Recenze: Alenka v říši zombií


https://www.databazeknih.cz/images_books/34_/342689/big_alenka-v-risi-zombii-LQB-342689.jpgAutor: Gena Showalter
Počet stran:
328
Vydání: Fragment, 2017
Anotace:
Kdyby někdo řekl Alence Bellové, že se jí v jednom úderu srdce změní život, vysmála by se mu. Aby se z jejího šťastného života stala tragédie? Ale no tak. Jenže to je přesně to, co se stalo a trvalo to přesně jeden úder srdce. Jedno mrknutí, jeden nádech, jedna sekunda… a všechno, co znala a milovala, bylo pryč. Její otec měl pravdu. Příšery existují.
Aby pomstila svou rodinu, musí se naučit bojovat s nemrtvými. A aby přežila, musí začít věřit největšímu rebelovi ze všech - Coleovi Hollandovi. Ale i Cole skrývá tajemství, a jestli si Alenka nebude dávat pozor, může se ukázat, že tahle tajemství jsou nebezpečnější než samotné zombie.


HODNOCENÍ: ★★★★

Po setmění vylézají příšery. Možná vám to říkali rodiče, ale vy jste je neposlouchali. Podobně jako Alenka Bellová, která vede celkem obyčejný život, pokud nepočítáte večerní zákaz vycházení. Její otec má totiž panickou hrůzu ze hřbitovů a tmy. Věří, že v noci se vám může stát něco daleko horšího, než  zakopnout ve tmě. Můžete se stát lákavou kořistí pro mrtvé... 

Alenka nikdy tyhle řeči nebrala vážně. A tak v den svých šestnáctých narozenin přesvědčí rodiče, aby se jeli podívat na večerní vystoupení její sestry. Když projíždějí kolem obávaného hřbitova, dojde k autonehodě. Alenčin život se během mrknutí oka změní. Alenka jako jediná zůstane naživu. A co když měl její otec vždycky pravdu? Byly příšery, které si pochutnávali na mrtvých tělech jejích rodičů skutečné nebo jen pouhý přelud? Měla by se začít bát noci?

Po této události se Alenka nastěhuje k prarodičům a nastupuje na novou střední školu. Středem jejího zájmu se stane tajemný Cole Holland, reprezentativní ukázka zlého hocha s velkými svaly. Cole vede partičku školních rebelů  a má spoustu nebezpečných tajemství. Možná má s Alenkou a příšerami společného více, než se zdá... 


Noc je temná a plná hrůz. Tahle moudrá větička ze Hry o trůny se dá skvěle aplikovat i na tuto  knihu. Po západu slunce se začínají z hrobů vynořovat zombie, které chtějí ostatním vzít to, co již sami nemají - jejich život. Vize zombíků, kterou nám autorka představila, mi přišla trochu na hlavu. Zombie nejsou totiž skutečné, spíše to jsou duchové a bojovat s nimi může jen partička vyvolených, když vystoupí ze svého těla. Ať jsou zombie skutečné nebo ne, pořádně se vám zakousnout do ramene jim však problém nedělá. Občas jsem nechápala jak přesně to funguje. Ale protože jinak mě kniha ohromně bavila,  nakonec jsem to autorce odpustila.

Tahle kniha si vás i přes svoji potřeštěnost získá. Je to takový mix Vampýrské akademie a Nástrojů smrti. Alenka místo depresí začne zombíkům vesele nakopávat zadky. Nezastaví se, dokud všechny mrtvé nepošle zpátky do hrobu a tentokrát již napořád.  Možná jí to nakopávání zadků jde občas až podezřele snadno, ale je to skvělá zábava.

Kniha je plná protikladů. Na jednu stranu je to obyčejné YA klišé typu střední škola, sexy hrdina, k tomu trocha krve a lásky. Možná to zní ohraně, ale mě ten příběh jednoduše bavil od začátku až do konce a to je občas důležitější kritérium než originalita. Pokud se děsíte YA klišé, lovte v knihovničce dále a této knihy si raději nevšímejte. Jestli ale máte chuť na zábavný příběh plný vtipných hlášek, na pár zombie-vražedných soubojů, trochu roztomilé romantiky a ostřílenou partičku, od které by se i Lovci stínů mohli učit, tak je to kniha pro vás.

Okomentovat

11 Komentáře

  1. Zajímavá recenze, o knize jsem slyšela ale nějak víc mě nezaujala. Zombie nejsou nic pro mě. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba se mi tě povede nalákat příště :) Zombie mi nevadí, koukala jsem na Walking Dead než mě to omrzelo :)

      Vymazat
  2. O knihe som už počula a veľmi rada by som si ju prečítala, už len pre ten námet so zombie a Alicou :D Vďaka za super recenziu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se do ní pustíš, doufám, že se ti bude líbit stejně jako mě :)

      Vymazat
  3. Už dlouho se na ni chystám, vypadá vážně zajímavě :D

    OdpovědětVymazat
  4. Knihy s tématikou zombie jsem nikdy nevyhledávala, ale musím uznat, že tahle vypadá zajímavě. Moc hezká recenze!:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
  5. Tý jo, já nevím. Vím, že něco obdobného vyšlo i na Austenovou (mořské příšery a dokonce snad ještě jedno) a já prostě nevím. Jako vypadá to najednu stranu strašně zajímavě a zombie mám ráda, ale to, že je to "inspirované" Alenkou mě spíš odrazuje, kdyby to byl samostatný příběh, bylo by to lepší, nebo kdyby to byl třeba vlastně re-telling, ale prostě se to jmenovalo jinak... A to bych řekla, že autorka spíš čekala, že slavná Alenka čtenáře naláká...:D

    OdpovědětVymazat
  6. Původní verzi jsem zatím nečetla, ale stejně jako Alenku v říši zombii ji mám v plánu. :) Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  7. Taková YA kniha by se mi mohla líbit :)

    OdpovědětVymazat
  8. Alenku mám opravdu ráda, ale tahle variace mě opravdu neláká.. :D Zombíky holt nemusím.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo. Kdyby to bylo cokoliv jinýho než zombie, tak po této knize sáhnu, ale zombie mě opravdu nějak minuly. Škoda! Ale díky za recenzi :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat