Recenze: Vadná

Autor: Cecelia Ahern
Počet stran: 344
Vydání: Omega, 2016
Anotace:
Celestine North má skvělý život. Je vzorná dcera i sestra, spolužáci i učitelé o ní mají jen dobré mínění a ona sama randí s okouzlujícím Artem Crevanem. Ale pak se Celestine dostane do situace, ve které musí udělat zásadní rozhodnutí. Poruší pravidla a nyní čelí důsledkům svého rozhodnutí. Mohla by být obviněna, odsouzena a označena jako VADNÁ.
 
HODNOCENÍ: ★★★★★



Vítejte ve světě, kde cokoliv jiného, než dokonalost, je nepřípustné. Vadné. Lež, nevěra, zrada, nebo nedodržení morálních zásad, se trestá cejchem, který je jízdenkou do pekla.

 Světem se prohnala ekonomická krize, která byla důsledkem špatných rozhodnutí vlivných lidí. Aby se situace neopakovala, vznikl Výbor, který dohlíží na morálku a dodržování pravidel. Dokonalost je na prvním místě. Nesmíte chybovat v žádném ohledu. Lžete? Jste příliš sobečtí a ctižádostiví? Pak jste skrz naskrz Vadní a nezasloužíte si místo ve společnosti. Jakýkoliv nedostatek nebo nedodržení pravidel se trestá cejchem ve tvaru V na jedno z pěti míst, podle činu, kterého jste se dopustili.

Za špatné rozhodnutí na spánek. Za lež na jazyk. Za oloupení společnosti na pravou dlaň. Za zradu na srdce. Za překročení mezí na chodidlo. Cejch je jízdenkou do pekla. Vadní jsou odpadem dokonalé společnosti. Nesmí cestovat, zakládat rodinu nebo mluvit s ostatními. Pomoc Vadným se trestá vězením, nebo tím, že se k nim rychle přidáte. 

Celestine North o tom ví své. Na první pohled je dokonalá dcera, studentka a občanka. Randí s Artem Crevanem, synem předsedy Výboru. O systému nikdy nepochybovala, jenže pak ocejchují její učitelku a Celestine si začne pokládat otázky. A pak se dopustí osudné chyby. Ukáže soucit a lítost. Pomůže umírajícímu Vadnému a najednou je jim blíže, než kdykoliv dříve. Byla obviněna, že je sama Vadná....
  
Mí rodiče chtějí, abych lhala. Chtějí, abych řekla, že to co jsem udělala, je špatně.Jenomže lžou jenom Vadní.Takže abych byla propuštěna na svobodu, musím se stát Vadnou. To nedává smysl.
Rozumím tomu, co je správné a špatné. Znám pravidla. Jenomže teď mi připadá, že najednou nejsou tak jasná, protože dnes se uplatnila doslova na našem prahu.

Vadná je dechberoucí knihou. Pod nenápadnou obálkou se skrývá vynikající příběh o zdánlivě dokonalé společnosti. Jenže tento systém je prohnilý a sám o sobě vadný. Hlavní hrdinka se o tom přesvědčí doslova na vlastní kůži. 

Autorka Cecelia Ahern se obvykle specializuje na romantické knihy. Vadná je příběh z trochu jiné kategorie, patří mezi young adult. Zárukou úspěchu je originální nápad celé knihy. Ta vás rychle pohltí. Už od první strany má svižný spád a vtáhne vás do úplně jiného světa. Vyvolá ve vás spoustu emocí. Radost, naději, šok i překvapení. Přinutí vás se zamyslet nad tím, co je správné a špatné. A to se podaří málokteré knize. Nebojte se, není to žádné nudné filosofické dílo, jen velmi podmanivá, silná kniha, která vás zvedne ze židle. Napjatí budete až do samotného konce. V tomhle případě ono známé - ještě jednu kapitolu, změňte rovnou raději na - ještě tři kapitoly. Od čtení Vadné je těžké se odtrhnout.
 
Celestine je silná hrdinka s velkým množstvím odvahy, která vám zaručeně padne do oka. Její přítel Art je sympaťák, soudce Crevan je skutečně záporák, jak se patří a nesmím zapomenout na záhadného Carricka, o kterém vám nic neprozradím. Nechci vás ochudit o překvapení. A těch má pro vás Vadná přichystaná dost. Najdete v ní spoustu akce, napětí, špetku romantiky a rýsuje se nám tu i milostný trojúhelník.

 Pokud jste četli Ošklivé od Scotta Westerfelda nebo Delirium od Lauren Oliver, jste na správné adrese. Vadná  je pro všechny příznivce tohoto žánru trefou do černého. Její jedinou chybou je, že končí v nejlepším. Za mě jednoznačně doporučuji, doporučuji a ještě jednou doporučuji :)

Okomentovat

15 Komentáře

  1. Wow! Tak tuhle knihu si určitě musím přečíst. Díky za tip! :) Moc se mi líbí ten nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě těší, že jsem tě nalákala k přečtení :) Kniha je to vynikající :) Ať se ti líbí :)

      Vymazat
  2. Tyjo ja vubec nevim proc ale myslela jsem si ze je ta knizka o necem jinym a ted kdyz to tu ctu panejo to je hodne dobry cteni! To musim mit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta obálka klame :) Kdybych si nepřečetla anotaci, tak se do Vadné nepustím :) Škoda, že o knize neví více čtenářů, je to vážně dobré čtení :)

      Vymazat
  3. Vypadá to zajímavě! Knížku jsem četla nečetla, ale recenze mě nalákala:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že jsem tě nalákala :) Knížka za to rozhodně stojí :)

      Vymazat
  4. Knížku jsem zprvu zaregistrovala, ale nevěnovala jsem ji velkou pozornost. A dělám očividně chybu! Ráda si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně děláš velkou chybu :) Já jsem knížku taky skoro minula a byla by to velká škoda :)

      Vymazat
  5. Jedna z mála knih, která mě od Omegy zaujala :D Jinak skvělá recenze!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Momentálně čtu jen povinnou četbu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze. Knihu mám již v hledáčku, protože ji prostě musím nutně přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vážně není třeba váhat! Rychle si musím knihu pořídit :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vadná mě zaujala už dřív a po tvé recenzi mám jasno. Musím mít!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak toto je vážne skvelá recenzia! Svoj účel istotne splnina- úplne si ma nalákala. Môže to byť zaujímavé. Ten trest za všetky tie veci, čo si vymenovala. Obálkou ma veľmi nezaujala, ale tvojou recenziou istotne. Ďakujem zaň. Maj sa krásne! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto souhlasím! Kniha se vážně povedla a já se nemohu dočkat druhého dílu <3

    OdpovědětVymazat