Recenze: Všichni jsme utkáni z hvězd


Autor: Rowan Coleman
Počet stran:
504
Vydání: Domino, 2017
Anotace:
Stella Careyová je provdaná za válečného veterána Vincenta, který po návratu z bojů tráví večery ve společnosti traumatických vzpomínek. Aby unikla před neútěšnou realitou domova, bere si Stella stále více nočních směn v hospicu. Rozmluvy s pacienty jí přinášejí zvláštní klid. Seznamuje se s jejich osudy a především stále silněji chápe, jak je pro umírajícího člověka důležité urovnat vztahy s blízkými. A právě tehdy začne Stella psát dopisy, jejichž prostřednictvím se její pacienti loučí se svými milovanými. Některé jsou plné humoru či lásky, jiné obsahují souhrn praktických rad, z dalších čiší lítost ...
Všechny dopisy Stella odešle, až jejich pisatel zemře. Tento slib dodržuje až do jedné noci; tehdy sepíše dopis, který je pro pacienta poslední šancí na odčinění dávné viny - pokud ovšem bude doručen včas...
HODNOCENÍ: ★★★★★

Odejít z tohoto světa je snazší, když vás netrápí nedokonané a nevyřčené...

Stella bojuje o lásku. Hope bojuje o šťastnější život. A pacienti bojují za uzdravení nebo o poslední nádechy. A o možnost říct svým blízkým vše, co mají na srdci. 
Stella Careyová pracuje jako zdravotní sestra v hospicu. Pomáhá těžce nemocným pacientům nalézt v sobě naději k uzdravení, odvahu vrátit se do života nebo se vydat na cestu pryč z našeho světa. Jak říká moudrý citát z Pána prstenů - smrt je jen další cesta, kterou musíme jít. Stella je obklopená smrtí a každý den si vyslechne nové životní příběhy svých pacientů. Spousta z nich chce těsně před koncem něco sdělit svým blízkým, zanechat po sobě odkaz v podobě napsaných slov. A tak za ně Stella začne psát dopisy, ve kterých její pacienti sdělují svým nejbližším slova lásky, důvěry a loučí se s nimi. Dopisy vždy odešle až poté, co jejich pisatel zemře. Až jednou se rozhodne poslat dopis dříve, aby pomohla napravit dávné křivdy.

Stella bojuje i doma. Její manžel, válečný veterán, přišel o nohu a trápí ho traumatické zážitky. Stella hledá způsob, jak mezi ně zase vnést lásku. Mezitím v hospicu bojuje o život mladá dívka Hope, která se narodila s cystickou fibrózou. Málem podlehla těžké infekci a to jí teď zpřeházelo životní představy. Dosud se bála užívat si života. Hope v podstatě jen přežívala a chystala se na svůj předčasný odchod. Teď je však rozhodnutá konečně žít naplno. Pomůže jí v tom její kamarád Ben?


Nahoře ve vesmíru jsou miliony milionů hvězd. A to je pořádná spousta hvězd, těch malých sluncí, co tam nahoře planou. Takže vždycky, když budeš mít strach, vyjdi v noci ven a  podívej se nahoru ke hvězdám. Protože když budeš myslet na všechny ty hvězdy, které tam někde jsou, nic na Zemi už ti nebude připadat tak děsivé.

Všichni jsme utkáni z hvězd je nejnovější knihou od autorky Rowan Coleman. Na první pohled působí možná jako ponuré a tragické čtení, protože hlavním tématem je umírání. Ale nenechte se zmýlit. Autorka vše podala velmi citlivě. Kniha je proto neuvěřitelně emotivní, krásná a se silným příběhem. Není to nejveselejší čtení, podobně jako Hvězdy nám nepřály, přesto je kniha naplněná nadějí, vírou a štěstím. Příběh je napsaný nenuceně, čtivě a plyne svěžím tempem. Snadno se do něho naplno ponoříte a necháte se jím unést.

Hlavní hrdinkou je Stella a její pacientka Hope. Třetím vypravěčem je neznámý samotář Hugh. Ovšem to jak do příběhu zapadá, se dozvíte až na konci. Všechny tři hlavní postavy jsou velmi sympatické. Střídají se kapitoly psané z jejich pohledu a mezi nimi vždy najdete vložený dopis. Právě dopisy mezi kapitolami jsou neobyčejné. Píší je pacienti mladí, staří, bohatí i chudí. Litují v nich svých skutků, vyznávají lásku nebo je píší pro své budoucí děti, aby na ně nezapomněly. Snadno vás rozesmějí, dojmou k slzám a přinutí vás se nad touto knihou zamyslet. Všichni jsme totiž utkáni z hvězd. Všichni máme vyměřený čas na této planetě, než z nás opět budou pouhá smítka ve vesmíru. A záleží jen na nás, jestli jej využijeme naplno nebo ne. 

Rozhodně se nemusíte bát depresivního tématu. Autorka se nesnaží ve své knize přehnaně líčit smutné okamžiky. Naopak jejím cílem je ukázat, že vždy je naděje a jak moc je důležitá radost ze života. Autorka chce vyprávět příběhy, splétat osudy a ukazovat laskavé lidské srdce. Dohromady to je neuvěřitelně krásná a emotivní kniha o umírání, naději, lásce a nevyřčených věcech. Ukáže vám, jak je důležité dávat najevo city a nebrat každý den na tomto světě jako samozřejmost. Pokud se vám líbily Hvězdy nám nepřály, Kniha vzpomínek nebo Než jsem tě poznala, určitě se vám i tato kniha silně zapíše do srdce.


Okomentovat

12 Komentáře

  1. Kniha mě zaujala hned po vydání a každá recenze na ni mě láká. Jsem na ni moc zvědavá. Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že se mi tě podařilo nalákat :) Kniha je to opravdu krásná :)

      Vymazat
  2. Moc hezky napsané :-) Tuhle knihu jsem četla a dostala mě neskutečným způsobem. Je opravdu nádherná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti také moc líbila :) Mě se kniha opravdu dostala pod kůži :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze, o knize jsem slyšela, zatím jsem jí ale nečetla. Podle toho co o ní píšeš vypadá hodně zajímavě... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně zajímavá je :) Já se nejprve trochu bála, jestli to nebude na mě až moc smutné a depresivní :) Ale vůbec, naopak je kniha napsaná hrozně hezky :)

      Vymazat
  4. Super recenze :) Už delší dobu si chci od této autorky něco přečíst, ale romantika není úplně moje, ale po tvé recenzi jí dám stoprocentně šanci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Vyloženě sladká romantika to není, takže by se ti kniha snad mohla líbit :) Byla to má první přečtená kniha od autorky a teď rozhodně plánuji si přečíst i její další knihy :)

      Vymazat
  5. Nádherná recenze, knihu mám na wishlistu a určitě plánuji pořídit :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti přeji, ať se k ní dostaneš co nejdříve a hlavně, ať se ti líbí stejně, jako mě :)

      Vymazat
  6. Myslím že kniha bude skvělá, jako tvá recenze na ni.
    Knihu mám už dlouho na seznamu a v hledáčku - vlastně od přečtení recenze od Šárky (z Můj knižní ráj), ale zatím jsem si ji nepořídila.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezky jsi to sepsala :-) Knížka zní moc lákavě, nějak mi unikla, ale díky tobě jsem ji zas objevila a píšu si ji na seznam.

    OdpovědětVymazat