TOP 10 knih za 1.polovinu roku

První polovina roku je za námi. Jaro, léto, uteklo to jako voda a mezitím vyšla spousta nových knih. Všichni jsme určitě nadšeně četli jako o závod. Alespoň já ano. Za posledních šest měsíců jsem přečetla 39 knih a hned 15 z nich si ode mě vysloužilo nejvyšší hodnocení - pět hvězdiček. Z nich jsem vybrala to nejlepší - TOP 10 toho, co jsem přečetla za tento půlrok. 

Objevila jsem spoustu nových sérií, pokračovala ve čtení svých oblíbených a zkusila i pár výstřelů naslepo do jiných žánrů. Nakonec opět nejvíce nadržuji fantasy, která je mojí největší srdcovkou. A teď už se pojďme podívat na ty nejlepší kousky.

1.Bouře mečů (George R. Martin)
Pomalu, ale jistě pokračuji ve čtení Písně ledu a ohně. Konečně jsem se dostala ke třetímu dílu a ten opět potvrdil, že George R. Martin prostě umí. I když je kniha strašidelná svým rozsahem, získala si mě a přišpendlila ke čtení, stejně jako předchozí díly. A bylo v ní i několik šokujících wow momentů, které mě zanechali sedět nad knihou s otevřenou pusou :)

2. Selekce (Kiera Cass)
Ano, já vím. Všichni jste tuhle sérii už nejspíš četli. Je nás jen málo těch, co s ní teprve začínají. Jsem pozadu, ale po dočtení Selekce mám chuť se ihned vrhnout na další díly. Tahle série si mě vážně získala a už chápu, proč má tolik nadšených čtenářů.
 
3. Jiskra v popelu (Sabaa Tahir)
Opět fantasy a zatím nejlepší překvapení tohoto roku. Knihu jsem si vyhlédla už v angličtině, protože pochvalné recenze na mě doslova útočily skoro z každého zahraničního blogu. Jsem ráda že jsme se jí dočkali i u nás, protože za přečtení rozhodně stojí. Nutně chci další díl.

4. Eldest (Christopher Paolini)
Po delší době, kdy tahle série jen odpočívala v mé knihovničce, jsem se vrhla na její dočtení. V krátké době jsem si zopakovala všechny díly Odkazu dračích jezdců. Eragon je z nich můj nejoblíbenější, ale ten jsem stihla přečíst už v minulém roce. Proto jsem vybrala druhý nejlepší- Eldest. Po něm už jde kvalita dolů, ale je to série mého dětství, takže si čestné místo v top 10 rozhodně zaslouží.

5. Cizinka (Diana Gabaldon)
Znovu jedno velké milé překvapení. Nejdříve jsem knížku zavrhla s tím, že historická kniha mě nebude bavit. Ještě jsem se nespletla více. Cizinka je opravdu vynikající.


 6. Dračí let (Annie McCaffrey)
Jistě už jste poznali, že jsem vysazená na fantasy a ještě lépe na fantasy s draky. Jednou z mých oblíbených dračích sérií je i Dračí let se svým do detailu promyšleným světem. Zbývá mi dočíst závěrečný třetí díl. Už teď jsem napjatá, jak to dopadne :)
 
7. Alienated ( Melissa Landers)
Na knížku mě nalákala nádherná barevná obálka. Brzy jsem zjistila, že pod ní se skrývá povedený mimozemšťanský příběh.  Mimozemšťanské knížky jsem letos četla už dvě a Alienated těsně šlape na paty téměř stejně dobrý Obsidian ze série Lux.
 
8. Železná zkouška (Holly Black, Cassandra Clare)
Magisterium a Callum Hunt. Nemůžu si pomoct, ale mě tenhle trochu zvláštní studentík čarodějné školy prostě baví. Příběh začíná nabírat obrátky a vypadá to, že třetí díl, Kosmická čepel bude stát vážně za to. Takže autorky, nakladatelství - pozor, nenechte mě čekat dlouho :)
 
9. Nocte (Courtney Cole)
Nenápadná kniha, která se v té záplavě novinek trochu ztratila. Četla jsem jí na začátku roku a vážně mě bavila. Doufám, že se dočkáme i pokračování. 

10. Naslouchač (Petra Stehlíková)
Další velké překvapení tohoto roku. O knížkách českých autorů se říká, že nedosahují kvalit zahraničních knih. Nevěřte tomu, je to jen mýtus. Naslouchač je z naší české kotliny a opravdu stojí za přečtení. Povedené dílko :)

A jaké nejlepší knížky jste tento rok četli vy? :)  
Pochlubte se, ráda se nechám inspirovat tipy na čtení :)



Okomentovat

28 Komentáře

  1. Lannistři! Lannistři! Lannistři! :D Omlouvám se, pokaždé když někde vidím Bouři Mečů... Nemůžu si pomoci, jsem nadšená rychlým a efektivním vyhlazením postav rukou Lannisterů :D A Eldest, to je prostě srdcovka... Jen si vzpomenu na Murtagha a Trna a mám pocit, že jsem zase na základce a čtu to tajně pod lavicí :D
    U mě letos vedou sci-fi knihy :) Ani sami Bohové, Budoucnost, Marťan a v češtině dosud nevydaná fantasy Half a king :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím rychlým vyhlazením postav jsem byla spíše šokovaná :) Rudá svatba :) Spíše se těším na další díl, kdy dojde zase ubude o pár Lannisterů :D Jo, Eldesta jsem taky četla nenápadně pod lavicí :) Na spoustu z tvých knih se také chystám :) Třeba na Marťana a Half King :)

      Vymazat
  2. Když jsem koukla a zjistila, že jsi za šest měsíců přečetla 39 knih, vytřeštila jsem oči, protože se mi to zdálo šíleně moc. Pak jsem se podívala na svůj seznam a zjistila, že já jich dala 38, takže dobrý, ale i tak moc gratuluju! :)
    Odkaz dračích jezdů mám dočtený, ale jednou si chci dát re-reading. Na Železnou zkoušku se teprve chystám, ale moc se na ni těším. Naslouchače, Cizinku a Nocte jsem taky četla a super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to zdá jako hodně, ale když se to rozpočítá..prostě je to výkon nadšeného knihomola :) 38 je moc pěkné skóre :) Tak to jsem zvědavá, jak se ti Železná zkouška bude líbit :) Hezké letní čtení :)

      Vymazat
  3. Skvělé kousky, mnohé z nich jsem četla a souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Eldest jsem četla opravdu dávno! :) Přiznávám, že Železná zkouška mě moc neuchvátila a Selekce děs :D Každý máme názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě každý čtenář, jiný vkus :) Někdy se krásně shodneme, někdy né :) Železná zkouška ještě působí jako splácanina HP, ale druhým dílem se to zlepší :)

      Vymazat
  5. Jiskru v popelu bych si také chtěla přečíst, jinak mne z toho asi nic neláká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiskra určitě stojí za přečtení :) Snad se ti bude líbit :)

      Vymazat
  6. Selekcia je naozaj super :) Nocte ma príliš neočarilo a na Naslouchača sa teším :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se máš na co těšit :) Naslouchač byl moc milé překvapení :)

      Vymazat
  7. Selekce je skvělá, to naprosto souhlasím :)
    Jiskru v popelu a Cizinku mám v plánu co nejdříve :)
    A Nocte? To je moje srdcová záležitost. Doufám, že vyjde druhý díl, protože jestli ne... sama víš jak to skončilo -_- :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Jiskru i Cizinku se těš :) A u Cizinky doporučuji i seriál :) Nocte, bez druhého dílu se neobejdu :) Kvůli tomu konci :)

      Vymazat
  8. Ha, většinu jsem četla :D Bouři mečů, tu ne, ale na tu se ani nechystám :D A Alienated a Naslouchače mám v plánu, jinak s výběrem souhlasím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, my se většinou krásně shodneme :) Do obou se zkus pustit, stojí za to :)

      Vymazat
  9. Z těchto knih jsem četla pouze Selekci a Eldesta. Přičemž Selekci jsem si zamilovala a teď se doslova třepu na Dceru :D A z Eldesta jsem byla kapánek zklamaná, zatím je to moje nejméně oblíbená kniha ze série (poslední díl jsem ještě nečetla). Brzy se chystám na Naslouchače, Cizinku a Jiskru v popelu, tak snad se mi budou líbit jako tobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, Selekce je výborná :) Já nevěděla, co na ní všichni vidí a pak jsem ji zkusila :) Teď už vím :) Poslední díl Odkazu dračích jezdců mi přišel takový uspěchaný, představovala jsem si ten závěr zkrátka jinak :) A tak to máš pěkné plány :) A hlavně se na co těšit :)

      Vymazat
  10. Čím dál tím víc lituju, že jsem si Selekci kdysi nepořídila v Levných knihách..:/
    Po Cizince se porozhlédnu, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, snad se ti bude líbit, jako mě :)

      Vymazat
  11. Selekci mám taky strašně ráda, je to taková milá "pohádka", která nikdy neomrzí! :) Naopak na Naslouchače se v brzké době chystám, tak snad se mi taky bude líbit! :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jsi to vystihla :) Selekce je taková hezoučká pohádka, ale mě prostě bavila :) Tak to přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  12. S Jiskrou v popelu s tebou musím jen souhlasit. To je prostě skvělá knížka jedna z mých úplně nejoblíbenějších. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to od ní ani nečekala, hodně příjemně překvapila :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  13. Skvělý výběr, abych pravd řekla, tentokrát všechny knihy znám a většinu z nich mám na svém to-read listu. Hru o trůny sleduji jako seriál, takže číst knihy nejspíš nebudu, ale třeba na mě doma čeká Selekce, tak se moc těším na Železnou zkoušku, Naslouchače, Jiskru v popelu a Cizinku. Eldesta jsem před lety četla, ale čekala jsem od něj víc :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš toho v plánu spoustu :) Určitě s emáš na co těšit, snad se ti knihy také zalíbí :) Hezké čtení a prázdniny! :)

      Vymazat
  14. Eldest a Jiskra v popelu jsou skvele knihy. A Cizinku bych si rada taky precetla, co nejdrive :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizinku můžu jen doporučit :) A seriál taky :) Měj se krásně :)

      Vymazat