Recenze: Dvůr trnů a růží

Autor: Sarah J. Maas
Počet stran:440
Vydání: CooBoo, 2016
Anotace: Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin - jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
HODNOCENÍ:★★★★★
Vzala život vznešené víle,
výměnou za něj teď musí nabídnout ten svůj. 
Feyre žije spolu se svými sestrami a otcem v malé chalupě. Její rodina kdysi byla bohatá, ale po nevydařeném obchodu přišli o majetek. Feyre dělá vše proto, aby splnila přísahu své umírající matce. Slíbila, že svoji rodinu ochrání. Naučí se lovit, krutá zima ji však zažene až do hloubi lesa, příliš blízko k magické zdi, která dělí svět smrtelníků od Prythianu, říše víl. Od doby, kdy světu a lidem vládly vznešené kruté víly, již uplynulo pět set let. Časy se ale mění a říká se, že v lesích se opět toulají obrovští vlci a další zlí tvorové.
 Zvíře odpovědělo pomalu, jako kdybych opravdu byla hloupá.
 ,, Prythian si musí vyžádat tvůj život výměnou za ten, který jsi mu vzala. Buď dnes v noci zemřeš, nebo obětuješ život Prythianu, kde zůstaneš do konce svých dní. "
A právě v srdci lesa se Feyre dopustí osudné chyby. Bez váhání zastřelí obrovského vlka, který je ve skutečnosti vílou. Jeden život Prythianu vzala a jeden život teď musí Prythianu nabídnout. Následující večer si proto pro ni přijde netvor, který jidá na vybranou - buď ji zabije nebo půjde s ním a nikdy se nevrátí. Feyre je tak odsouzena žít v nebezpečném světě víl, kde ji všechny smysly klamou. Naštěstí se ukáže, že netvor není tak nemilosrdný a hrozivý, jak vypadá. Ve skutečnosti je to Tamlin z rodu vznešených víl. Feryre v něm postupně nachází přítele a spolu čelí nákaze, která se šíří celou zemí... 
,,Buď vděčná za své lidské srdce, Feyre. Lituj ty, kdo necítí vůbec nic."

Sarah J. Maas snad není třeba představovat. Nejspíš všichni zapálení čtenáři již četli její sérii Skleněný trůn. Já jsem čestná výjimka, Dvůr trnů a růží je mojí první knihou od této autorky. Tušení, že tahle kniha mi přesně sedne, jsem měla už po dočtení anotace. Nebezpečný svět víl plný magie, láska, napětí a spousta překvapení. Tahle kombinace se vyplatila a funguje tak, jak má. Výsledkem je, že vás Dvůr trnů a růží úplně uhrane a budete otáčet stránku za stránkou. 
Jde o převyprávění Krásky a zvířete, autorka se však pohádkou jen inspirovala. Příběh vás dokáže překvapit. Hlavní hrdinka Feyre je celkem rozumná, ale občas mi lezla na nervy, kvůli své tvrdohlavosti. Je tu ale další zajímavá postava- Tamlin. Snadno si ho oblíbíte a určitě uhádnete, že Feyre a Tamlin se k sobě budou mít. V příběhu proto počítejte s nutnou dávkou romantiky, která je tu ale skvěle napsaná. Naše dvojice hned nepadá na kolena a nevrhá se kolem krku, ale hledají k sobě cestu.
Začátek je však vlažný a než se vše pořádně rozjede, polovina knihy je pryč. Naopak konec je pořádně nabitý. V průběhu čtení tak přeskočíte z pomalého rozjezdu motoráčku až na rychlo-tempo expresu. Mě to ale nevadilo, v průběhu čtení mi totiž fantazie pracovala naplno a knize nemám téměř co vytknout. Dvůr trnů a růží vás totiž dostane svou intenzitou a je mimořádně návykový. Jestli ještě pořád váháte, můžu vám slíbit, že tohle bude vážně skvělý čtecí zážitek.


Okomentovat

8 Komentáře

  1. Škoda toho opravdu pomalého rozjezdu a také předvídatelnosti. Ale druhá polovina knihy byla jednoduše skvělá, ale u mě to na pět hvězdiček prostě nebylo, uvidíme, jaký bude druhý díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, škoda toho začátku, ale jinak to byla vážně skvělá kniha :) Už aby byl druhý díl :)

      Vymazat
  2. Ach, kéž bych se k ní už dostala! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sarah J. Maas patří mezi mé nejoblíbenější autory a na tuhle knížku jsme se hrozně těšila - a právem, vážně to stojí za to a jsem ráda, že se líbila i tobě - poslední dobou jsme totiž narážela taky na hodně negativních ohlasů, což mě hrozně mrzelo :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Negativní recenze jsem četla taky, ale přesto jsem čekala docela hodně :) Naštěstí kniha nezklamala :) Naopak jsem si čtení vážně vychutnala :)

      Vymazat
  4. Tahle knížka je úžasná, dle mého názoru dokonce lepší jak Skleněný trůn! Už aby bylo k mání její pokračování! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Bezvadná recenze, já byla s touhle knihou také spokojená a dokonce se mi to líbilo víc, než Skleněný trůn :)

    OdpovědětVymazat