväčša sa zaseknem kdesi na druhej sérii a už ma ten seriál nudí :D
    Včera som si akurát pozrela Outlander, a vyzerá to zaujímavo, som zvedavá, kam sa dostanem :D
    Shannara ma veľmi nezaujala, aj keď knihy vôbec nie sú zlé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já jsem s Hrou o trůny pozadu, právě začínám čtvrtou sérii :) A na Vikingy už se chci také dlouho kouknout :)

      Vymazat
  3. Parádní výběr. Ze zmiňovaných zbožňuju v seriálové podobě Shadowhunters, Hru o trůny a Outlandera, kterého jsem jediného četla (a to jen dvě knihy zatím!), takže to s těmi předchozími dvěma rozhodně hodlám co nejdřív napravit.

    Krásný zbytek večera přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš ještě co dohánět :) Ale abych se přiznala, já taky :) Se čtením knih i se seriály jsem pozadu :)

      Vymazat
  4. Moc hezký článek! Já zatím jen znám Hru o trůny, Nástroje smrti a Cizinku, ale dost jsi mě nalákala na knihu a seriál Mágové ☺. Určitě se po této sérii poohlédnu☺.

    Měj se moc hezky, Mimozemšťanka
    Právě na blogu probíhá soutěž o dvě knihy, budu moc ráda, když se zapojíš i ty! :) www.my-ideallife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Mágů jsem zatím viděla jen první díl a knížka tu na mě čeká :) Takže je nejvyšší čas pustit se do čtení :) Snad se ti zalíbí :)

      Vymazat
  5. Senzační nápad na článek :) Miluji seriálovou podobu Hry o trůny, ta literární mě zatím stále čeká. Na Cizinku se chystám brzy v její knižní podobě, seriál si šetřím až po přečtení. Zbytek vlastně neznám, maximálně o Shadowhunters jsem trošinku něco zaslechla. Třeba se i k těmto příběhům časem dostanu :) Díky za tipy :) Hezký večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad jsem tě a nějaký seriál nalákala :) Cizinku si taky šetřím, čtu ji pomalu a u toho postupně koukám na seriál :) Kniha i seriál jsou vynikající :)

      Vymazat
  6. Nejenže jsem neviděla ani jeden seriál, já nečetla ani jednu knihu :D Ale na Hru o trůny se v nejbližší době chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš na co těšit :) Ať se ti Hra o trůny líbí :)

      Vymazat
  7. Já samozřejmě sleduji Hru o trůny, také koukám na Shadowhunters a Shannaru. Chystám se na Cizinku.:) Z knižních předloh jsem zatím nepřečetla žádnou, ale možná to časem napravím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to napravit :) Hra o trůny je delší, ale výborná, Cizinku si nemůžu vynachválit a Shadowhunters, tam je kniha jasně lepší než seriál :D A o hodně :)

      Vymazat
  8. Cizinku můžu také jedině doporučit, The Shannara Chronicles jsem viděla jenom jeden díl a ještě jsem se nějak nedostala k tomu, abych koukala dál. U Mágů to bylo to samé a se Shadowhunters jsem skončila asi po druhém díle, protože to se nedalo, za mě zklamání...
    Super článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem se k Cizince dostala hlavně kvůli tobě :) Asi jsem objevila novou oblíbenou sérii, Cizinka je prostě skvělá :) A se Shadowhunters taky nemám trpělivost, dala jsem jen dva díly a zatím nemám odvahu na další :D

      Vymazat
  9. Docela mě zaujal třetí tip, o němž jsem zatím nikde nikde neslyšela. Co se týče Shadowhunters, z toho jsem hrozně zklamaná - zrychlení a upravený děj s nesympatickými (asi až na Aleka) postavami, to je jen začátek, takže radši zůstanu u knih.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shannaru jsem zatím nečetla, takže nevím, co tě čeká :) Ale určitě se na ní také brzy chystám :) Shadowhunters jsou pro mě také zklamáním, ani jsem je nedokoukala do konce :D Knihy jsou mnohem lepší :)

      Vymazat
  10. Na Shadowhunters jsme koukali s přítelkyní na první díl. Můžu říci, že nás oba bavilo ho kritizovat :D další už jsme neviděli :D
    Zkoušeli jsme i Shannaru, ale přestali jsme po pár dílech. Přišlo nám, že se tam toho dělo příliš a děj tak vypadal zhuštěně.
    Na Hru o trůny jsem teď znovu začal koukat, protože mě zajímá, jak to dopadne s Jonem, když se nám GRRM neráčil napsat nic dalšího :D hardcore fanouškům by ze mě ale kleplo, protože přetáčím všechny scény, kde se nevyskytuje sever :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shadowhunters jsou tragédie :D Nebo komedie, podle toho, co herci zrovna předvádí :D Ale spíše to první, pro mě byli zklamáním :) Shannara je taková nahuštěná, sama jsem zvědavá, jak se to s ní vyvine a jestli ji vydržím sledovat do konce :)

      Vymazat
  11. Souhlasím s Shadowhunters- hrůza a děs. Knihu to nepotkalo a herecké výkony jsou také super no :-D Jediné co se mi líbí, je ta hudba :-D Zpěvačku Ruelle miluji :)
    Na Hru o trůny společně s The Shannara Chronicles se chci tento víkend začít dívat (už bylo načase) :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ani jedno z toho jsem neviděla (až na to, že mám rozkoukanou Hru o trůny a nedokážu se dokopat k tomu ji dokoukat, s tím bych taky měla něco dělat), ale plánuju zhlédnout The Magicians, vypadá to jako něco, co by se mi mohlo líbit.

    OdpovědětVymazat
  13. Vynikající nápad na článek! :) Ze zmiňovaných jsem četla Píseň ledu a ohně, momentálně na mě čeká ještě pátý díl, ale seriál jsem viděla jen první a druhou řadu. Do zbytku se chci pustit od znova právě až po dokončení knihy. Dále se rozhodně chystám na Cizinku a to jak seriálovou, tak knižní.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Oh, sleduju a miluju Hru o trůny! První část prvního dílu knih mám už dlouhou chvíli rozečtenou (v mobilu) a nějak se nemůžu dokopat ji dočíst a vrhnout se na druhou část prvního dílu :D Ale vidím to tak, že až dojede 6.serie, začnu už fakt číst i ty knihy. :D
    Pak sleduju ještě Shadow Hunters a mně se líbí. Knihy si plánuji přečíst, protože seriál ve mně zanechává spoustu otázek.
    Zbytek nezám, ale docle amě zaujal seriál Magové, tak se nejspíš asi ale kouknu na seriál xD :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  15. Miluju Hru o trůny. Skvělá výprava, skvělá hudba, luxusní obsazení. A John Snow- hmm :-) Víc asi nepotřebuju :-)

    OdpovědětVymazat