Můj rok v knihách 2016

Milí knihomolové,
rok  2016 se blíží ke konci. Určitě budete souhlasit se mnou, že utekl jako voda. Dočkali jsme se spousty nových výborných knih, objevili jsme nové série, autory a knižní srdcovky. Zkrátka byl to rok bohatý a plný radosti nejen ze čtení :)

Nyní přišel čas na velké zrekapitulování uplynulého roku. Nejprve pár čísel a trocha statistiky. Tento rok jsem dohromady přečetla 71 knih a překonala jsem tak svoji výzvu 70 knih. Hned 25 z nich si ode mě vysloužilo pět hvězdiček. Nejdelší knihou byla Bouře mečů a tou nejkratší byla Bolest. Trochu jsem zaspala se čtením v angličtině, letos jsem přelouskala jen 8 knih v angličtině. Na svůj to- read seznam jsem přidala více než 100 knih, které jsem nestihla zatím přečíst. Snad není jen mým přáním příští rok trochu dohnat skluz :)

Top 10 knih za rok 2016
1. Bouře mečů (George R. Martin)
Pomalu, ale jistě pokračuji ve čtení Písně ledu a ohně. Konečně jsem se dostala ke třetímu dílu a ten opět potvrdil, že George R. Martin prostě umí. I když je kniha strašidelná svým rozsahem, získala si mě a přišpendlila ke čtení. A bylo v ní i několik momentů, které mě zanechali sedět nad knihou s otevřenou pusou :)

 
2. Selekce a Elita (Kiera Cass)
Ano, já vím. Většina z vás má již tuto sérii nejspíš přečtenou. Já jsem s ní trochu pozadu, zatím jsem četla jen dva díly. Tahle série si mě ale vážně získala a už chápu, proč má tolik nadšených čtenářů.

3. Jiskra v popelu (Sabaa Tahir)
Opět fantasy a jedno z největších překvapení tohoto roku. Knihu jsem si vyhlédla už v angličtině, protože pochvalné recenze na mě doslova útočily skoro z každého zahraničního blogu. Jsem ráda že jsme se jí dočkali i u nás, protože za přečtení rozhodně stojí. 

4.  Odkaz dračích jezdců (Christopher Paolini)
Po delší době, kdy tahle série jen odpočívala v mé knihovničce, jsem se vrhla na její dočtení. V krátké době jsem si zopakovala všechny díly Odkazu dračích jezdců.V závěru jde kvalita série sice dolů, ale je to série mého dětství :) Na dracích a Harry Potterovi jsem vyrůstala, takže nejspíš napořád zůstane mou oblíbenou. 

5. Cizinka (Diana Gabaldon)
Znovu jedno velké milé překvapení. Nejdříve jsem knihu zavrhla s tím, že historická kniha mě nebude bavit. Ještě jsem se nespletla více. Cizinka je opravdu vynikající. 
 
 6. Dračí let (Annie McCaffrey)
Jistě už jste poznali, že jsem vysazená na fantasy a ještě lépe na fantasy s draky. Jednou z mých oblíbených dračích sérií je i Dračí let, se svým do detailu promyšleným světem. 

7. Alienated ( Melissa Landers)
Letošní nejlepší kniha přečtená v angličtině. Nalákala mě nádherná barevná obálka. Brzy jsem zjistila, že pod ní se skrývá povedený mimozemšťanský příběh. 

  8. Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Dvůr trnů a růží je zatím nejlepším retellingem, který jsem četla. Pohádková převyprávění jsem si celkově oblíbila a letos jich četla více, ještě Pomstu a rozbřesk a Stínovou královnu. Dvůr trnů a růží však jasně vede a jsem rozhodnutá si co nejdříve přečíst i další knihy autorky.

9.Sirotčinec pro podivné děti (Ransom Riggs)
 Tato kniha se do TOP 10 dostala především kvůli tomu, že je jiná a zvláštní, hlavně díky dobovým fotografiím. Možná to nebyl zázrak, ale originalita se cení :)

10. Magnus Chase a Bohové Ásgardu (Rick Riordan)
Riordana u nás čte celá rodina a zatím nikdy nezklamal. Nová série o Magnusovi a severských bozích se mu navíc povedla  na jedničku a po řeckých a egyptských bozích, přináší osvěžující závan severského vzduchu. 

Největší zklamání za rok 2016

Stínová královna
Zrcadlo, zrcadlo, kdo má sílu nejmocnější? C.J. Redwine, protože umí zničit veškeré mé nadšení do čtení. Stínová královna pro mě byla zklamáním. Smíchat Sněhurku a lovce s draky možná může zní jako skvělý nápad, ale to provedení byl děs a běs.

Královna Tearlingu a Invaze do Tearlingu
Další slibná série, která mě zklamala. Zajímavý nápad, ale kniha byla jak polštářek, nacpaná zbytečnostmi až k prasknutí...Chtělo by to proškrtat a zakomponovat víc emocí.

Nejšťastnější dívka na světě
Ani FaNelliová chodí po světě s krumpáčem a kope zlato. Ne, omyl. Ani bydlí na té nejlepší adrese a vymetá luxusní kosmetická studia. Ani je drahé zboží. Jen trochu poškozené z minulosti...
Tahle kniha je něco mezi příběhem zlatokopky a detektivkou. Škoda, že se autorka mezi tím nemohla rozhodnout, jako krimi by to bylo lepší. A to nemluvím o tom, že hlavní hrdinka je nesympatická a zlomyslná :D

Okomentovat

20 Komentáře

  1. A já zrovna váhala jestli si Královnu Tearlingu koupit, no a radši si dokoupím nějakou sérii :D Jinak máš pravdu, knihy Selekce a Sirotčinec se líbily i mě. Bohužel jsem se třeba k Dvůru trnů a růží pořád nedostala :/ Hezké čtení v Novém roce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Královnu Tearlingu jsem slyšela spíše dobré recenze, ale mě zklamala :) Ale kdo ví, třeba se ti bude líbit více :) A Dvůr trnů a růží za přečtení určitě stojí :) Šťastný Nový rok plný knihomolských zážitků :)

      Vymazat
  2. 71 knih je skvělý výsledek (já jich přečetla 70) a knihu se stránkami přes 1 000 jsem snad ještě nečetla. Stínovou královnu jsem chtěla číst, bohužel jsem se k ní nedostala, ale když vidím jak ji haníš nějak jsem přestala chuť ji číst...
    Jinak přeju šťastný nový rok a spoustu dalších nově objevených knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme podobné skóre :) 70 knih je krásné číslo :) Stínovou královnu zkus, třeba se ti zalíbí více, ale přistupuj k ní opatrně :) Většina lidí si ji chválí, ale jak se říká, sto lidí, sto chutí...:)
      Krásný Nový rok a hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Už mě různí blogeři dostali a v knihovně jsem si nakonec zarezervovala Stínovou královnu s tím, že vím, že jde o Sněhurku a to je konec. Ale lovení draků? A Jezdec bude trpaslík, ne? :D A rozhodně nejsi sama na dohnání restů, přeji ti ať se ti všechny líbí stejně jako v tomhle roce. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se nech překvapit Stínovou královnu, snad se ti zalíbí více, než mě :) Trpaslíci tam nejsou, ale obři ano :D Hezký Nový rok a spoustu čtení :)

      Vymazat
  4. Parada. Krasne knihy. Ja uz se taky tesim na Cizinku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se rozhodně máš na co těšit :) Cizinka je vynikající :) Šťastný Nový rok :)

      Vymazat
  5. U mňa je zase Magnus Chase na zozname najväčších sklamaní a to Percyho a Bohov milujem :D A Kráľovná Tearlingu sa mi moc páčila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, že se ti Magnus nelíbil :) Mě zatím Riordan nikdy nezklamal :) Ale zkrátka každý člověk, jiné chutě :) Hezké čtení i v Novém roce :)

      Vymazat
  6. Alternated, bože tu chci, tak snad u nás brzo vyjde. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Královnu Tearlingu jsem také zařadila do zklamání, bohužel s ní i Dvůr trnů a růží.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  8. Dvůr trnů a růží a Jiskra v popelu patří právoplatně i mezi moji top 10. Královnu Tearlingu jsem si také chystala pořídit, ale teď to vypadá, že si ji raději půjčím v knihovně. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné číslo!!! Já mám jen o jednu knihu více, ale letos se budu krotit :D

    OdpovědětVymazat
  10. Jsi opravdu pilná čtenářka :)
    Štínová královna ani mne moc nenadchla :p

    OdpovědětVymazat
  11. Wow! Klaním se před tebou:D Tolik knížek! Držím palečky, aby bylo příští rok číslo ještě vyšší!:)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná čísla! :)
    V roce 2017 se chci rozhodně vrhnout na autorka S. J. Maas a přečíst ji komplet (pokud se mi bude líbit). Hry o trůnu, Sirotčinec slečny Peregrinové, Cizinka, Eragon, Jiskra popelu a Alienated jsou rozhodně také v plánu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkné číslo :) Z těch tvých zmíněných jsem nečetla ani jednu, ale chystám se na Písně ledu a ohně, Sirotčinec, Selekci a rozhodně chci dočíst Eragona. Chybí mi poslední díl, ale ráda bych si to celé připomněla :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tyjo, Kralovna Tearlingu je nahodou bozi!

    OdpovědětVymazat
  15. JJ mám stejný názor na trilogii Sirotčince sl. Perigrinové... hodně mě zaujali fotografie a ani ten příběh není tak zlý :)

    OdpovědětVymazat