První polovina roku je za námi A
určitě mohu mluvit za všechny knihomoly, když prohlásím, že vyšla kupa
nových lákavých knih, naše wishlisty jsou zase o něco více nekonečnější a
stejně pořád nestíháme přečíst vše, na co bychom chtěli.
5. Hostina pro vrány - George R. Martin
Já
se o to poctivě snažila. Během těchto šesti měsíců jsem nebyla myslí
pořád jen v tomto světě. Celkem pravidelně jsem utíkala do fantastických
světů a příběhů. Měla jsem dost času se po večerech uvelebit s knihou a
výsledkem je 42 přečtených knih. Z toho 4 knihy jsou přečtené v angličtině. Ovšem skóre přečteno/ chci si přečíst je stále katastrofické. Na wishlist mi totiž přibylo dohromady kolem 80 knih, což je dvojnásobek toho, co jsem přečetla. :)
Objevila
jsem spoustu nových sérií, pokračovala ve čtení svých oblíbených a
zkusila i pár výstřelů naslepo do jiných žánrů. Nakonec opět nejvíce
nadržuji fantasy, která je mojí největší srdcovkou. A teď už se pojďme
podívat na ty nejlepší kousky.
Největší
objev letošního roku. Klasická fantasy u nás vychází poměrně málo a o
to vzácnější je narazit na nějaký skutečně excelentní kousek. Císařovy
čepele ovšem takto vynikající knihou jsou. Brian Staveley je rozený
vypravěč a jeho kniha je nabitá bojem, temnou atmosférou,
plná řinčení mečů a tvrdých zkoušek. Císařovy čepele si právem zaslouží
čestné místo na poličce vedle George R. Martina a Tolkiena.
2. Rudý úsvit - Pierce Brown
Na
čestnou poličku bezpochyby patří i Rudý úsvit. Další veliký objev,
který Císařovým čepelím slušně šlape na paty. Představte si, že na nebi
přeletí kometa, září tam už několik měsíců a vy ji pořád přehlížíte. Asi
tak se dá přirovnávat fakt, že spousta čtenářů ještě neví o Rudém
úsvitu. Nejvyšší čas, udělat si knižní výlet na Mars. Společnost
rozdělená na kasty, utiskovaní Rudí, mocní Zlatí. Spousta krve, pár
pulsních zbraní a odhodlaný hlavní hrdina, který chce prolomit okovy a
dát lidem svobodu. No, nezní to dobře?
3. Všichni jsme utkáni z hvězd - Rowan Coleman
A
teď z trochu jiného soudku. Všichni jsme utkáni z hvězd je kniha, která
teprve nedávno okouzlila moje srdce. Je to příběh emotivní, krásný a
silný. Hlavním tématem je smrt a psaní dopisů na rozloučenou. Přesto je
to kniha naplněná nadějí, vírou a štěstím.Rozhodně doporučuji k přečtení
a připravte si i kapesníčky.
4. Pán prstenů - J.R.R. Tolkien
Pán
prstenů je klasika, která mě nikdy neomrzí. Poprvé jsem jej četla již
ve čtrnácti a od té doby si dávám re-reading skoro každý rok. Letos na
něj opět došlo a samozřejmě i na filmový maratón. Hobiti a jejich
nezměrná odvaha mě zkrátka vždycky chytí za srdce.
5. Hostina pro vrány - George R. Martin
Pomalu,
ale jistě pokračuji ve čtení Písně ledu a ohně. Konečně jsem se dostala
ke čtvrtému dílu a ten opět potvrdil, že George R. Martin prostě umí. I
když je kniha strašidelná svým rozsahem, získala si mě a přišpendlila
ke čtení. Bohužel byla ale o kousíček slabší, než předchozí díly.
Nejspíše proto, že chyběly mé oblíbené postavy. Daenerys, Jon a další
oblíbenci na mě však už čekají v Tanci s draky :)
Kolik
znáte young adult knih s atmosférou divokého západu, duněním kopyt a
pokřikem indiánů? Myslím, že správná odpověď je - žádnou. Možná právě
proto mě Po zemi bloudím dál natolik ohromila. Příběh o dívce, která
dokáže vycítit zlato. Zlatá horečka ovšem vrcholí a lidé jsou pro zlato
ochotni udělat vše. Čeho by byli lidé schopni, aby si mohli ji a její
talent přivlastnit?
7. Zakázané přání - Jessica Khoury
Zakázané
přání rozhodně patří mezi ty nejlepší převyprávění pohádek, jaké jsem
četla. V tomto případě si můžete vychutnat tak trochu jiný příběh o
Aladinovi a kouzelné lampě. Orient. Džinové. Magie. Aladin a jeho lampa.
Zahra, poslední mocná džinka. Ideální kombinace napětí, lásky a
exotických kulis příběhu, to vše vás doslova přiková ke stránkám.
8. Griša: Světlo a stíny - Leigh Bardugo
Kdysi
mocné království Ravka protíná Vrása stínu, pás neprostupné temnoty,
kde číhá smrt. Bestiální krvežíznivé volkry roztrhají každého
odvážlivce, který chce projít na druhou stranu. Ve Vráse je jen tma,
kosti a smrt. Až do dne, kdy do ní vkročí Alina. V ten den
Vrásu ozáří světlo.
Griša je celkem zdařilým YA fantasy
kouskem. Tento žánr je nejspíše můj nejoblíbenější nebo jej alespoň
nejčastěji čtu. Griša možná není bezchybným veledílem, ale byla zábavná,
čtivá a napínavá. Proto si zaslouží své místo v TOP 10.
9. Vadná - Cecelia Ahern
Úžasná
kniha.Vadná pro mě byla velkým překvapením. Podle
průměrné obálky a anotace jsem čekala průměrnou knihu. Uvnitř se však
skrývá moc pěkně napsaný příběh, který vás přenese do světa Vadných, kde cokoliv jiného, než dokonalost, je nepřípustné. Vadné. Lež,
nevěra, zrada, nebo nedodržení morálních zásad, se trestá cejchem, který
je jízdenkou do pekla. Hlavní hrdinka o tom zkrátka ví své...
10. Záchranná pouť - Peter Zheutlin
Záchranná
pouť není nejlepší nebo nejčtivější kniha. Je to spíše
dokument a jeho účelem není co nejvíce pobavit, ale nese v sobě
jedinečné poselství. Je příběhem muže, který zachránil více než třicet
tisíc psů a ve svém poslání stále pokračuje. Každý týden vozí psy z
útulků, ve kterých jsou odsouzeni k smrti, k jejich novým majitelům.
Díky němu dýchají a vesele si hrají s novými páníčky tisíce spokojených
psů. Další statisíce však čekají na záchranu. A když se dozvíte, kolik
jich na šťastnější chvíle a nový domov čeká marně, chce se vám brečet.
Intenzivní čtení při kterém vám poskočí srdce radostí, když si přečtete
některé šťastné konce psích příběhů. A občas se naopak srdce zachvěje,
když víte, kolik nevinných psích duší platí za lidskou bezohlednost.
A jaké nejlepší knihy jste tento rok přečetli vy?
Pochlubte se svými objevy, ráda se nechám inspirovat ke čtení :)
18 Komentáře
Já mám letos zatím dost slabý rok... ne že bych měla smůlu na knihy, ale nějak mezi nimi žádná nevyčnívá. Snad bude druhá polovina lepší.
OdpovědětVymazatTaké jsem teď měla období průměrných knih, ale pár skvělých kousků se mezi nimi naštěstí našlo :) Přeji hezké čtení a dobrý výběr i v druhé polovině roku :)
VymazatZ tvého seznamu mě nejvíc láká Rudý úsvit, i když nevím, jak knihu můj primitivní mozek zpracuje - na detaily nemám čich a stále mám problém s chlapy coby spisovateli. :D Na Zakázané přání si brousím zuby už tak dlouho, že jsem zapomněla, že je to na mém TBR listu. Četla jsem jen Grišu, kterou jsem zase moc nemusela. Snad jen Temnyj zachraňoval absenci napětí a dalších nedostatků.
OdpovědětVymazatRok sice není u konce, ale knihou roku je pro mě jednoznačně Jiskra v popelu (jo, konečně jsem se k ní dostala! :D). D-o-k-o-n-a-l-o-s-t! Hned v závěsu je Six of Hearts i s bonusovou povídkou Macabre Magic. Na těch kouzlech prostě něco je.
Rzdý úsvit rozhodně doporučuji, byla to vynikající kniha :) A určitě se ti bude číst hezky :) A děkuji za zajímavý tip na Six of Hearts :) Nevypadá to vůbec špatně :) Hezké čtení :)
VymazatRudý úsvit jsem si taky zamilovala! A Po zemi bloudím dál se mi moc líbilo :) Jinak mám napsaný a naplánovaný skoro stejný článek, takže si můj seznam budeš moct taky brzy přečíst - měly jsme stejný nápad :D
OdpovědětVymazatTo jsem ráda, že se ti Rudý úsvit také líbil :) Na tvůj článek se také těším, třeba mě inspiruje k přečtení :) Jsem zvědavá na tvé největší objevy tohoto roku :)
VymazatHostina pro vrány, snad se jednou také dostanu k této úžasné sérii, seriál zbožňuji a netrpělivě vyhlížím další díly, které budou naštěstí každým dnem :-)
OdpovědětVymazatVadnou jsem také četla a byla jsem z ní nadšená, už aby vyšel druhý díl. Zakázané přání mám na svém Wishlistu stejně jako Grišu. Pána prstenů už jsme si s přítelem pořídili domů (aspoň zatím první díl) a jednou na něj musí dojít řada ale teď se věnuji restu Harryho Pottera :-)
To mám radost, že znám dalšího fanouška Hry o trůny :) Seriál i další knihu také netrpělivě vyhlížím :) A snad dojde řada i na toho Pána prstenů :) Stojí za to :) Měj se krásně :)
VymazatNa jedničku a dvojku se opravdu těším :-)
OdpovědětVymazatRozhodně se máš na co těšit, obě knihy jsou úžasné :) Doufám, že z nich budeš také nadšená :)
VymazatVadnou si celkem dost lidí chválí. Kámoška mi o ní řekla ještě před boomem všude kolem. Asi se po ní poohlédnu :)
OdpovědětVymazatHostinu pro vrány jsem také přečetla a stejně jako tobě mi tam chyběly mé oblíbené postavy. Na Tanec se vrhni co nejdříve, děje se tam toho opravdu hodně! :)
OdpovědětVymazatČetla jsem jenom Císařovy čepele a ty byly fakt super. Možná z tohohle výběru mrknu ještě na něco. :)
OdpovědětVymazatJá jsem na tom s čísly ještě hůř - přečetla jsem asi 26 knih, což je podle mě až dost, ale na to-read listu... ehm, asi 400?
OdpovědětVymazatMusím pochválit výběr! Sice jsem zatím nečetla ani jednu z knih, ale většinu z nich mám v plánu, určitě pak Grišu, Císařovy čepele a Zakázané přání. A Rudý úsvit, coby přehlíženou kometu, mám už nějaký ten pátek doma v angličtině, tak doufám, že ho do konce prázdnin přelouskám :)
Císařovy čepele jsou naprosto skvělé. Musím s tebou jen souhlasit, Griša se mi taktéž moc líbila a kniha Vadná rozhodně nezklamala. :)
OdpovědětVymazatRudý úsvit bych si v budoucnu ráda přečetla. ;-)
Z tvého výběru jsem toho moc nečetla, ale chystám se na Rudý úsvit :)
OdpovědětVymazat"Po zemi bloudím dál" mě opravdu moc mile překvapila.. Ááá já chci pokračování a hned! :D
OdpovědětVymazathttp://boook-planet.webnode.cz/
Z tvého seznamu jsem četla pouze Záchrannou pouť, ale už je to nějaká doba. Jinak mě letos hodně překvapila novinka od Dominika Dána, ale stále na svou topku čekám :-)
OdpovědětVymazat