Měsíční shrnutí - leden, únor

Další dva měsíce jsou za námi a tak přišel čas na dvouměsíční shrnutí. Do Nového roku jsem vkročila spolu s Pasažérkou, která byla mojí první letošní přečtenou knihou. Dále jsem četla jako o závod, protože jsem stihla přelouskat 14 knih, což je na mě neobvykle vysoké skóre. Byly mezi nimi úžasné objevy, jedna kniha přečtená v angličtině i jedno zklamání.


Nejlepší knihy
  Císařovy čepele, Rudý úsvit, Hostina pro vrány
Tohle byla těžká volba. Měla jsem totiž hned tři favoritky. Císařovy čepele, které mě naprosto uchvátily a probudily ve mě opět touhu po klasické fantasy. Druhým favoritem byl Rudý úsvit, který je pro změnu mistrovskou ukázkou YA scifi. A poslední favoritkou je Hostina pro vrány, čtvrtý díl mé srdcové série Píseň ledu a ohně.

Největší překvapení
  Císařovy čepele
Nenápadná kniha, která nevyčnívá z každé výlohy knihkupectví, ale rozhodně by tam měla být na čestném místě. Nečekala jsem mnoho a dostala jsem nejlepší fantasy, kterou jsem poslední dobou četla.
 Nejhorší kniha a největší zklamání
Dívka v ledu - Robert Bryndza
  Dívka v ledu si většinou všichni chválí jako úžasně napínavou detektivku. Po delší abstinenční pauze od krimi by mi možná přišla také napínavá. Když ji však porovnám s těsně před ní dočteným Odmítnutím poslušnosti a Syndromem E, vychází z toho Dívka v ledu dost bledě :D

Nejlepší obálka
Mrazivý oheň - Amanda Hocking
Hodně se mi zalíbila obálka Mrazivého ohně. Možná proto, že je krásně zimní a já ji četla zrovna v takovém zasněženém období.
 
Nejhorší obálka
  Hostina pro vrány - George R. Martin
Vynikající kniha, ale ta obálka...Chápu, že před deseti lety, když kniha vyšla, to byl asi vrchol grafiky, dnes by ale už neobstála. Ještě že Hra o trůny patří mezi série, které se nečtou kvůli krásné obálce :)

Nejnapínavější kniha 
  Odmítnutí poslušnosti - Felix Francis
Felix Francis  píše detektivky o koních, což je moje oblíbené téma. Jeho knihy v sobě kombinují adrenalin dostihového sportu s vrchovatou dávkou napětí, protože hlavní hrdina má většinou co dělat, aby si zachránil život.

Hrdina/ hrdinka měsíce
Darrow - Rudý úsvit
Normálně bych zvolila někoho ze série Píseň ledu a ohně. Protože Tyrion, Jon Sníh nebo Daenerys, to je prostě až moc velká konkurence a jen tak nějaká postava se jim nevyrovná. Tentokrát je překonal Darrow z knihy Rudý úsvit. Darrow by se klidně k hrdinům ze Hry o trůny mohl přidat, protože sám prokázal, že ji hrát umí. Z horníka se vyšplhal až na vůdce vzpoury a infiltroval se přímo mezi elitu národa. Trochu u toho sekal kopím, mečem, musel se změnit k nepoznání, ale šlo mu to celkem snadno.
Pár měsíce
Adelaide a Cedrik Thorne (Třpytný dvůr)
  Adelaide a Cedrik, dvojice, kterou si zaručeně oblíbíte. Bývalá šlechtična, která utekla do Třpytného dvora, kde se z ní má stát klenot, dokonalá nevěsta pro bohatého ženicha. Jenže srdci neporučí a místo boháče bude jejím vyvoleným Cedrik. Ale mezitím je čeká spousta překážek a to už nebudu prozrazovat, ať máte čtení Třpytného dvora oslazené překvapením.


Okomentovat

19 Komentáře

  1. S Čepelemi naprosto souhlasím. :) A gratuluju k vysokému skóre. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem ráda, že se ti kniha také líbila :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Parádní shrnutí :) Žádnou z výše zmiňovaných knih jsem nečetla, ale rozhodně se chystám na Hostinu pro vrány. Ale to až po Bouře mečů :)

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji pěkné čtení :) Oba díly byly povedené :) Já se teď chystám na Tanec s draky a konečně budu mít tuto sérii dočtenou :)

      Vymazat
  3. 14 knih? Ty jo, s mou čtecí rychlostí dosáhnu takového počtu asi až v létě :D Nečetla jsem ani jednu, takže nemůžu soudit, jaké jsou. Ale určitě se chystám na Hostinu pro vrány, Mrazivý oheň a Dívku v ledu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkné plány :) Ať se ti všechny tři líbí :)

      Vymazat
  4. Teda, Ty Císařovy čepele si fakt musím přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dívku v ledu a Illuminae si chcem už dlhšie prečítať, Cásařovy čepele ma tiež veľmi zaujali :-) Je skvelé koľko kníh si stihla prečítať :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prokládala jsem učení čtením a překvapivě toho stihla nějak mnoho :) Císařovy čepele i Illuminae doporučuji :)

      Vymazat
  6. Super shrnutí. Já v lednu přečetla krásných devět knih, v únoru bohužel jen dvě, což je ostuda. Třpytný dvůr se mi líbil, Richelle Mead zkrátka můžu. A na Mrazivý ohen se chystám.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsi toho stihla hodně :) Já většinou čtu pomaleji :) Třpytný dvůr semi také líbil, Richelle se povedl víc než Neslyšno :) Ať se ti líbí i Mrazivý oheň :)

      Vymazat
  7. Hernajs, tak ty Císařovky už teda definitivně musím mít :) Rudý úsvit jsem četla a nemůžu se dočkat dalšího dílu. Pasažérka nebyla špatná, ale Mrazivý oheň, od toho bych čekala trochu víc. To je ale tou nádhernou obálkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Císařovy čepele jsou nutnost :) Vynikající kniha pro všechny, co mají rádi klasickou fantasy:) A od Mrazivého ohně jsem také čekala více :) Ale obálku má krásnou, to se musí uznat :D

      Vymazat
  8. velice jsi me potesila Cisarovymi cepelemi, vazne je uz musim zacit... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně :) Doufám, že z nich budeš stejně nadšená, jako já ;)

      Vymazat
  9. Krásný výběr. :) Třpytný dvůr, Rockovou hvězdu, Pasažérku, Strážce příběhů i Mrazivý oheň jsem taky četla a s většinou jsem byla spokojená. ;-) Ty Císařovy čepele mě lákají čím dál víc a stejně tak i Rudý úsvit.

    OdpovědětVymazat
  10. 14, to je pěkné číslo! Já jsem přečetla přesně poloviční počet.
    Na Císařovy čepele se hrozně těším a Rudý úsvit jsem se na tvoje doporučení rozhodla koupit - a aby byla sranda, tak rovnou v angličtině, takže jsem teď strašně zvědavá na knihu jako takovou (co jsem zatím nakoukla, vypadá vážně pěkně) a jestli jí vůbec budu rozumět :)

    OdpovědětVymazat
  11. Koukám, taky pěkný seznam. Na Císařovy čepele jsem koukala už hodně krát. Nechám se tedy zviklat, určitě to bude stát za to :D

    OdpovědětVymazat