Recenze: Strážci příběhů


Autor: Mechthild Gläser
Počet stran: 344
Vydání: Fragment, 2016
Anotace:
Během letních prázdnin na zapomenutém ostrově kdesi ve Skotsku se Amy dozví, že jako členka staré šlechtické rodiny ovládá schopnost vstupovat do knih a ovlivňovat již napsané příběhy. Amy si ve světě knih brzy najde přátele: moudrého Šér Chána z Knihy džunglí, láskou usouženého Goetheho Werthera nebo Olivera Twista.
Svět knih ale není tak pokojný, jak se Amy zprvu zdálo. Nejprve zmizí peníze z Ali Babova pokladu. Pak se cestou na ples k panu Darcymu zraní Elizabeth Bennetová, takže jeden z nejznámějších milostných příběhů je náhle v ohrožení. Amy je brzy jasné, že musí najít toho, kdo do příběhů zasahuje. Když události začnou prosakovat i do reálného světa, a dokonce mají oběť na životě, ukáže se, jak je ohrožení vážné.
HODNOCENÍ: ★★★

Amy Lennoxová žije v Německu. Nešťastná příhoda ve škole a rozchod s přítelem však Amy i její matku Alexis, zaženou zpátky do rodného Skotska. Se zlomeným srdcem a otřesenou důvěrou ve spolužáky, se chystají strávit prázdniny na zapomenutém skotském ostrůvku, kde žije rodina Lennoxových odjakživa. Vlastní obrovské sídlo a ještě větší knihovnu.

Amy je velká čtenářka a v knihovně je jako doma. Brzy se ukáže, že to není jen náhoda. Knihomolství má doslova v genech. Její rodina totiž má zvláštní nadání - schopnost cestovat přímo do příběhů. Patří mezi Strážce příběhů. Jejich úkolem je dohlížet na pořádek v knihách, což není vždycky snadné. Co když se takový trpaslík ze Sněhurky a sedmi trpaslíků, rozhodne místo kopání prodávat zmrzlinu? Uznejte, že Sněhurka a šest trpaslíků zní dost hloupě. A právě proto tu jsou Strážci příběhů.   

Měli členové mé rodiny opravdu takový dar? Schopnost vstupovat do knížek do knížek?
Představa to byla směšná a zároveň lákavá. Dosud jsem svět příběhů, který mě fascinoval,navštěvovala jen v představách. Prsty jsem přejela po obálce, měkké rudé kůži, Knihy džunglí. Ještě nikdy jsem nebyla v džungli. A už vůbec ne s medvědem Balú. Pokud ale existovala možnost jak vstoupit...

Amy objevuje knižní svět a nachází si nové přátele. Jenže v knižním světě se začnou dít podivné věci. Ztratí se Sherlock Holmes a bílý králík z Alenky v říši divů. Příběhy se začínají hroutit. Alenka netrefí do Říše divů a Šípková Růženka procitla ze spánku a odmítá čekat na prince.. A možná jediná Amy a její přítel Will, jsou schopni zastavit toho, kdo do příběhů zasahuje. O co tajemnému nepříteli jde?

Představte si, že by jste mohli vstupovat přímo do příběhů a pohádek. Posnídat v Bradavicích, na svačinku skočit na čajový dýchánek u hobitů, mezitím se třeba kouknout z vrcholku Zdi a pozdravit Jona Sněha. Pro normální smrtelníky je to jen fantazírování. Pro Amy Lennoxovou ne. Můžeme jí jen tiše závidět a přečíst si Strážce příběhů. A věřte, že kniha o vysněné schopnosti všech knihomolů se čte jedna báseň.

Na Strážcích příběhů mě nejvíce lákalo především téma knihy, které je zábavné a osvěžující. Kromě objevování knižního světa je navíc v knize i linka detektivní a díky tomu je čtení napínavé. Hlavní hrdinové Amy a Will jsou oba sympatičtí a brzy si je oblíbíte. Určitě vás napadlo, že mezi nimi něco bude. Ano, přeskočí jiskra a knize dodá nádech romantiky.

Kniha je psána lehce a čtivě, takže ji přečtete jedním dechem. Nikde není žádný zádrhel nebo nudné místo. Být o pár let mladší, tak jsem z ní naprosto unesená a hned vyzkouším, jestli když si dám na hlavu otevřeného Hobita, propadnu se taky do příběhu.:) Kniha je však mířená na mladší čtenáře a protože do té cílové kategorie už úplně nespadám, nebyl to pro mě oslnivý životní zážitek, ale jen pěkné odpočinkové čtení. Výborná oddechová jednohubka, co potěší každého knihomola, který někdy zatoužil příběhy nejen číst, ale i prožívat.

Okomentovat

12 Komentáře

  1. Tak teď o knize fakt přemýšlím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako pěkné odpočinkové čtení, které pobaví, ji lze jen doporučit :)

      Vymazat
  2. Kniha tu na mě taky čeká, takže jsem ráda, že se líbila :) Jestli se ti cestování do knih líbilo a chceš spíš knížku pro dospělé, zkus Malér Eyrová od Jaspera Ffordeho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip :) O této knize jsem vůbec nevěděla a cestování do knih mě baví, takže ji určitě ráda vyzkouším :)

      Vymazat
    2. Není zač :) Akorát u nás vyšly jenom první dva díly a zbytek (asi tři) je v aj.

      Vymazat
  3. O tuhle knížku jsem už tuším někde zavadila, ale nejspíš jsem jí nevěnovala moc pozornosti. Věčná škoda, že je dle tvého názoru spíše pro mladší (a ono je to trošku znát i z té anotace), protože jinak její téma vypadá nadmíru zajímavě. Jo, občas bych si přála být zase malá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to škoda :) Kdybych byla menší, byla bych nadšená a asi bych si zkusila plácnout na hlavu všechny knihy co tu mám a doufala bych, že se taky propadnu do příběhu :) Do té cílové skupiny už nepatřím, ale slupla jsem ji jako malinu :) Čte se pěkně a rychle :)

      Vymazat
  4. Krásně napsané. Knihu jsem zatím nějak přehlížela, ale téma vypadá moc zajímavě. Asi popřemýšlím o přečtení.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně sepsaná recenze, ale o knize slyším prvně, jak je to možné? Přijde mi velice povedená obálka v originále. Tu bych doma klidně měla :))

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná recenze! :) O knížce jsem slyšela a ji mám na svém seznamu. Jsem ráda, že se ti líbila! Kolikrát si říkám, že je škoda, že nejsem mladší a někdy ty knížky zkrátka už nedokážu natolik ocenit - a to i přesto, že vím, že bych z ní dřív byla (jak sama říkáš) nadšená :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám ráda knížky o knížkách a tahle je u mne v hledáčku. Škoda, že je spíše pro mladší...

    OdpovědětVymazat
  8. Knihu určitě plánuji, ale někdy později. Oddechovky se vždycky hodí :)

    OdpovědětVymazat