5 průvodců fantastickými světy

Jste věční snílci, necháváte se unést fantazií nebo jen máte chuť podniknout cestu kolem světa? Zatoužili jste někdy vidět Bradavice, Zeď nebo jinou chloubu Západozemí? Já jsem přesně takový snílek, který touží putovat fantastickými světy. A třeba právě teď, když venku ještě vládne zima, by takový výlet mezi elfy, rytíře a zaklínače, nemusel být špatný. Pojďme si proto představit pět průvodců fantastickými světy, které vás na svých stránkách zavedou do podivuhodných krajin. Společně s nimi můžete podniknout výpravu do Středozemě nebo Zeměplochy, přímo z pohodlí vašeho čtecího koutku. :)

Průvodce po Zeměploše

Zeměplocha je nepředvídatelné místo. A jak by ne, když tam najdete řeky, na jejichž hladině se dá jezdit na skateboardu, kameny, které si večer rády vyjdou na procházku a místa, přetékající magií tak silnou, že člověku stačí na ni jen pohlédnout a mohl by se obrátit doslova naruby. Z bezpečnostních důvodů tady člověk potřebuje průvodce. A právě takového pro vás připravili Terry Pratchett a Stephen Briggs – tedy kronikář a kartograf Zeměplochy. Průvodce vám odtajní vše, co ještě nevíte o Zeměploše, o tom plochém světě, který se pohybuje vesmírem, ukotven na zádech čtyř slonů stojících na krunýři obrovské želvy. 

Bestiář Harryho Pottera

Bradavice, vesničku Prasinky, Zapovězený les a další magická místa z kouzelnického světa můžete navštívit prostřednictvím obdivuhodně ilustrovaných stránek Bestiáře Harryho Pottera. Tento luxusním průvodce je nepostradatelnou pomůckou pro všechny fanoušky brýlatého čaroděje. Uvnitř najdete mnoho propracovaných ilustrací a kreseb. Jak už název napovídá, v Bestiáři se seznámíte především s kouzelnými tvory. Od obyvatel Zapovězeného lesa s pavoukem Aragogem v čele, přes draky a trolly, až po divoké cornwallské rarachy. Na závěr vás čeká i malá exkurze bradavickým skleníkem, při které byste si měli dát pozor zejména na ukřičené mandragory a vrbu mlátivou.

Tolkienův svět - Průvodce národy a místy Středozemě

Vydejte se na neuvěřitelnou cestu Středozemí. Poznejte svobodné národy, od moudrých a krásných elfů, přes odvážné muže a trpasličí válečníky, až po dobrosrdečné a kurážné hobity. Projděte se s nimi po travnatých svazích Kraje, obdivujte bílé hradby Minas Tirith, a máte-li odvahu, nahlédněte i do temného Mordoru. Přehledně uspořádaný neoficiální průvodce Tolkienovou Středozemí vás zavede na všechna tato místa a představí vám všechny národy Středozemě. Vaši představivost vydatně povzbudí bohaté ilustrace, které najdete téměř na každé straně společně s užitečnými zajímavostmi.



Hra o trůny - Prostorový průvodce Západozemím

Tento unikátní průvodce, vás vezme na vzrušující cestu do světa Západozemí. Naleznete zde neuvěřitelné trojrozměrné ztvárnění mnoha míst, které znáte ze seriálu Hra o trůny. Knihou můžete buď listovat, nebo jí rozložit do podoby mapy. Pokud tak učiníte, přímo před vámi vyroste ve 3D podobě Zimohrad, Zeď nebo Královo přístaviště. Věřte, že rozložená kniha v celé své kráse vypadá opravdu epicky a nad jejím důmyslným designem zaplesá srdce radostí nejednoho fanouška Hry o trůny.


Zaklínač a jeho svět - neobyčejný průvodce

Zaklínač už dlouho boduje v žebříčcích herních hitparád. Byl by ovšem omyl zapomínat na jeho knižní předlohu. Geralta z Rivie znají i mnozí čtenáři a nyní poprvé mají možnost načerpat více informací o jeho světě. Na přibližně 180 stranách na vás čeká pět kapitol, které vám sdělí všechny potřebné detaily o dějinách samotného světa, o zaklínačích, magii, monstrech a konečně o samotném příběhu Geralta z Rivie. Poutavý text je obohacen o neméně poutavé ilustrace. Kniha vás provede celým zaklínačovým univerzem a je tak cenným doplňkem pro všechny příznivce této herní a knižní série.

Okomentovat

15 Komentáře

  1. Tohle je přesně typ knížek, po kterých mé srdce touží, ale peněženka pláče :D Pěkný článek;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně :) Srdce po nich touží, ale pěnženka je prázdná :D Já mám takhle doma dva průvodce a k oběma jsem naštěstí přišla celkem levně :)

      Vymazat
  2. Všetko sú to nepochybne krásne knihy, ani jednu síce nemám, ale chcela by som :D Najmä tú súvisiacu s HP a Stredozemou :D Alebo najlepšie všetky, už len vylúpiť banku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas :) Mě průvodci fascinují, ale ta cena..:D Ach jo, škoda, jinak bych je měla už doma všechny :)

      Vymazat
  3. Kápla jsi mi do noty. Průvodce Bradavicemi, Středozemí a Zaklínačovým světem bych rozhodně nepohrdla (ostatní jsem nečetla). Hlavně Zaklínače, toho jsem právě dočetla (znovu :D) a přemýšlím nad hrou. Tento průvodce jsem dokonce po vydání držela v ruce, ale odolala jsem. Teď si nadávám, jak pitomá jsem byla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý výběr :) Co já bych dala za to, abych do nich mohla aspoň nakouknout :) Viděla jsem nějaké fotky z průvodce světem Zaklínače a vážně stojí za to :)

      Vymazat
  4. Mám ráda různé průvodce, ale zrovna tento Středozemský je prostě hrozný, nedostatečný a má takové rezervy, že to ani možné není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to souhlasím :) Ten Středozemský mám doma, jsou tam krásné obrázky ale minimum informací :)

      Vymazat
  5. nemam ani jeden, i kdyz bych touzila hned po nekolika, jejich nevyhodou je totiz silena cena... zvlast treba k HP jich vydavaji tolik... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, také mě mrzí ta cena. Proč musí být tyhle knihy tak drahé? :)

      Vymazat
  6. Ráda bych si opatřila průvodce Tolkienovým světem, ale jinak jsou všechny určitě moc zajímavé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průvodce Tolkienovým světem doporučuji, krásné ilustrace, pěkně se na něj kouká, ale moc nového se toho z něj nedozvíš :)

      Vymazat
  7. Úžasné knihy! Dvě se líbí mně (HP a Hra o trůny) a dvě určitě někdy koupím příteli (Zaklínače a Zeměplochu) :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já se musím přiznat, že jsme hrozný fantazijní maniak a jestli něco můžu, tak právě tenhle žánr. Zároveň ale musím připustit, že jsem ještě asi žádnou doplňkovou knihu týkající se "průvodcovství" doma neměla, což, jak koukám, je zřejmě velká chyba :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám Zaklínače a pro všechny bohy na světe, je to úžasný! Nádherný ilustrace, spoustu informací a vůbec všecko. Je tam tedy spoustu věcí z her (s čímž nemám problém),ale přijde mi, že to občas faktograficky jede spíš podle her než knih, ale taky nemůžu chtít všecko, že?:D

    OdpovědětVymazat