Recenze: Nebezpečné lži

Autor: Becca Fitzpatrick
Počet stran: 325
Vydání: Egmont, 2016
Napínavý příběh sedmnáctileté Stelly, která se ukrývá před svými pronásledovateli. Poté, co se stane svědkyní vraždy, je středoškolačka Stella Gordonová v zájmu své bezpečnosti poslána do Nebrasky, což se jí ani trochu nezamlouvá. Najednou je pro ni těžké být neustále ve střehu a brzy si musí poradit s opravdovou hrozbou. Její nepřátelé jsou blíž, než si myslí.

Už nikdy se nesmí vrátit domů. Estella Goodwinnová byla svědkem vraždy. Díky jejímu svědectví může být usvědčen nebezpečný drogový dealer. Ten jí však slíbil, že si ji najde a zabije ji. Proto musí Estella zmizet ze světa. Už nikdy neuvidí svého přítele, bývalé kamarádky, svou matku závislou na drogách, ani se nedostane na vysokou. Je zařazena do programu na ochranu svědků. Dostane nové jméno a identitu. Estella Goodwinnová už neexistuje. Teď musí být Stella Gordonová a začít úplně od znova. A to až na samotném konci světa v Nebrasce...

Ze začátku si neumí představit, jak v tom zapadákově vydrží. Ale brzy se jí zapomenuté město Thunder Basin stane domovem. Možná i proto, že jejím sousedem je přitažlivý a usměvavý Chet Falconer. Jenže minulost je jí v patách. Stella skrývá tajemství. Nebezpečné lži...

"On mi tu odhaloval duši a já mu to oplácela jen obezřetně vymyšlenou lží."
 Nebezpečné lži jsou kniha, která na vás možná nemrká z čestného místa ve výloze knihkupectví, ale rozhodně by jste na ni neměli zapomenout. Autorka Becca Fitzpatrick není na poli YA literatury žádným nováčkem. Určitě znáte její andělskou trilogii Zavržený nebo její novější dílo Černý led. Pro mě to však bylo první setkání s autorkou. Čekala jsem jednoduchý oddechový příběh, ale dostala jsem mnohem více. Z mraků young adultek, které si jsou občas podobné jako vejce vejci, Nebezpečné lži příjemně vyčnívají.

Hlavní postavou je Stella, která právě opouští své rodné město a vrhá se vstříc naprostému neznámu. Čeká ji život v zapomenutém koutě Ameriky, kde ještě jezdí kovbojové, není zavedený internet a v neděli se povinně chodí do kostela. Pro Stellu to je jako peklo na zemi a ze začátku knihy se tak chová dost sobecky a nabručeně. Naštěstí ji brzy dojde, že i takové westernové městečko má něco do sebe. I tady se totiž občas dějí věci. Jako třeba fakt, že se zamiluje do svého souseda Cheta, který okouzlí i čtenářky. Zkrátka je to sympaťák, který ve vás rozvíří emoce tak, že to bude hotové rodeo.

Kniha je tedy typickou young adult s prvky thrilleru. Má v sobě i hlubší motiv. Řeší se tu vražda, otázka vlastní identity, vztahů a v neposlední řadě také drogy a to, co dokáží s člověkem udělat. Kniha je neuvěřitelně čtivá. Kousek po kousku se totiž odkrývají všechny lži a minulost. Nejspíše vás moc nepřekvapí, ale jako oddechové čtení je vynikající. Nebezpečné lži jsou velmi poutavá kniha s nádechem romantiky a předvídatelným průběhem. Ale to vůbec nevadí. I tak si knihu užijete. Rychle vás vcucne do děje a pustí až na samotném konci. A mimochodem - zjistíte, že lhát se nemá :)