Recenze: Odvrácená tvář lásky

Autor: Colleen Hoover
Počet stran: 338
Vydání: YOLI, 2016
Anotace: Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.

Třiadvacetiletá Tate se stěhuje do San Franciska ke svému staršímu bratrovi Corbinovi, který pracuje jako pilot. Téměř pořád je pryč a tak Tate ví, že mu nebude překážet. Hned při stěhování ale někdo překáží jí. Opilý mladík přede dveřmi bytu. Brzy se ukáže, že je to Corbinův nejlepší kamarád Miles, který bydlí hned vedle. Tate se nový soused líbí, ale Miles působí odtažitě. Nakonec se však prolomí ledy a zvítězí vzájemná přitažlivost. Miles má však dvě zásadní pravidla - neptej se na minulost, neočekávej budoucnost. Dohoda platí jen na společný sex. Miles v tom má jasno a drží si bezpečný odstup. Jak dlouho to ale může vydržet snášet Tate, která je zamilovaná? Může se Milesovi podařit překonat minulost, která ho trápí?

"... a najednou mi to dojde.
Všechno to za to stojí.Krásné chvíle, jako je tahle, vynahrazují celou
odvrácenou tvář lásky."
- Miles-

Tate a Miles okolo sebe pořád krouží, přemáhají nutkání padnout si kolem krku a namlouvají si, že vůbec nejsou zamilovaní až po uši. Podobný příběh jste v různých obdobách četli již mnohokrát. V tomhle případě, ale patří k tomu lepšímu, co v tomto žánru najdete. Kniha je velmi čtivá, sympatičtí hlavní hrdinové se chovají celkem rozumně a nelezou vám na nervy. A vše je napsané chytlavým stylem.

Navíc Colleen Hoover je proslulá tím, že u jejích knih vám hrozí předávkování romantikou nebo průtrž slz. Své hrdiny nešetří a většinou jim naservíruje traumatické zážitky, které je poznamenají. Stejně je tomu i v této knize, která vám ukáže Milese ze dvou pohledů- v současnosti a mezitím se odvíjí i vyprávění o jeho minulosti a vztazích. Jeho pocity jsou velmi dobře popsané a později proto pochopíte, proč je takový, jaký je.

Byla to má první kniha od této autorky a tak jsem čekala hodně, přesněji pořádnou emoční ždímačku. Žádné velké slzy a emoce mě nezdrtily, ale souhlasím s tím, že kniha je to vážně milá, romantická a zkrátka oddechová. Čtení této knihy je návykové a tak jí odpustíte i pár nedostatků, jako je pomalejší rozjezd příběhu a fakt, že se v podstatě nic neděje. Knihu hodnotím jako povedenou, ale asi si budu muset přečíst autorčiny další knihy, abych přišla na kloub tomu, čím si získala tolik věrných čtenářů. Teď už jsem jen zvědavá, jak si poradí se zfilmováním příběhu