6 knižních reality show

Znáte to prokletí reality show? Kletba spočívá v tom, že jsme odsouzeni sledovat každý nový díl, oblíbit si soutěžící a pak své oblíbence postupně ztrácet. Sledujeme jejich výhry a prohry. A zatraceně moc chceme vědět, kdo zvítězí. Ale co trochu přitvrdit a změnit pravidla? Co takhle soutěžit o holý život? Co třeba soutěžící místo do vily zavřít do bojové arény a nechat je pozabíjet se v hladových hrách? Zapomeňte na výměnu manželek, vaření večeří nebo na trosečníky na ostrově. V tomto článku si představíme 6 knižních reality show, ve kterých je rozehraná mnohem lákavější hra.


1. Hunger Games - Suzanne Collins

A začneme rovnou tou nejznámější knihou s motivem reality show. Kdo dnes ještě neslyšel o Hladových hrách? Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger Games začínají…

V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger Games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Do hry však vstupuje šestnáctiletá Katniss, která se nehodlá podřídit jejich pravidlům. Povede se jí střelit šíp rebelie do srdcí mnoha obyvatel Panemu, pro které je symbolem naděje. Nejdřív však musí bojovat o holý život. Ze 24 soutěžící přežije jen jeden


2. Poslední - Alexandra Oliva
Poslední je zdařilým kouskem, který v sobě kombinuje dvě velká lákadla. Reality show a post-apokalyptický svět.
Začalo to jako velkolepá reality show, jejíž účastníci měli bojovat o přežití. Reality show Ve tmě má prověřit jejich schopnost přežít a zlomit jejich odhodlání. Vyzbrojení jen kompasem, odvahou a svými znalostmi čelí soutěžící všem nástrahám divočiny. Jenže hra se brzy změní ve skutečný boj o přežití. Soutěžící teď opravdu klopýtají ve tmě. Izolovaní od vnějšího světa netuší, že prázdné domy nejsou jen kulisy, mrtvá těla nejsou jen figuríny a post-apokalyptický příběh není jen výmyslem produkce, jak více zaujmout diváky, ale drsná realita…

3. Selekce - Kiera Cass

Na chvíli teď odložme luk, šípy a kompas, které jsme potřebovali v předchozích knihách. V Selekci se totiž nebojuje o to, kdo zůstane naživu, ale o srdce prince Maxona. Která z 35 půvabných dívek bude příští královnou a vyvolenou prince Maxona? Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi. Nechce se jí vstoupit do nelítostné soutěže o korunu. Pak America potká prince Maxona a její plány do budoucnosti se změní…



4. L.A Candy - Lauren Conrad
L.A. Candy je o snu, který někdy zatoužila prožít skoro každá dívka. Jak se stát z obyčejné šedé myšky najednou slavnou hvězdičkou?

Život v Los Angeles je sladký, plný zábavy a krásných kluků. Devatenáctiletá Jane Robertsová a její kamarádka Scarlett se nemohou dočkat, až tam začnou bydlet. A když se je jeden televizní producent rozhodne obsadit do své nové reality show a la Sex ve městě, sotva věří svému štěstí. Jejich vlastní show? Šaty od nejlepších návrhářů zdarma? Vstup do těch nejluxusnějších klubů v celém L. A.? Pozvánky na hollywoodské premiéry? Ano, prosím! Brzy se z Jane stane VIP a má spoustu nových kamarádů. Ovšem tihle kamarádi, se také touží ohřát na výsluní její popularity..


5. Stačí jen chtít - Joelle Charbonneau

Necháte se snadno zlákat příslibem výzev, výher a popularitou na sociálních sítích? Pokud ano, pozor na sociální sít Need, která svým uživatelům nabídne vše, co chtějí mít. Ovšem za jakou cenu? Při výzvách se vám občas nejen rozproudí adrenalin, ale budete potřebovat i anděla strážného. Čím těžší a nebezpečnější úkol, tím větší odměna a tím spokojenější diváci.

Chceš nový iPhone nebo lístky na koncert se vstupem do zákulisí? Výměnou za drobný úkol ti NEED tvé přání splní. Kaylee Dunhamová ví, co chce. Potřebuje získat novou ledvinu pro nemocného bratra. Nevěří, že by jí nějaká sociální síť mohla pomoci, ale rozhodne se, že to zkusí. Až po té, co zadá svůj požadavek, si uvědomuje, jak vysokou cenu bude muset zaplatit. Úkoly, které síť za splnění jednotlivých přání vyžaduje, totiž s přibývajícím počtem uživatelů nabírají na nebezpečnosti. Dokáže Kaylee odhalit, kdo NEED stvořil, a zastavit ho dřív, než zničí celé město?

6. 15 minus - Tomáš Zářecký

15 minus je zdánlivě nevinná televizní show. Skupina odvážlivců se snaží dostat skrz neznámé území na smluvené místo, kde na ně čeká odměna 60 milionů eur. Situaci ale komplikují dvě pravidla. Podle prvního se peníze rozdělí rovným dílem mezi všechny v cíli. Podle druhého soutěžící během hry nepodléhají žádným zákonům. Když se tyhle věci spojí dohromady, vznikne smrtící koktejl. V atmosféře všudypřítomného strachu, kdy smrt hrozí odkudkoliv a kdykoliv, nemůžete věřit nikomu. V Patnáct mínus se nehraje o peníze, ale o to, kdo koho dřív zabije.

Okomentovat

29 Komentáře

  1. Našťastie ide sledovanie reality show mimo mňa, ale v knihách sa v poslednej dobe táto téma vyskytuje pomerne často. HG sa mi páčili, bola to novinka a bola niečím odlišná :D Selekcia mne osobne nesadla, ale rada by som si prečítala Stačí jen chtít. Od autorky som čítala Univerzitu výjimečných a páčila sa mi. Čo sa týka zvyšných kníh, tie nepoznám, takže ďakujem za tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Televizní reality show také jdou mimo mě, ale v knihách jim neodolám :) A to hlavně díky Hunger Games, které mě hodně bavily :)Stačí jen chtít bych si také ráda přečetla, Univerzita výjimečných byla skvělá :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Začala jsi skvěle! Hunger games jsou podle mě jednou z nejlepších knižní "reality show" :-)
    Z ostatních knih jsem bohužel zatím nic nečetla, ale mám v hledáčku Chtít a Poslední ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, že Hunger Games jsou asi tou nejlepší knižní reality show :)A Poslední byla také skvělá :)

      Vymazat
  3. 15 minus si chcem prečítať už roky a teraz ešte viac, pretože si mi ju znova pripomenula :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15minus jsem si kdysi také chtěla hodně přečíst, pak jsem na ni nějak pozapomněla a vzpomněla si až při psaní tohoto článku :)

      Vymazat
  4. Hunger games jsem četla a moc se mi série líbila, Poslední vůbec neznám, o Selekci jsem četla, L.A. Candy mě hodně zaujala, četla jsem teď o ní poprvé, Stačí jen chtít mám v plánu si přečíst a 15 minus jsem neznala a příběh vypadá zajímavě :) Určitě se do některých knížek pustím :) Témata reality show v knížkách jsou super :)

    http://monulkov.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě inspirovala ke čtení :) Selekce je vynikající, L.A Candy milá oddechovka :) A na Stačí jen chtít se teprve chystám :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  5. Docela mě překvapuje kolik "knižních reality show" vlastně je. Pokud na ně narazím v Tv okamžitě přepínám, ale v knihách mě baví moc. Hunger games a Selekci mám ráda hodně. :)) Moc pěkný článek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě překvapilo, že jich je už v knihách tolik :) V televizi je také moc nesleduji, ale v knihách jim neodolám :)

      Vymazat
  6. L.A. Candy si asi budu muser pořídit! :D asi vím, čím zaplácnu nervy při zkouškovém!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. L.A Candy je vážně skvělá letní oddechovka, ta ti určitě k zaplácnutí nervů o zkouškovém pomůže :)

      Vymazat
  7. Hunger games jsem nečetla, ale znám je ve filmové podobě :-) Bohužel jsem dříve viděla film a na knihu už jsem pak neměla chuť. No a 15 minus mám v knihovně už celkem dlouho, ale ještě jsem se ke knize nedostala... Pěkný článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to znám :) Já se vždycky pokouším dodržet pravidlo nejdříve knihu a až pak film :) Asi i kvůli tomu jsem Hunger Gams četla až s velkým zpožděním :)

      Vymazat
  8. Hunger Games a Selekci jsem četla. Kdysi jsem četla i první díl L. A. Candy, ale to mě nebavilo. A ze zbytku mám zatím v plánu akorát Stačí jen chtít... ale kdo ví, možná se někdy propracuji i k tomu zbytku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji hezké čtení a jestli někdy dojde i na ten zbytek, ať se ti knížky líbí :)

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že jsem ti snad přinesla nějakou inspiraci :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  10. HG zná snad každý. Je to má oblíbená série jak knižní, tak filmová. Knihu Poslední a Stačí jen chtít už mám v seznamu a jsem na ně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední jsem nedávno četla a i když má své mouchy, bavila mě :) A na Stačí jen chtít se teprve také chystám :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  11. Série Hunger games je moje srdcovka. Poslední jsem si okamžitě přidala do seznamu, kniha mi nějak utekla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně- Hunger Games to je srdcovka :) A Poslední také stojí za přečtení :)

      Vymazat
  12. Hunger games jsem ani nečetla ani neviděla, ale už chvilku si pohrávám s myšlenkou, že se do toho pustím. Nejvíc mě ale zaujala knížka Poslední. Už jsem četla i recenzi níže. Vypadá to hodně zajímavě a spousta lidí se do toho zažrala. Zvlášť teda do Hunger games, ale "vyhrát" postapokalyptický svět je moc dobrý nápad a přijde mi tak nějak zajímavější. :-) moc děkuji za tip. Určitě se propracuju kupou knížek a přečtu si to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hunger Games určitě doporučuji :) Také jsem se do nich nejdříve nechtěla pouštět už jenom,kvůli té obrovské reklamě :) Ale zkusila jsem a už vím, že chvála na tuto sérii je zasloužená :) A Poslední má opravdu velice zajímavý nápad :)

      Vymazat
  13. momentalne me zaujal pod 5 a 6 :-) snad to bude zajimave :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Popravdě, čekala jsem, že tu bude Hunger Games. To je prostě automatické. :D L. A. Candy je moc hezká oddechovka. :) A abych pravdu řekla, nečekala bych, že zrovna Poslední bude reality show. Tak na tu se doma budu chtit brzy vrhnout. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem četla Poslední, zaujala mne tak průměrně. Já post-apo vlastně vůbec nečtu, tuhel knížku jsem si vzala náhodně v rámci nabídky 1+1 zdarma, ostatní, co byly v této akci mne nezaujaly vůbec.

    OdpovědětVymazat
  16. preceteno mam jen 1 a 5 a docela me laka i 6, to mam v hledacku uz nejakou dobu :-)

    OdpovědětVymazat