Recenze: Mořeplavec

Autor: Diana Gabaldon
Vydání: Omega, 2017
Anotace:
K vášnivému setkání Claire s Randallem došlo již dávno. Před dvaceti lety cestovala Claire zpět v čase do 18. století a do náruče galantního Skota jménem Jamie Fraser. Pak se vrátila do svého století, aby porodila jeho dítě. Věřila, že v tragické bitvě u Cullodenu zahynul. Přesto na něj nikdy nezapomněla. Pak Claire zjistí, že Jamie přežil. Vrací se k němu a je odhodlaná zůstat s ním v jeho době. Claire si musí zvolit svůj osud a najít odvahu čelit vášni a bolesti, které ji čekají. A také životu nebezpečným intrikám rozpoutaným v rozděleném Skotsku.
HODNOCENÍ: ★★★★★
  Jamie a Claire. Patří k sobě. Jsou jako jedno tělo, jedna duše. Rozdělil je však čas. Mají naději, že k sobě někdy znovu najdou cestu?

Magický kamenný kruh na kopci  Craigh na Dun je místem zvláštních událostí.  Nejprve se jím Claire propadla do minulosti, kde ji čekala nečekaná láska, nebezpečí a  také snaha změnit minulost. To se však nepodařilo a tak se před bitvou u Cullodenu musí Claire a Jamie rozloučit. Jamie se vydává vstříc jisté smrti do předem prohrané bitvy a těhotná Claire prošla kruhem menhirů podruhé. Tentokrát zpět do současnosti, aby zde v bezpečí vychovala jejich dítě. Od té doby uplynulo dvacet let, ale Claire se stále nedokáže smířit se ztrátou milovaného Jamieho. Pátrá po jeho osudu a ke svému překvapení zjistí, že její nezdolný Skot nezemřel, jak si myslela...

Jamieho osud však nebyl o mnoho lepší než smrt. Z bitvy sice vyvázl, ale čekala ho řada let skrývání se, osamění a vězení. Jeho příběh je hodně spletitý. Přesto nikdy nezapomněl na svoji Anglánku. A Claire nikdy nezapomněla na něj. Je odhodlaná vrátit se do minulosti a najít svého Jamieho. Zvládne však opustit své dítě a čelit všemu, co tohle rozhodnutí přinese? Čeká ji cesta do neznáma, která navždy zpečetí nebo zničí jejich lásku. Zvládne najít Jamieho? A bijí jejich srdce i po dvaceti letech stále ještě jedno pro druhé?
Mořeplavec je třetím dílem série Cizinka. Předchozí díly této série byly jednoduše strhující a geniální. Jedinečná kombinace romantického příběhu, historického pozadí a drobné špetky fantazie, si získala srdce mnoha čtenářů. A na této úspěšné vlně jede i Mořeplavec, který se v moři knih rozhodně neztratí. Má totiž největší kouzlo ze všech dílů této série.

Naši hrdinové jsou na začátku rozdělení. Kniha tak obsahuje dvě dějové linie. Příběh začíná z pohledu Jamieho. Jeho osud je komplikovaný, plný překážek a utrpení. Zároveň tyto nitky jeho osudu rozplétá v přítomnosti Claire a to představuje druhou dějovou linii. Je naprosto jisté, k čemu to všechno směřuje. Jejich setkání, to byl moment, na který jsem se nejvíce těšila. Ti dva totiž patří k sobě a jejich setkání je dechberoucí. Znovu se sbližují a poznávají svoje nové já. Za uplynulých dvacet let oba prošli jistou proměnou. Navíc už za sebou mají tolik bolesti z odloučení a překážek, že by si zasloužili šťastný konec. Ten jim však autorka nedopřála. Oba se vydávají na dobrodružnou cestu po moři. Zrádné mořské vlny a nepřítel na palubě se postarají o dostatek napětí.

Mořeplavec je podle mě nejlepší ze všech tří knih. Plavba po moři se mi líbila více než politické intriky v Paříži. Opět jde o silný a dojemný příběh, který obsahuje pořádnou dávku dobrodružství. Navíc je vše podané poutavě, takže knize naprosto propadnete. V knize je však spousta vedlejších událostí a odboček, což vede k tomu, že nabobtnala do úctyhodných rozměrů cihličky, se kterou můžete někoho slušně praštit po hlavě. Bude vás z jejího držení trochu bolet ruka, ale proč řešit, že to je bichle, když z jejího čtení budete naprosto nadšení?
Autorka neztrácí nápady, posouvá hranice příběhu pořád dál a ten tak připomíná rozbouřené moře. Najdete tu víry emocí, bouřlivé střety a kniha je tak překvapující, že vůbec netušíte, kam vás mořské proudy zavedou. Zkrátka vás čeká další velkolepý příběh o lásce s neméně větším finále.  

 Logo
Knihu lze zakoupit na Knihy Dobrovský.

Okomentovat

10 Komentáře

  1. Osobne som zatiaľ z tejto série čítala iba prvý diel a ten sa mi na moje vlastné prekvapenie veľmi páčil, takže mám rozhodne v pláne pokračovať v tejto sérii :-) Netuším síce, kedy sa ku knihám dostanem, musím sa pozrieť, či ich majú u nás v knižnici, ale už sa na to veľmi teším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se ti první díl líbil :) Další jso také zajímavé a Mořeplavec asi nejlepší z celé série :) Přeji ti, ať se k nim dostaneš co nejdříve :)

      Vymazat
  2. Další super recenze. :-) Já tu Cizinku budu muset letos přidat na seznam k přečtení. Mám v plánu letos udělat tak trochu "rok nepřečtených knih" a hodně se zaměřit třeba na klasiky, které jsem ještě nepřečetla a tak... No a asi tam přidám i Cizinku, všichni na ni pějí ódy! :-) Musím jí dát druhou šanci! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizinku rozhodně doporučuji k přečtení :) Druhou šanci si zaslouží. Tak snad tě okouzlí stejně jako mě :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, Cizinku přímo miluju a na Mořeplavce, který na mě čeká doma, se neskutečně těším. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle sérii mám také moc ráda :) Přeji hezké čtení Mořeplavce :)

      Vymazat
  4. Sice knížky nečtu, ale ten seriál totálně miluji!! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál je naprosto skvělý :) Jen mě mrzí, že jsem ještě neviděla poslední sérii :)

      Vymazat
  5. Ty už jsi je přečetla, já ještě ani nezačala. No ještě nevím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nejvyšší čas začít :) Snad se ti bude Cizinka také líbit :)

      Vymazat