Nejlepší knihy roku 2017


rok 2017 skončil a určitě budete souhlasit se mnou, že utekl jako voda. Všem vám přeji ať je i nový rok bohatý na zážitky. Mějte se v novém roce krásně, vznášejte se na obláčku štěstí jako jednorožci, buďte v pohodě jako hobiti, plňte si sny jako s kouzelnou hůlkou od Harryho Pottera a užívejte si bloudění napříč fantastickými světy i v Novém roce!

Děkuji vám za přízeň, za všechny vaše milé komentáře a návštěvy na tomto blogu. Doufám, že i v tomto roce vás budu inspirovat ke čtení. :) A protože nový rok by se měl začínat se vzpomínkami na to nejlepší z toho uplynulého, pojďme trochu zrekapitulovat, jaký byl můj rok v knihách. Přečetla jsem 76 knih, z toho jen 6 knih v angličtině. Na svůj čtecí seznam jsem přidala více než 100 knih, které jsem nestihla zatím přečíst. Snad není jen mým přáním příští rok trochu dohnat skluz. Objevila jsem nové série, autory a ty největší srdcovky a ty mé  největší objevy najdete v tomto článku.


1) Císařovy čepele (Brian Staveley)
Největší objev roku. Pořádná vymazlená epická fantasy, z které se vám roztřesou kolena. Podobných kousků u nás vychází málo a Císařovy čepele jsou zrovna skutečný klenot svého žánru. Brian Staveley je rozený vypravěč a jeho kniha je nabitá bojem, temnou atmosférou, plná řinčení mečů a tvrdých zkoušek. Císařovy čepele si právem zaslouží čestné místo na poličce vedle George R. Martina a J.R. R. Tolkiena.

2) Rudý úsvit (Pierce Brown)
Další kniha, z které budete upadat při čtení slastí do mdlob. Rudý úsvit si zařaďte na čestnou poličku hned vedle Císařových čepelí, kterým slušně šlape na paty. Představte si, že na nebi přeletí kometa, září tam už několik měsíců a vy ji pořád přehlížíte. Asi tak se dá přirovnávat fakt, že spousta čtenářů ještě neví o Rudém úsvitu. Nejvyšší čas, udělat si knižní výlet na Mars. Společnost rozdělená na kasty, utiskovaní Rudí, mocní Zlatí. Spousta krve, pár pulsních zbraní a odhodlaný hlavní hrdina, který chce prolomit okovy a dát lidem svobodu. No, nezní to dobře?

3) Plamen v temnotě (Sabaa Tahir)
Jiskra v popelu nemá svůj název náhodou. Skutečně ve vás zažehne jiskru, která se bude s každou další stránkou rozdmýchávat v plameny, až na konci spálí vaše srdce na prach. Úplně stejné účinky na vaši oběhovou soustavu bude mít i její pokračování Plamen v temnotě, ve kterém autorka rozehrála velkolepou hru. Znovu vás zavede do Impéria, země písku, ostrých mečů a chladnokrevných válečníků. Druhý díl je ještě o laťku výše, než ten první. 

4) Divotvůrce (Sebastien de Castell)
Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát a jedinou cestou k přežití je naučit se triky. Například, když nejste žádné magické eso, umíte jediné kouzlo a váš nejlepší přítel je kočkoveverka. Pak to chce trochu důvtipu a s osudem se musíte poprat, jak umíte. Přesně tak se s údělem černé ovce vypořádává hlavní hrdina Kellen a i když jde do tuhého, nepřestává vše brát s humorem. Divotvůrce je neodolatelně originální a svěží fantasy, podle mě jeden z největších objevů roku. Pokud milujete sarkastické hrdiny a vtipné hlášky, rozhodně po něm sáhněte.

5) Temná hmota
Temná hmota je jedním z nejmilejších překvapení minulého roku. Vůbec jsem nečekala, že mě až tak moc chytne. Autor si v knize pohrává s myšlenkou alternativních vesmírů a kniha tak v sobě spojuje to nejlepší ze sc-fi, thrillerů a akčních filmů. Temná hmota je o zoufalé snaze vrátit se domů a o lásce, která přesahuje hranice jednoho vesmíru.


6) Mořeplavec (Diana Gabaldon)
Jedinečný příběh Jamieho a Claire pokračuje a ani ve třetím díle série neztrácí nic na své kráse, síle a velkoleposti. Claire je odhodlaná najít svého milovaného a věřte, že jim budete opravdu přát, aby si k sobě našli cestu. 

7) Odmítnutí poslušnosti (Felix Francis)
Felix Francis píše thrillery z dostihového prostředí. Pro mě jsou jeho knihy srdcová záležitost. Miluji koně, extrémně napínavé knihy i to, že autor své hrdiny rozhodně nešetří. Většinou má hlavní hrdina co dělat, aby si zachránil vlastní život a musí se sakra rychle snažit, aby zastavil toho, kdo mu jde po krku...
 
8) Zakázané přání (Jessica Khoury)
 Zakázané přání rozhodně patří mezi ty nejlepší převyprávění pohádek, jaké jsem četla. V tomto případě si můžete vychutnat příběh o Aladinovi a kouzelné lampě. Orient. Džinové. Magie. Aladin a jeho lampa. Zahra, poslední mocná džinka. Ideální kombinace napětí, lásky a exotických kulis příběhu, to vše vás doslova přiková ke stránkám.

9)  Griša: Světlo a stíny (Leigh Bardugo)
Kdysi mocné království Ravka protíná Vrása stínu, pás neprostupné temnoty, kde číhá smrt. Krvežíznivé volkry roztrhají každého odvážlivce, který chce projít na druhou stranu. Ve Vráse je jen tma, kosti a smrt. Až do dne, kdy do ní vkročí Alina. V ten den Vrásu ozáří světlo.
Griša je celkem zdařilým YA fantasy kouskem. Má drobné vady na kráse, ale bavila mě, byla čtivá a napínavá.
10) Všichni jsme utkáni z hvězd (Rowan Coleman)
Všichni jsme utkáni z hvězd je kniha, které na první pohled vypadá ponuře. Je o umírání. Autorka ale vše podala citlivě a kniha je tak neuvěřitelně krásná, emotivní a se silným příběhem. Není to nejveselejší čtení, podobně jako Hvězdy nám nepřály, přesto je kniha naplněná nadějí, vírou a štěstím. Dopisy na rozloučenou, které píší pacienti, vás dojmou k slzám, rozesmějí a přinutí se nad touto knihou zamyslet. Všichni jsme totiž utkáni z hvězd. Všichni máme vyměřený čas na této planetě a je jen na nás, jestli ho využijeme naplno nebo ne.  

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Musím se přiznat, že jsem nečetla ani jednu z těchto knih, ale Jiskra v popelu mě poměrně láká a teď ještě víc, když je i v tvých top loňských knihách. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že jsem tě nalákala na přečtení Jiskry v popelu, je opravdu vynikající :)

      Vymazat
  2. Z knih, které doporučuješ, jsem četla pouze Temnou hmotu a Grišu a obě byly skvělé. Doma mám Divotvůrce, Rudý úsvit a Plamen v temnotě. Hodně jsi mě nalákala na Císařovy čepele, takže si je přidám na seznam. Krásný Nový rok :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš doma ještě přichystané moc pěkné kousky a na Divotvůrce, Rudý úsvit a Plamen v temnotě se rozhodně můžeš těšit :) A Císařovy čepele také vřele doporučuji :) Děkuji a také přeji krásný Nový rok a hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Knihy vyzerajú super, pokračovanie Iskry v popole si chcem prečítať a aj Divotvurce ma zaujal. Nad Grišou som dlho uvažovala, no napokon som sa rozhodla pre Vraniu šestku, ktorú som dostala pod stromček a už sa na ňu veľmi teším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji krásné čtení a ať se k těmto knihám dostaneš brzy, opravdu stojí za to :) Na Vraní šestku se také chystám, přišla mi pod stromeček :)

      Vymazat
  4. Z těchkle knih jsem nečetla ani jednu, ale na Mořeplavce se v nejbližší době chystám. :) A hned několik z nich mám v seznamu. Do nového roku přeju spousty dalších skvělých knih a ať aspoň některé z těch 100 přečteš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásné přání a i já tobě přeji do nového roku všechno nejlepší :) Abych přečetla vše co si přeji, potřebovala bych jenom rok na čtení :D

      Vymazat
  5. Plamen v temnotě a Mořeplavec, s tím rozhodně souhlasím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to výborné knihy :) Snad se nám povede objevit hromadu nových dobrých knih i v tomto roce :)

      Vymazat
  6. Z vyššie uvedených kníh som čítala až jednu a rozhodne súhlasím, Brian Staveley je rodený rozprávač. :)
    Ale chystám sa na Plamen v temnotě, ten by mi mal budúci týždeň doraziť. Čo sa týka zvyšných kníh, rozhodne sa plánujem dostať k Divotvůrci a Rudému úsvitu (aby som bola úprimná, ani som netušila, že kniha vyšla v preklade).
    Snáď aj tento rok bude bohatý na skvelé knihy. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš na co těšit :)Plamen v temnotě, Rudý úsvit a Divotvůrce, to jsou samé nepřekonatelné kousky :) Akorát mě mrzí, že od Rudého úsvitu v překladu vyšel jen první díl a se zbytkem série to nevypadá dobře...

      Vymazat
  7. Císařovy čepele mě taky dostaly - abych pravdu řekla, vlastně jsem se po té sérii vrhla kvůli tobě, takže díky :) Rudý úsvit mi doma v angličtině pořád leží rozečtený a Griša, i když jsem od ní čekala trošku víc, byla prostě kouzelná, takže tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem opravdu ráda, že jsem tě nalákala na Císařovy čepele a také se ti líbily :) Rudý úsvit je výborný, ale v angličtině nejspíše dost náročný :) V angličtině čtu ráda, ale v tomhle případě jsem ráda, že vyšel v překladu :)

      Vymazat
  8. No sakra, nečetla jsem ani jednu, ale Divotvůrce a Plamen v temnotě mám, jen jsem se k tomu ještě nedokopala :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji se na ně brzy vrhnout, stojí za to :) Pěkné čtení :)

      Vymazat
  9. Z tvého výběru jsem četla jen Temnou hmotu a musím souhlasit. U mě se řadí taky k topům za rok 2017. Četla jsem pár knih od Dicka Francise, je to fajn oddychovka z dostihového prostředí, pak jsem ještě před pár lety četla vyrovnaný účet, který napsal se svým synem Felixem a kniha se mi líbila.

    OdpovědětVymazat
  10. Naprosto souhlasím s Císařovými čepelemi i Griša se mi moc líbila. Rozhodně mě láká Rudý úsvit a Divotvůrce. :)

    OdpovědětVymazat
  11. S Temnou hmotou souhlasím! Ale k Rudému úsvitu jsem se ještě nedostala :/

    OdpovědětVymazat
  12. Na Divotvůrce a Grišu se letos chystám, takže ráda čtu, že za to stojí! :))

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  13. Na Všichni jsme utkaní z hvězd se letos chystám... Jinak ze zmíněných jsem nic nečetla ani moc neznám..

    OdpovědětVymazat