Recenze: Zakázané přání


Autor:Jessica Khoury
Počet stran: 304
Vydání: Marmer Media, 2016
Anotace:
Když Aladin objeví kouzelnou lampu, džinka Zahra se zjeví ve světě, který neviděla stovky let - světě, kde jsou zapovězena kouzla a samotná existence Zahry je nebezpečná. Aby přežila, musí se s pomocí prastaré magie skrývat, dokud její nový pán nevysloví svá tři přání. Jakmile se však naskytne příležitost vysvobodit se, Zahra se musí rozhodnout: je její svoboda důležitější než její láska?
HODNOCENÍ: ★★★★★

 Ona je nejmocnější džinka ze všech. On je chlapec z ulice. Jejich láska otřese světem..

 Mocná džinka Zahra je kouzlem připoutaná ke své lampě. Musí sloužit svému pánovi a splnit mu tři jakákoliv přání. Za svůj život už měla pánů tisíce a jednoho, dopustila se chyb, zrady a započala válku mezi džiny a lidmi. Teď pyká uvězněná ve své lampě již více než 500 let, ztracená v troskách města, které vlastní vinou zničila. Pak ale její lampu najde Aladin, chlapec z ulice, který si přeje pomstu. A Zahra mu ji ráda dopřeje. Aladin se stane bodem v jejím plánu, jak získat zpět svoji svobodu. Když se jí  povede osvobodit syna samotného šejtána, lstivého krále džinů, bude volná. Cenou za úspěch je svoboda a tu si Zahra přeje více, než cokoliv jiného. Ale každé přání má svou cenu. Pokud selže, mocný šejtán zničí celé město Parthenii a zabije Aladina. 

Zahra využije Aladina, aby se dostala do královského paláce, kde podle všeho vězní syna krále džinů. A tak se Aladin se pomocí svého přání stává princem a je krok od své pomsty a štěstí. Zahra má na dosah ruky svobodu. Jenže pak udělá chybu, které už se jednou dopustila. Začne cítit náklonnost k člověku.... 

 Je to jenom kluk, okamžik v běhu času, který brzy pomine. Znala jsem tisíc a jednoho takových, jako je on. A poznám ještě tisíc a jednoho dalších. To si říkám, abych v něj nedoufala. Není mi dovoleno doufat. Mám zakázáno přát si něco pro sebe. Smím jen plnit přání ostatních. A tak nebudu myslet na otevřenou oblohu tam nahoře a i když zoufale toužím, aby ten chlapec, vynesl mou lampu z té proklaté temnoty...


Orient. Džinové. Magie. Aladin a jeho lampa. Zahra, poslední mocná džinka. Nezní to jako ideální kombinace? A to Ztracené přání rozhodně je. Naprosto vás vláká do světa Orientu a už nepustí. Jestli jste si mysleli, že příběh Aladina a kouzelné lampy znáte, tahle kniha vás vyvede z omylu. Zakázané přání totiž není jen převyprávěná pohádková Disneyovka. Nádech pohádky má sice pořád, ale  především je to dechberoucí kniha plná akce, nástrah, nebezpečí, silné magie a lásky.  

Retellingy jsou v poslední době hodně oblíbené a tenhle patří mezi ty nejpovedenější. S původní pohádkou o Aladinovi má pramálo společného, dokonce i létající koberce chybí. A je tu jedna podstatná změna. Holka. Přesněji řečeno mocná džinka, uvězněná v lampě. Kniha je vyprávěná z pohledu Zahry a věřte, že to je originální hrdinka. Ona i Aladin jsou oba velmi sympatičtí. Konečně dva inteligentní hrdinové, kteří si ihned nepadají do náruče. Láska má v knize také velkou roli, ale je tu zakomponovaná tak přirozeně, uvěřitelně, že je radost o ní číst. 

Kniha v sobě  míchá propracovaný čtivý příběh s příjemnou exotikou v podání země, plné písku a džinů. Od ohnivých ifrítů, přes mořské maaridy, až po samotné nejmocnější džiny - šejtány. Kousek po kousku odhalujete kouzelný svět, povahu a minulost hlavních hrdinů. Vsadím se, že kdyby jste po dočtení našli džina v lampě, vaše první přání by bylo o přídavek tohoto příběhu. Kniha je opravdu návyková a budete mít pocit, že stránky se vám pod rukou mění v dým a kouř, tak rychle budou utíkat. Nad přečtením neváhejte ani minutu. Zakázané přání je ještě lepší než tolik opěvovaná Pomsta a Rozbřesk! :)

Okomentovat

17 Komentáře

  1. S rettelingy se roztrhl pytel a tenhle vypadá opravdu zajímavě. Na knihu jsi mě vyloženě navnadila... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě navnadila, kniha je to vážně vynikající :)

      Vymazat
  2. Krásná recenze! Na knihu mám zálusk už delší dobu a po Tvé lákavé recenzi si ji budu muset opravdu rychle pořídit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, knihu jednoznačně doporučuji :) Snad se ti bude líbit stejně, jako mě :)

      Vymazat
  3. Zakázané přání mě láká už docela dlouho, takže jsem ráda, že se ti líbilo :) Já jsem kdesi četla názor, že Zakázané přání by vzniklo, kdyby se dala dohromady Pomsta a rozbřesk s Jiskrou v popelu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, to jsi docela hezky vystihla :) Je to taková kombinace Pomsty a Rozbřesku a Jiskry v popelu :)

      Vymazat
  4. Knížka vypadá dobře. Sice o ní slyším poprvé, ale to nevadí. Retelingy jsou teď hodně in, ale já jsem snad ještě žádný nečetla. Měla bych to napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to rozhodně chce napravit. Retellingy mohou být hodně povedené, Zakázané přání je toho důkazem :)

      Vymazat
  5. Taky jsem se na ni před časem dívala. Ale nakonec vyhrály Hvězdy nad hlavou... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hvězdy nad hlavou jsou také skvělá volba :) Snad i na Zakázané přání brzy dojde :))

      Vymazat
  6. Já se na tenhle kousek těším a chystám už hrozně dlouho, ale jako na potvoru v knihovně pořád není.
    Knížka mě zaujala hned napoprvé - těžko říct, jestli víc námětem nebo obálkou. A jak tak koukám, bylo to zcela oprávněně. Inteligentní hrdinové, správná míra lásky, akce a kouzla - co víc si přát?
    Kruci, já budu kvůli tobě zase švorc! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to znám :) Také vždy rozkliknu nějaký článek o úžasné knize a hned ji musím mít a jsem švorc :D

      Vymazat
  7. Krásná recenze, jako vy:) Ale nevím, jestli se do knížky pustím, ještě o zvážím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Doufám, že jsem tě aspoň trochu nalákala ke čtení :)

      Vymazat
  8. Vyzerá to naozaj zaujímavo, takýto re-telling som ešte nečítala.
    Super recenzia :)

    OdpovědětVymazat
  9. Retellingy miluju, takže mi nemohlo uniknout ani Zakázané přání. Příběh se mi líbil a z obálky jsem byla nadšená. :) Povedená recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkná recenze! :) Na knížku jsem už jednu recenzi četla a hodně mě zaujala a tvá recenze jakbysmet! A ráda si další retelling přečtu, momentálně jsem skončila s Měsíčníma kronikama :D

    OdpovědětVymazat