Recenze: Dívka v ledu

Autor: Robert Bryndza 
Počet stran: 448
Vydání: CooBoo, 2016
Anotace:
Poté, co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně.
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. Dopadne ho dříve, než udeří znovu?
HODNOCENÍ: ★★★


Mrtvé tělo dívky zamrzlé v ledu. Strach v pootevřených očích, rozcuchané hnědé vlasy. A není jedinou obětí. Jaké tajemství  ukrývá Dívka v ledu? Odhalte jej v novém detektivním příběhu, který slibuje mrazivý zážitek od začátku až do konce. 

V zamrzlém jezeru v parku v jižním Londýně je pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy. Obětí je krásná dívka z bohaté a mocné rodiny. Její zmizení zaplnilo první stránky všech bulvárních plátků. Jak se však mohla dívka se zdánlivě dokonalým životem plným večírků a zábavy, ocitnout pod ledem v zapomenuté části Londýna? Uškrcená a zavražděná, daleko od svých oblíbených klubů?

Tato otázka nyní stojí před vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou, která se ujímá případu. Erika se po předchozím fiasku, které ji stálo kariéru a manžela, snaží znovu dokázat, že je profesionálka. Všichni chtějí případ rychle uzavřít, šéfové jí hází klacky pod nohy, ale Erika pátrá hlouběji. Zanořuje se do mrazivých hlubin případu, pátrá po vodítku, které by jí pomohlo najít vraha. A také jej nachází -  v podobě dalších třech stejně zavražděných žen. Jak se však blíží k odhalení pravdy, tím více se blíží vrah i k Erice. A chuť vraždit ho zdaleka ještě nepřešla...

Jestli jste o Dívce v ledu nikdy neslyšeli, potřebovali jste špetku ignorantského talentu. Její mrazivě modrá obálka mrká na čtenáře ze všech knihkupectví. Proto je nejvyšší čas trochu probořit ledy, odhalit její tajemství, přednosti i zápory.

 Už od první stránky má slušné tempo a nabízí zajímavou zápletku. Spíše než klasickou krimi však připomíná grotesku ze stanice četníků. Příběh je vyprávěn z pohledu třetí osoby a hlavní hrdinkou je inspektorka Erika Fosterová. S tím souvisí první zádrhel - do hlavní postavy se těžko vžijete. Styl psaní je neosobní, nevyvolá ve vás žádné city a Erika se svojí arogantní povahou, také není nejideálnější postavou. Dalším škobrtnutím autora je fakt, že vyšetřování případu je v knize buď  nereálné nebo naopak zatraceně reálné. Vyberte si. Na policejní stanici totiž vládne byrokracie, všichni si hází klacky pod nohy. Zdá se, že k rozlousknutí případu musíte mít i schopnost hrát se svými kolegy Hru o trůny a u toho jim vznešeně říkat šéfinspektore.

Samotná zápletka má potenciál. Mrtvé dívky v ledu. Nejasný podezřelý. Žádné stopy a spousta neznámých. Autor se nebojí drsnějších popisů a Erika za odhalení vraha bojuje jako lev. Mohu vám garantovat, že pachatele nejspíš neuhodnete. Jeho odhalení je překvapivé. Trochu mi však chyběl motiv a nevyřešená otázka - proč.

Jako prvotina je Dívka v ledu napínavá a čtivá. Avšak k tomu, aby si vysloužila nálepku bestseller, jí  chybí ta pomyslná jiskra, která vás přinutí sedět nad knihou do půlnoci s otevřenou pusou. Při čtení ve mě kniha nevyvolala chuť zabásnout vraha ani fandit detektivce Fosterové. Očekávala jsem všemi chválenou senzaci, ve skutečnosti byla Dívka v ledu jen kostkou ledu v limonádě. Příště prosím raději něco delikatesního, jako vychlazené šampaňské.

Okomentovat

12 Komentáře

  1. Tak to já seděla do té doby, než jsem ji dočetla. Erika F. mi totiž přirostla k srdci jako člověk a děj jsem vnímala z pohledu jí. Z pohledu nespravedlnosti a nálepka bestseller je u nás ne kvůli jiskře, ale kvůli prodejnosti. Takže si myslím, že nálepku má zaslouženě, pokud se kniha pak lidem tolik nelíbí je věc úplně jiná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že tě kniha bavila :) Já právě od nálepky bestseller očekávám nějakou záruku kvality. Přece jen když kniha patří mezi nejprodávanější, nejspíš na ní něco bude. Asi jsem očekávala hodně, protože zázrak se nekonal a Dívka v ledu byla dobrá, ale průměrná :) A naopak úžasné krimi, jako Izolovaný nebo Syndrom E, které jsem nedávno četla, by si zasloužily více pozornosti :D No, knižní trh je občas překvapivý :) A sto lidí, sto chutí :)

      Vymazat
  2. O knize jsem samozřejmě slyšela a mám v seznamu, ale zatím jsem se k ní ještě nedostala a v nejbližší době asi ani nedostanu (mám tu jiné knihy). Ale vypadá opravdu zajímavě a těším se na ni. Nevím proč, ale Erika Fosterová mi trochu připomíná Malin Forsovou. Určitě ne povahově (ještě nemůžu soudit), ale shodou jmen. Vždy čtu Malin a pak se zarazím :D Máš to pěkně napsané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se k ní dostaneš, přeji ti pěkný čtecí zážitek :) Ta shoda jmen ja docela nápadná :) Asi si budu muset přečíst něco o Malin Forsové, ať prověřím i jak to je s tou povahou :D

      Vymazat
  3. No, knihu si chci přečíst, tak uvidím :)
    Měj hezký den :)

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji hezké čtení a ať se ti líbí více než mě :)

      Vymazat
  4. Tři hvězdičky nejsou tak špatné. Knihu si na seznamu nechám, ale už od počátku nepatří mezi mé priority. Těch mám dost jiných :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad nebudeš zklamaná :) U mě kniha právě patřila mezi priority, protože jsem na ni slyšela samou chválu :) Asi jsem toho od ní čekala moc :)

      Vymazat
  5. Knihu jsem ještě nedočetla, ale zatím máme podobný názor :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ta kniha je úplně všude! Ani nevím, jestli se mi do ní ještě chce :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tuhle knihu pořád někde vidím, ale zatím ji nechám stranou! :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat