Top 7 oblíbených prvních vět


První věta knihy často rozhodne o prvních dojmech ze čtení, které vás pak doprovázejí v průběhu celého čtení a těžko je vyvrátíte. Tady je mých oblíbených TOP 7 prvních odstavců vět, podle kterých jsem vytušila, že tahle kniha bude vážně vynikající :)

1. Hobit (J.R.R Tolkien)
V jisté podzemní noře bydlel jeden hobit. Nebyla to žádná ošklivá, špinavá, vlhká díra, plná konečků žížal a páchnoucí slizem, ani holá, písčitá jáma, kde by se nedalo na nic sednout a ničeho se najíst. Byla to hobití nora a to znamená komfort.

2. Harry Potter a kámen mudrců - J.K. Rowling
Pan a paní Dursleovi z domu číslo čtyři v Zobí ulici vždycky hrdě prohlašovali, že jsou naprosto normální, ano děkujeme za optání. Byli opravdu poslední, od koho by jste čekali, že se zaplete do něčeho podivného nebo záhadného, poněvadž takové nesmysly zkrátka a dobře neuznávali.

3. Hostitel- Stephenie Meyer
Věděla jsem, že to začne koncem a ten že bude těmto očím připadat jako smrt. Varovali mě. Ne těmto očím. Mým očím. Mým. Tohle jsem teď já.

4. Vampýrská akademie: Mrazivý polibek - Richelle Mead
Všichni umírají. Ale ne vždy zůstávají mrtví. Věřte mi, já to vím. 
Po Zemi chodí rasa vampýrů, kteří jsou doslova kráčejícími mrtvolami. Říká se jim Strigojové a jestli o nich ještě nemáte noční můry, tak je mít budete. 

5. Temná horečka - Karen Marie Moning
Na život se dívám docela prostě- každý den, kdy se mě někdo nesnaží zabít, je pro mě dobrý. V poslední době jsem takových dnů mnoho neměla. Ne od chvíle, kdy zmizel předěl mezi světy Dananů a lidí. 

6. Sedmý syn - Joseph Delaney
Když lovec  duchů dorazil, světla začala pomalu uhasínat. 
Byl  to dlouhý a náročný den a já se chystal na večeři. ,,Jste si jist, že je sedmým synem?., zeptal se. Díval se na mě a vrtěl nejistě hlavou.

7. Selekce - Kiera Cass 
Když nám ten dopis přišel do schránky, máma byla radostí bez sebe. Byla přesvědčená, že se tak vyřeší všechny naše problémy. Její skvostný plán měl jediný háček, a to mě. Nebyla jsem vyloženě neposlušná dcera, ale v tomhle jsem se jí vzepřela. Nechtěla jsem patřit do královské rodiny. Nechtěla jsem být První.


Okomentovat

11 Komentáře

  1. Naprosto souhlasím s Hobitem, Tolkien prostě věděl, jak na to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úvodní věty z Hobita a Harryho Pottera jsou také moje srdcovky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Harry Potter a Selekce jsou moje srdcovky..♥

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Hobit a HP. Mozna vice Harry Potter,ktery si me ziskal uz nazvem kapitoly. Chlapec, ktery prezil.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se upřímně prvními větami vůbec nezaobírám. Zrovna teď jsem vyplňovala jeden TAG, kde se po mně chtěla nejlepší první věta a zírala jsem na to jako z jara. Absolutně počáteční repliky neřeším, kniha mě musí hlavně chytnou do druhé třetiny, ne hned na začátku. Ale vím, že si na začátky spousta lidí potrpí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Stejně jako miluju první věty, miluju i věty poslední. Z tvého výčtu jsem četla jenom Hobita a Harryho, ale jo, kdybych já nějaký takovýhle tag dělala, určitě by se zrovna tyhle dva úvody na můj seznam dostaly. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já už si sice názory podle prvních vět nedělám, protože přeci jenom se ta kniha může časem zlepšit nebo zhoršit, ale tvůj výběr je parádní :D

    OdpovědětVymazat
  8. U mňa prvé vety väčšinou žiadnu váhu nemajú, ale z Hobita a Harryho Pottera sú jednoducho parádne, skvelý výber :)

    OdpovědětVymazat
  9. VA= moje srdcovka <3 Rose je prostě úžasná :D
    Každopádně první věta Hostitele mě přesvědčila o tom, že si tu knihu prostě musím přečíst (viděla jsem film a ten byl... <3) :)

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný nápad. První věta v knize zmůže hodně.:)

    OdpovědětVymazat
  11. První věty jsou sakra důležité! :D
    Pro mě nejvíc asi znamená hned ta první, z Hobita ♥

    OdpovědětVymazat