Recenze: A Mortal Song


Související obrázekAutor: Megan Crewe
Počet stran: 382
Vydání: Fragment, 2016
Vydání u nás: nechystá se

Sořin život byl plný magie - dokud se nezjistila, že všechno je lež.

Sora je dědičkou království hory Fuji. Je kami, japonská strážkyně přirozeného světa. Dokáže vnímat životní sílu, duši přírody a všech zvířat. Spolu s dalšími kami žije již po celé generace na hoře Fuji a stará o to, aby náš svět byl v harmonii a v rovnováze. Jenže jednoho dne horu napadne přízračná armáda duchů. Sora stěží unikne vlastním životem a zjistí krutou pravdu. Ona je jen návnadou. Podstrčeným lidským dítětem. Skutečná dědička s kouzelnou mocí kami je ukrytá v bezpečí. Sora ji musí najít, aby zachránila posvátnou horu a ochránila své blízké.

Sora a její ochránce Takeo se vydávají do současného Tokia, aby našli princeznu a kouzelný meč. Duchové jim jsou v patách, chtějí otevřít brány do světa mrtvých a vypadá to, že svět brzy upadne do chaosu. Uprostřed toho všeho se Sora musí vypořádat s lidskými slabostmi, jako je únava, fakt, že je bez schopností a se zrádnými lidskými city...

Bylo zvláštní, že většina lidí nevěřila, že můj druh existuje, ale modlila se k nám, spíše ze zvyku, než z víry. Ale my jsme tu pořád byli. Žili jsme na hoře Fuji a působili jako ochránci. Krotili jsme bouře, starali se o duše a o oheň, který číhal uvnitř hory.

Vzpomínáte si na autorku série Tak padne náš svět? Megan Crewe je zpět, s novou fantasy, která se odehrává v moderním Japonsku. K přečtení knihy mě nalákala povedená obálka a netradiční kulisy Asie a její mytologie. Navíc tahle kniha obrací zavedený koncept - mladý YA hrdina zachrání svět naruby. Sora si myslela, že na jejích bedrech bude spočívat záchrana světa a hle, ukázalo se, že neumí vůbec nic. Není tedy tou nejhlavnější hrdinkou, ale to ničemu nevadí. Sledovat vše z jejího pohledu bylo zajímavé a pořádně akční.

Příběh se rozbíhá pomalu, ale pak nabere pořádně rychlý spád.. Autorka to možná trochu přehnala, ale protože tu byl dostatek bojůvek s legendárním mečem a pár přepadení duchů, odpouštím jí to.

Romantika má v knize jen vedlejší roli, tady se především bojuje. Scházelo mi tu však trochu více emocí a vtipu, vše se tu bere vážně. A mírným zklamáním byl i konec -  asi jako kdyby jste ukecali Voldemorta z Harryho Pottera, ať se dá na charitu a dobrovolné práce. Něco tak neuvěřitelného se může povést vážně jenom posvátné kami...

Kniha měla originální nápad a velký potenciál, který ale zůstal nevyužitý. Čekala jsem kupu japonské mytologie a dostala jsem spíše divokou honičku napříč Tokiem. Přesto však můžu knihu doporučit. Pokud chcete něco originálního, s celkem sympatickými hrdiny, a libujete si v knihách s tempem rychlovlaku, je to vynikající volba.

Okomentovat

12 Komentáře

  1. To vypadá výborně! Škoda toho nedostatku japonské mytologie, ale jako milovník Japonska po ní stejně sáhnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trocha té Japonské mytologie tam přece jen je :) tak snad tě knížka zaujme :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze! :) O knížce jsem vůbec neslyšela, ale vypadá opravdu dobře! :) A navíc má nádhernou obálku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za recenzi, o knize bych se asi jinak nedozvěděla a fakt mě láká! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě třeba inspirovala a nalákala :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  4. O téhle knížce vím, přemýšlela jsem, že si ji přečtu, hlavně kvůli tomu zasazení příběhu do Japonska a tomu slibu, že hlavní hrdinka nakonec není ta vyvolená, kterou si myslela že má být. :) A asi si ji pořád chci přečíst, jen k tomu budu přistupovat krapet obezřetněji a radši od toho nebudu mít žádná očekávání. Třeba mě to díky tomu překvapí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je opravdu zajímavá a stojí za přečtení, ale není to vyloženě zázrak :) Nevyplatí se mít až moc velká očekávání :) Snad se ti bude líbit :)

      Vymazat
  5. Po knihe už žmúrim dlhšie, ale ešte stále som sa k nej nedostala. Škoda, že ťa knižka nebavila viac. Ja som tiež myslela, že sa tam nájde nejaká prepracovaná mytológia a tak. To by vyzeralo parádne. A hrozne mi to pripomína nejaké dobré anime, v tých sú stále brutálne zápletky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by mě kniha i bavila více, ale trvalo mi hrozně dlouho ji dočíst :) Jak mi začala škola, najednou jsem na ni neměla vůbec čas a četla jsem ji dlouho. A knihy, které čtu dlouho, tak mě pak přestávají bavit :D

      Vymazat
  6. Ta kniha má bezva obálku a ráda bych si ji přečetla :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se k ní třeba někdy dostaneš a bude se ti líbit :)

      Vymazat