Recenze: Falešný polibek

Autor: Mary E. Pearson
Počet stran:
368
Vydání: CooBoo, 2017
Anotace:
Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala, kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži - princem, kterého si měla vzít, a vrahem, který má za úkol ji zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.
HODNOCENÍ: ★★★★

Princezna na útěku od oltáře. Nájemný vrah, který má Její královskou Výsost dopravit do říše mrtvých. Princ, který chce poznat dívku, která ho odmítla. Do toho všeho ještě přimíchejte válku na obzoru, na kterou si nepřátelé už brousí meče. V tuto chvíli by se opravdu hodil magický dar První dcery rodu Morrigan, jenže princezna Lia si právě zkouší život venkovské děvečky...

 Lidé v království Morrigan věří starým tradicím, proroctvím a touží po míru. Klíčem k němu má být princezna Lia. Jako prvorozená královská dcera je předurčena vzít si prince ze sousedního království a zajistit tak své zemi důležité spojenectví. Jenže Lia nechce být jen pěšákem ve hře svého otce. Odmítá si vzít prince, kterého nikdy neviděla a který bude jistě ještě ošklivější a nesnesitelnější, než si ho představuje.

Den před svatbou proto Lia utíká spolu se svou komornou do vzdáleného městečka. Konečně se cítí svobodná a v novém životě je šťastná. Pracuje v hostinci a vede úplně odlišný život, než jaký dosud znala. Pronásledují ji však dva muži. Kaden a Rafe. Jedním z nich je princ, který touží poznat dívku, která ho odmítla. Druhý z nich je nájemný vrah, který ji má zabít. Dva záhadní cizinci, kteří jí jsou nablízku. Který ze dvou přitažlivých mladíků ji chce zabít? Kdo z nich získá její srdce? A dřímá někde hluboko v Lie dosud neobjevený magický dar, který dědí všechny První dcery? 

Máte rádi svérázné princezny a magická království? Baví vás knihy, které vás umí šokovat? Pokud ano, pak je Falešný polibek kniha ušitá přesně pro vás přímo na míru. Falešný polibek je prvním dílem trilogie Kroniky pozůstalých. V hlavní roli se vám představí tvrdohlavá princezna Lia a její dva nápadníci, kteří mají oba své tajemství. Čeká vás silně návykový příběh.

Kniha je psaná originálním stylem. Kromě kapitol psaných z pohledu princezny se střídá i vyprávění z pohledu zabijáka a prince nebo-li z pohledu Rafeho a Kadena. Jak jste již nejspíše uhodli, tito dva mladíci a jejich identity jsou hlavní pointou této knihy. Který z nich má srdce prohnilé vražděním a který je princ? To je záhada, která vám nedá spát. Autorka si chytře pohrála s vyprávěním a vám nezbývá, než jen hádat a usuzovat podle jemných náznaků. Můžete pozorovat měnící se vztahy a rodící se lásku, přičemž do poslední chvíle netušíte, kdo je kdo.

Falešný polibek je kniha plná překvapení. Nechybí ji správná dávka napětí a romantiky. Rýsuje se tu milostný trojúhelník. Láska tu má důležitou roli, nečekejte však oslnění na první pohled. Vše se vyvíjí postupně. Mezitím vás kniha uhrane a už ji budete těžko odkládat. Autorka  píše čtivě a snadno vás vláká do svého propracovaného světa s vlastní historií a tradicemi. V závěru se vám bude hodit židle nebo polštářek, protože celkem jistě ke konci spadnete na zadek překvapením. 
 
Možná však budete zmatení z toho, kdo je kdo. Jistě, byl to záměr autorky. Čtenářům dokázala  zamotat hlavu, neprozradit identitu postav a za to si zaslouží obdiv. Někdy je to však matoucí a nedokážete si udělat přehledný obrázek o jednotlivých postavách. Jejich činy vám splývají v jedno, protože nevíte kdo, co vlastně udělal. A neodpustím si ještě jeden šťouchanec do knihy. Neustále se v ní mluví o daru a pozici První dcery. Nikdy v ní však není vysvětleno, co přesně by tento dar měl obnášet.

Falešný polibek je zdařilým prvním dílem trilogie. Kniha se čte jedna báseň, to nejlepší si ale autorka šetří na příště. Děj má šikovně rozehraný a je jasné, že v dalším díle nás čeká více akce, bitev i magie. Kniha je  téměř povinným čtením pro všechny příznivce YA fantasy. Jestli vás některá kniha z tohoto žánru uhranula, nejspíše se neodoláte ani kouzlu Falešného polibku.

Okomentovat

17 Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. :) O knize jsem slyšela a vypadá vážně skvěle. Určitě bych si jí chtěl přečíst... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, knížku určitě doporučuji :) Jestli tě baví YA fantasy, je to jasná volba :)

      Vymazat
  2. Když mi pořád komentuješ články, což je moc milé, rozhodla jsem se taky to udělat. :)
    Hezká recenze, já mám Falešný polibek v knihovničce a pořád se k němu ne a ne dostat. Ale jelikož jsem před chvilkou dočetla knihu, díky tvé recenzi si to snad rozečtu hned. :)
    Lupínková dáma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tobě na blog se vracím ráda a tak i ráda komentuji :) Děkuji za milý komentář :) Falešný polibek za přečtení stojí :) Přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Hmmmm, to vypadá zajímavě :-) Dokonce i mě jsi touto recenzí lehce navnadila.
    Ale zase mě trochu odrazuje, že jde o sérii. :( Achjo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že jsem tě nalákala :) Jde o sérii, ale na další díl nebudeme muset čekat dlouho, vyjde už v říjnu nebo v listopadu :)

      Vymazat
  4. Na tuhle knížku jsem strašně, ale opravdu strašně zvědavá. Teď jsem četla pár docela negativních recenzí a jsem hrozně ráda, že jsem si teď spravila chuť. Na to hádání zabiják x princ se vážně těším a že jsem zmatená? Horší než na začátku Malazské Knihy padlých to už být nemůže a přece se z toho stala jedna z nejlepších sérií, jaké jsem kdy četla! :)

    Mugen no Juunin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pardon, hledala jsem nová anime a místo odkazu jsme zkopírovala název :'D Tak třeba poslouží jako inspirace :D

      Ještě jednou
      Lory Humble

      Vymazat
    2. To jsem ráda, že jsem ti recenzí spravila chuť :) A přesně- horší než na začátku Malazské knihy padlých to zmatení být nemůže :) Kdysi jsem ji také zkoušela číst a dokonce to vzdala :D Kdo přečetl Malazskou knihu padlých a pamatuje si postavy, přečte bez problémů všechno :)
      A Mugen no Juunin, to je zajímavá inspirace :) Měj se hezky :)

      Vymazat
  5. Skvěle napsaná recenze :) Už se těším na další díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další díl také nutně potřebuji :) A to co nejdříve :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  6. Já byla z knihy docela příjemně nadšená, jsem zvědavá, co přinese pokračování. P.S. Já jsem zůstala naprosto uchvácená mapou na předsádce.. :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapou jsem uchvácená taky :) Prostě mám ráda všechny knihy s mapkami :)

      Vymazat
  7. Keď som ju videla na goodreads veľmi ma nezaujala, no po tvojej recenzii si ju chcem prečítať :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ráda bych dala této knížce šanci, hodně lidí si ji chválí :)

    OdpovědětVymazat
  9. Musím přiznat, že jsi mě slušně nalákala! Asi ji dám šanci :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  10. Veľmi pekná recenzia mám pocit, že sme sa v mnohom zhodli :)

    OdpovědětVymazat