Recenze: Magnus Chase a bohové Ásgardu

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 488
Vydání: Fragment, 2016
Anotace: Magnus Chase byl vždy problémové dítě. Po té, co jeho matka záhadně zemřela, žil sám v ulicích Bostonu, přežíval díky svému důvtipu. Jednou ho najde jeho strýc, kterého sotva zná a o kterém jeho matka tvrdla, že je nebezpečný. Strýc Randolph mu však poví neuvěřitelné tajemství: Magnus je syn Norského boha. Vikingské mýty jsou pravdivé. Bohové Asgardu se připravují na válku. Trolové, obři a ještě horší nestvůry se rozplývají nad soudným dnem. Aby zabránil Ragnaroku, musí Magnus prohledat všech Devět Světů a najít zbraň, která je ztracená už několik tisíc let. Když je napaden ohnivým obrem a musí si vybrat mezi vlastním bezpečím a životy stovek nevinných lidí, udělá Magnus fatální rozhodnutí.


HODNOCENÍ: ★★★★
Jmenuju se Magnus Chase. Je mi šestnáct. Toto je příběh o tom, jak to se mnou šlo od desíti k pěti od chvíle, kdy jsem se nechal zabít.

Ten den začal úplně normálně. Pokud tedy můžete něco takového říct, když jste bezdomovec a dáváte si ranního šlofíka pod mostem. Přesně to dělá šestnáctiletý Magnus Chase, až do té chvíle, kdy zjistí, že je synem severského boha a vyloví ze dna řeky dávno ztracený rezavý meč, po kterém je obrovská sháňka. Prastarý meč s nejostřejší čepelí ve všech devíti světech, druhý takový na Aukru ani na e-bay nenajdete. Proto se nedivte, že o něj má zájem třeba ohnivý obr, který s ním chce rozpoutat zkázu. Výsledkem má být ohnivé peklo ve všech světech. Magnusovi se tahle optimistická vyhlídka budoucnosti příliš nelíbí, takže mu nezbývá nic jiného, než se pustit do boje. Drobný háček je v tom, že zemře.

Odjakživa jsem toužil po nějaké supersíle. Jenom jsem nečekal, že to bude lovení odpadků z řeky. Dobrovolníci z veřejných prací mě budou milovat.

Jistě si teď říkáte - ale kdepak. O čem by kniha byla, kdyby zemřel? Jistě jen měl smrt na jazyku a pak se zázračně uzdravil. Ale kdepak, když vám do břicha vletí asfaltová koule, není vám pomoci. Jenže občas je smrt jediný způsob, jak začít nový život. Třeba když se jako Magnus probudíte ve Valhale, mystickém místě plném válečníků, kteří čekají na soudný den. A ten se znepokojivě rychle blíží. A prsty v tom má opět Magnus a jedna rezavá superostrá mluvící čepel....

Fakt bych uvítal, kdyby mě někdo varoval, že umřu. Hele kámo, zítra spadneš z mostu a staneš se nemrtvým vikingem, tak si fofrem přečti něco o Valhale.
Připadal jsem si těžce nepřipravený.

Rick Riordan má nekonečnou zásobu nápadů. Po předchozím seznámení s bohy Egypta, Říma a Řecka, tentokrát přichází na řadu bohové severské mytologie. Ódin, Frey, Thór závislý na seriálech nebo prolhaný záporák Loki? Seznamte se, to jsou noví hrdinové této série.

Riordan se drží své staré známé šablony. Hlavní hrdina, který zjistí, že je něčím zvláštní, poté se začnou dít divné věci a na obzoru se objeví nějaká ta mise za záchranu světa ( v tomto případě dokonce světů). I když to už začíná být malinko stereotyp, pořád moc dobře funguje. Výhodou totiž je, že přesně víte, do čeho jdete. Pokud se vám líbila jedna kniha, je téměř jisté, že budete zbožňovat všechny Riordanovi knihy. Autor má zkrátka svůj styl psaní, který se ale čte jedna báseň a je přímo prošpikovaný vtipnými hláškami a postřehy.

Magnus navíc na žebříčku sympatií skoro dotahuje Percyho Jacksona. Magnus je totiž správně drzý, vtipný a s talentem se přimotat k malérům. Další postavou je bojovná valkýra Samirah, jeden elf a trpaslík. Tento tým bude mít plné ruce práce, od začátku knihy až do jejího konce se prakticky nezastaví. Kniha je totiž čistý koncentrát akce a humoru, který skvěle pobaví a osvěží.

Autor se navíc trochu inspiroval univerzem Marvelu. Ne, nečekejte jejich blonďatého Thóra - Chrise Hemswortha. Na co se ale můžete těšit, je nenápadné propojování všech Riordanových sérií. Pomalu ta vzniká jedno propojené boží univerzum, kde v jednom díle potkáte Magnuse spolu s Annabeth Chaseovou, dcerou Athény. Rick Riordan svou čtvrtou sérií moc nepřekvapí, ale rozhodně mile potěší. Jeho uvolněný styl psaní je sázkou na jistotu. Po knihách Ricka Riordana s radostí sáhnou děti i dospělí a přesvědčí se, že zachraňování světa a hrdinství je pěkně otravná a napínavá dřina...

Recenze psána pro: Kukátko.cz
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment :)

Okomentovat

17 Komentáře

  1. Miluju Magnuse! Moc se těším na pokračování. Je to zkrátka Rick, takže jsem ani nečekala, že by mě to zklamalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, Rick to je moje srdcovka :) Ten nikdy nezklame :)

      Vymazat
  2. Tuto knihu jsem si musela přečíst hned jak vyšla, sice jsem v originálním znění asi nepochopila úplně všechno, ale Rickův humor mi chyběl. Trošku mi vadil opět ten stereotyp, kterého se Riordan tak drží, ale nechť je mu odpuštěno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak originálním znění bych se trochu bála, že mi utečou ty Riordanovi vtípky :) A stereotyp autor sice má, ale já to beru tak, že vím co mě čeká a tak dostanu to co od knihy očekávám :)

      Vymazat
  3. Miluji knihy tohoto spisovatele :) Moc hezká recenze, musím si knížku do konce roku určitě přečíst... snad to stihnu :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeji, ať se k ní brzy dostaneš :) Za přečtení určitě stojí :)

      Vymazat
  4. Na knihu se šíleně těším :) Možná je to stejná šablona, jako vždycky, ale Rickovi nelze odolat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas :) Rickovi a jeho knihám se nedá odolat :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze, kniha mě zatím moc neláká, ale možná ji někdy dám šanci.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus jí dát šanci, možná tě mile překvapí a pobaví :)

      Vymazat
  6. Na knihu se zatím nechystám, od Ricka jsem četla jen základní sérii Percyho Jacksona :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Percy to je moje srdcovka, tu jsem od něj četla někdy před pěti lety :) A tahle nová série také rozhodně stojí za to :)

      Vymazat
  7. Já právě dočítám Hammer of Thor a opět si v podstatě nemůžu na nic stěžovat. Rickův oddychový, vtipný styl mi sedí, přestože se už trochu opakuje, svět severských bohů je však ale zase něčím jiný a neokoukaný. Navíc mám ráda diverzitu jeho postav, s tolika různými sériemi by se mohlo zdát, že se už budou navzájem plést a ono ne, Rick každému vždycky vymyslí nějaký specifický rys, díky němuž si tu postavu s jinou nezaměníte. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, Rick to má pěkně promyšlené a je vidět že si s knížkou vždycky pěkně vyhraje, než ji vydá :)

      Vymazat
  8. Já se na tohohle autora chystám už hrozně dlouho, jenže po tom, co jsem viděla Percyho ve filmové verzi, už se mi do knih moc nechtělo. Ale teď, když je tu tohle - nové a pro své prostředí ne tolik okoukané - se do čtení určitě brzo vrhnu :)

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
  9. Já to četla už v angličtině a naprosto jsem si to zamilovala. :D Teď s nadšením čekám na Vánoce, protože bych měla dostat druhý díl. Pořizuji si ta americká vydání a ty obálky jsou fakt zatraceně boží!
    Na to propojení Magnuse s zbytkem sérií jsem se dost těšila. Strašně mě bavily ty povídky, ve kterých se Percy s Annabeth setkávají se sourozenci Kaneovými, proto jsem čekala dost nedočkavě na setkání Magnuse s Annabeth. A bylo to boží. :D Teď ještě aby se Magnus potkal s Percym a budu naprosto spokojená. :D

    OdpovědětVymazat
  10. I kdyz Rick pise vicemene porad stejne, ja si ty knihy stejne prectu. Takova pohodicka... :-)

    OdpovědětVymazat