Nejlepší knihy o knihách

Každý správný zapálený knihomol rád čte.  Srdce všech knihomolů se však pořádně rozbuší, když drží v ruce knihu o knihách. Vždyť co je lepšího, než si přečíst knihu, ve které mají hlavní roli zase knihy? Příběhy o tajemných knihách, magii knih, o spisovatelích nebo jen o zaprášených knihovnách, působí na čtenáře jako mucholapka. Pojďme se podívat na ty nejlepší knihy o knihách, z kterých aroma dobrého příběhu přímo překypuje. Určitě alespoň po jedné s radostí sáhnete.



Jméno růže (Umberto Eco)
Nestárnoucí klasika. Jestli se vám ji dosud dařilo ignorovat, zbystřete. Jméno růže je totiž napínavý příběh, který dokáže ohromit čtenáře i několik desítek let od svého publikování.Vše se odehrává v opatství, ve kterém je umístěn velký labyrint chodeb, ukrývající před zvědavci největší knihovnu tehdejšího světa. Do tohoto opatství přijíždí mnich Vilém z Baskervillu spolu se svým žákem Adsonem. V opatství však dojde k záhadné smrti a jak se brzy ukáže, nebyla jediná. Záhadných úmrtí začne přibývat a jak se zdá, všichni zavraždění měli něco společného s knihovnou a jednou tajemnou knihou, která zmizela. Vilém proto musí odhalit její tajemství a najít vraha...


 Inferno (Dan Brown)
  U napínavých trhillerů ještě chvíli zůstaneme. Do této kategorie patří i světový bestseller Inferno, který je čtvrtým příběhem Roberta Langdona. Překvapivě i v něm má hlavní roli kniha, mnoha tajemstvími a záhadami opředený rukopis - Danteho Peklo. Dan Brown znovu mistrně nakombinoval koktejl nejzajímavějších záhad historie umění, symbolů a akčních honiček s cílem odvrátit zkázu, která hrozí celému světu. Robert Langdon má opravdu co na práci a stojí před ním pořádná výzva. Klíčem k úspěchu může být rozluštění Danteho Pekla...


 
Stránky světa (Kai Meyer)
Stránky světa, to je kniha, která potěší každého správného bibliomanta. Tento příběh je jako zhmotněný sen knihomola.Hlavní hrdinka Furia Salamandra Faerfaxová žije ve světě knih, které v sobě ukrývají daleko větší moc, než tušíte. Jejich stránky jsou plné magie, Furia je bibliomantkou a dokáže ovládat jejich moc. Furiin život je díky tomu značně neobyčejný. Sídlo její rodiny v sobě ukrývá nekonečnou knihovnu, kde moc bibliomantiky bují naplno. V jejích hlubinách najdete papírové origami ptáčky, kteří zobají prach z knih nebo Ypsilonzeta, oživlé hejno písmenek. A tím výčet podivností nekončí...

Strážci příběhů (Mechthild Gläser)
Představte si, že by jste mohli vstupovat do příběhů. Popít s Harrym Potterem máslový ležák nebo zajít pozdravit elfy do Roklinky. Přesně tuto schopnost má Amy, která se náhodou dozví, že může vstupovat do knih. Brzy ale zjistí, že vstupovat do příběhů není jen zábava. Někdo se je totiž snaží  změnit, dějí se v nich podivné věci a světoznámé příběhy jsou najednou v ohrožení. Amy je brzy jasné, že musí najít toho, kdo do příběhů zasahuje. Když události začnou prosakovat i do reálného světa, a dokonce mají oběť na životě, ukáže se, jak je ohrožení vážné.

Láska mezi písmenky (Jodi Picoult)
Schopnost vstupovat do příběhů náhodou nevlastníte? Pojďme se na to tedy podívat z jiného pohledu. Co kdyby jste uměli vytáhnout svoji oblíbenou postavu přímo ze stránek knihy? A co by se asi stalo, kdyby se princ z pohádky ocitl v našem světě? A naopak, co by obyčejný kluk dělal v pohádkovém příběhu? Šestnáctileté Delilah se povedlo nemožné – dokázala vytáhnout okouzlujícího prince ze stránek oblíbené pohádky a vyměnit ho za svého kamaráda Edgara. Setkat se tváří v tvář s Oliverem bylo jako kouzlo, ale co s takovým princem v našem světě?  Zato Edgar se musí vypořádat s rolí chrabrého prince. Může mít tenhle příběh svůj šťastný konec?

Okomentovat

20 Komentáře

  1. Jméno růže mám na seznamu už věky, ale vždycky mě od něj něco/někdo odradí. Možná přehodnotím situaci a tuhle knihu si konečně pořídím.
    Stránky světa mám také v plánu a Strážce příběhů poslala společně s Láskou mezi písmenky na nikdy nekončící seznam. Děkuji za nové tipy!
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě možná povzbudila ke čtení Jména růže :) Já se do ní pustila před maturitou a příjemně mě překvapila :) Pěkné čtení a měj se krásně :)

      Vymazat
  2. To je tak skvělý článek! Vybrala jsi vážně pěknou, pestrou směsici. Sama jsem četla pouze Inferno, ale určitě se chystám i na Jméno růže, do kterého jsem se napoprvé nějak nedokázala začíst, ale rozhodně se knize chystám dát druhou šanci :)
    Měj se parádně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhou šanci si Jméno růže určitě zaslouží :) Je pravda, že to na četbu není nejlehčí kniha, ale stojí za to :) Také se měj krásně :)

      Vymazat
  3. Dobry napad na clanek... :-D Na Inferno se chystam uz pomerne dlouho, mela bych to konecne precist... Ostatni znam jen od jinych blogeru od pohledu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že Inferno jsem zatím také nečetla, ale už na mě čeká na poličce :)

      Vymazat
  4. Jsem ostuda, nečetla jsem ani jednu, ale Stránky světa mám doma, takže jednou... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chce rychle napravit a do některé z nich se pustit :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  5. Tenhle článek je fakt parádní. Vybrala jsi samé hrozně zajímavé tituly. Z knih, které zmiňuješ, jsem četla jenom Inferno, protože Brown je taková moje srdeční záležitost. (Zrovna teď třeba čtu Anděly a démony.) Rozhodně mám v plánu i Jméno růže.

    Co se týče těch ostatních, tak na Stránky světa vždycky koukám v Dobrovském, když jdu kolem, protože se mi hrozně líbí obálka. Teď, když už vím i o čem kniha je, myslím, že jí zařadím na seznam knih, které bych ráda přečetla. :) Strážci příběhů a láska mezi písmenky mají dost zajímavé náměty. Tak uvidím, třeba se k nim taky někdy dostanu.

    Krásný zbytek víkendu přeju! ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se pěkně shodneme, Dan Brown je taky moje srdcovka :) Stránky světa jsem taky dlouho okukovala, vážně mají parádní obálku :) Ale skvělý je i to co se skrývá pod ní :) Krásný zbytek víkendu i tobě :) Měj se hezky :)

      Vymazat
  6. To je skvělé.. :D Na Inferno se chystám do kina. Stránky světa už jsem přelouskala a Strážci příběhů už na mě čekají! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Inferno se také chystám do kina a doufám že nezklame :)A ještě předtím si musím rychle přečíst knihu :) Hezké čtení Strážců příběhů, těším se na recenzi :)

      Vymazat
  7. Stránky světa mám doma z Humbooku, tak jsem na ně zvědavá :) Podle mě tam ještě několik skvělých knížek chybí, takže pokud by nevadilo, navážu vlastním článkem... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsem spoustu skvělých knížek vynechala, protože je všechny neznám :) Takže nevadí, ráda se nechám inspirovat knížkami, co vybereš ty :)

      Vymazat
  8. Jméno růže je výborná kniha a film, který je podle ní natočen, taky. Inferno, stejně jako ostatní knihy Browna kde vystupuje Langdon, je super. Ostatní neznám, ale dávám na seznam.

    OdpovědětVymazat
  9. Je docela škoda, že jsem žádný z tvých tipů ještě nečetla, fakt bych to měla napravit! :/

    OdpovědětVymazat
  10. Všechny knížky znám, ale paradoxně jsem (jak nečekané u mé osoby) ani jednu z nich zatím nečetla - což vypadá jako velká škoda :)

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
  11. To je super článek! Já jsem vždycky ráda,kdyz v knize narážím na knihu,kterou jsem četla :) to je pak paráda a já se cítím,jako by tam psali o mně 😂
    Katy

    OdpovědětVymazat
  12. Viděla jsem kousek Jména růže, ale nějak jsem neměla potřebu to dokoukat. Do Inferna bych se už konečně měla pustit :) Stránky světa a Láska mezi písmenky mám v plánu :D No a Strážce příběhů asi vyzkouším taky :D

    OdpovědětVymazat
  13. Inferno jsem už přečetla a chystám na něj recenzi a na Stránky světa se už třesu :D :)

    OdpovědětVymazat