Recenze: Mrazivý oheň


Výsledek obrázku pro mrazivý oheň
Autor: Amanda Hocking
Počet stran: 271
Série: Kroniky Kaninu, 1.díl
Vydání: CooBoo, 2016
Anotace:
Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider s nečistou krví, neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje. Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě… ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. Mezitím na království někdo zaútočí - to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit jejího otce.. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká je?

HODNOCENÍ: ★★★

 Ukryté hluboko v srdci sněhem pokryté divočiny leží tajné království Kaninů – magická říše stejnou měrou krásná jako zrádná...

 Bryn Avenová je napůl Kaninka a napůl Skojarka. Mísí se v ní krev dvou trollích kmenů, přesto však nezapadá ani do jednoho. Její blonďaté vlasy a modré oči ji odlišují od všech ostatních Kaninců a nikdy ji nenechají zapomenout, že mezi ně nepatří. Přesto svůj domov, tajné království trollů Kanin, miluje a je odhodlaná to dokázat a podílet se na jeho ochraně. Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a chránit svého krále a královnu.  Proto se stane stopařkou. Má za úkol bezpečně přivádět domů trollí podvržence, vychované v lidském světě. 

 Jenže teď se zdá, že jejího posledního svěřence někdo sleduje a dokonce ho možná chce unést. A zdá se, že zatím stojí Konstantin Black, zrádce království, který kdysi chtěl zabít i jejího otce. Bryn konečně má příležitost se mu pomstít. Útoky na děti trollů nepřestávají a Bryn je možná jediná, kdo je může zastavit. A pomáhat jí s tím bude její vůdce Ridley, ke kterému chová tajné city...

 Mrazivý oheň je mojí první přečtenou knihou od Amandy Hocking, která má již na kontě známou sérii o Tryllech. Do světa trollů jsem se podívala poprvé a setkání to bylo trochu rozpačité. Kroniky Kaninu jsou série, která se má dát číst samostatně. Ale hodně jsem pociťovala neznalost trollího světa. 


Do příběhu je čtenář vhozený po hlavě. Tajné trollí království, spousta kmenů trollů a ještě větší hromada jejich zvyků.  Byla jsem ztracená, ale tonoucí se stébla chytá, takže jsem pokračovala ve čtení. Na každé druhé stráně na mě autorka vychrlila nějakou novinku nebo další kaninský zvyk. Brzy mi to začínalo připadat, jako že si ještě na něco vzpomněla a tak se to rychle muselo do příběhu natlačit. Asi mám zkrátka raději světy, ve kterých je hned na začátku naznačeno, jak fungují.

 Hlavní hrdinka Bryn je sympatická a tak trochu workoholička. Jejího vůdce Ridleyho si  nelze neoblíbit. A to jiskření mezi nimi knihu pěkně okoření. Kniha sama o sobě je čtivá, napínavá a odehrává se v zajímavých kulisách světa trollů. Příběh zaujme a pobaví, má však dost široké mezery.


  Podvrženci, trollové, skrytá města a trollské čárymáry. Podivný příběh? Ten nejpodivnější... 

Zajímavý nápad, který má potenciál, ale není domyšlený. Jen si to představte - mezi námi žijí skrytě trollové. Podobají se lidem, ale mají své vlastní schopnosti. Žijí v utajených městech, o kterých lidé nemají tušení a unikají jejich pozornosti (ještě je neodhalil ani Google Earth). Královstvím trollů vládne král nebo královna. A protože se musí nějak živit, posílají své děti, podvržence, do bohatých lidských rodin. V nich dítě vyrůstá a v 18-letech je pro něj poslán stopař, který ho má přivést domů, zpět mezi trolly. A pomoct mu vyluxovat bankovní konto rodičů.
 
 Vážně autorka věří, že tohle může fungovat? Utajená města? Měla si z Harryho Pottera aspoň vypůjčit odpuzovací kouzlo proti mudlům. Vážně se mohou ztratit stovky bohatých dětí? Tohle chce kouzlo zapomnění z Harryho Pottera. A když se s někým skamarádíte a on vám po 5 dnech řekne, že jste troll a máte s ním jít do trollího zámečku, půjdete?

A ten konec, to byl prosím vážně konec? Kniha působí jako polotovar, hamburger, který někdo opekl jen z jedné strany a řekl si, že už to stačí. Ve druhém díle nám Amanda Hocking asi naservíruje tu druhou půlku. S jednou půlkou načatého příběhu se nespokojím, takže ze zvědavosti si přečtu i druhý díl. Ale raději bych prosím příště obě poloviny najednou.

Okomentovat

14 Komentáře

  1. Mně se zrovna tohle líbilo, když je fakt, že si z toho nic moc nepamatuju. :D Po přečtení jsem se snažila přečíst Amandy první sérii o Tryllech, ale ta mě naopak vůbec nebrala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebylo to špatné čtení, docela mě kniha bavila, jen mi to přišlo takové nedomyšlené :) Tak to jsem zvědavá, co řeknu na sérii o Tryllech :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Knížku jsem měla v plánu číst už v době, kdy jsem věděla, že vychází, ale postupně můj "velký zájem" trošku opadl, ale kdyby se mi dostala do rukou, určitě (a ráda) si ji přečtu :) Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se ti brzy dostane dostane do rukou a líbí se ti :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Čím víc recenzí na Mrazivý oheň čtu, tím míň mě ta knížka láká :D Ale co se dá dělat, mám ho už doma, takže ho číst budu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude líbit více než mě :) Čte se krásně, ale čekala jsem od něj tedy víc :)

      Vymazat
  4. Pěkná recenze.. já knihu četla někdy kolem Vánoc, ale do teď leží napůl zrecenzovaná na stole. Dát do navazujících odstavců to, co mi vadilo, což je přesně to co u tebe, to mi moc nešlo. :D Navíc mi to nepřišlo jako něco extra chytlavého, takže jsem brzy zapomněla o co tam vlastně pořádně šlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky pro mě nebylo úplně jednoduché popsat co mi na knížce vadilo :) Není špatná, ale nemůžu si pomoct, na tom světě mi něco nesedí :D A přesně, jakmile přečteš pár lepších knih, brzy na ni zapomeneš :)

      Vymazat
    2. Mi na tom světě hlavně nesedělo, že podvrženci kliďánko opouští rodiny a vůbec jim to nevadí. :D

      Vymazat
  5. No ja bych uz mela mit konecne kompletni trilogii Sveta Tryllu, takze pak popremyslim i o teto knize. Budu ji brat volneji, nebudu ccekat zadny hit a treba budu spokojena s celym timto svetem :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Autorčina předchozí série byla fajn, ale nevím, jestli se budu pouštět do té nové. Ještě uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli se do ní nakonec pustší, přeji hezké čtení a ať se ti líbí více než mě :)

      Vymazat
  7. Pôvodnú sériu som začala čítať, prečítala som prvé dva diely a bola to taká pomerne milá oddychovka. Pôbodne som chcela skúsiť aj túto knihu, no po viacerých nie práve lichotivých názoroch, som si povedala, že to asi radšej nechám tak. A tvoja recenzia ma v tom iba utvrdila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za přečtení knížka stojí, ale chce to k ní přistupovat s rezervou a nemít moc velká očekávání :) Já jsem je měla a nevyplatilo se to :)

      Vymazat