Recenze: Píseň zimy

Autor: S. Jae- Jones
Vydání: CooBoo, 2017
Série: Wintersong, 1.díl
Anotace:
Liesl celé své dětství poslouchala tajemné příběhy o Králi duchů, který vládne podzemí a který ji inspiroval ke skládání hudby. Když ale Liesl vyrostla, musela své sny o králi a skládání hudby nechat stranou. Avšak když zmizí její sestra Käthe, jen Liesl ví, že ji odnesli skřeti, a vydává se do podzemní říše, aby ji zachránila a přivedla zpět. Král podzemí jí sestru vydá pouze pod jistou podmínkou - za jeden život vyžaduje jiný. Aby zimu mohlo vystřídat jaro, musí si do podzemí vždy odvést pannu, a pokud se má Käthe vrátit, musí se pro ni Liesl obětovat. Bez smrti se nemůže svět znovu zrodit, a tak Liesl nabídne králi svou ruku. V podzemní říši Liesl zjistí, že ji král nadále inspiruje a že ho obdivuje. Avšak Liesl v podzemí pomalu ztrácí sílu a jako králova nevěsta umírá. Čím blíž si ale s králem jsou, tím horší se zdá jejich rozhodnutí: Obětují svou lásku, anebo nastane konec světa?
HODNOCENÍ:★★★

Liesl je nadaná hudebnice. Její svět jsou noty a struny. Skládá podmanivé písně, které okouzlí i samotného Krále duchů. Ten se s ní přátelí už od dětství, protože její písničky ho k ní neodolatelně přitahují. Až se jednoho dne rozhodne, že musí mít svoji malou hudebnici navždy pro sebe. 

Unese proto její sestru, aby Liesl přišla za ním do podsvětí. Liesl se skutečně vydá zachránit sestru. Král duchů ovšem žádá život za život. Pokud chce Liesl osvobodit sestru, musí zaujmout její místo a stát se ženou Krále duchů. Liesl moc dobře zná pověsti o Králi duchů a ví, co ji čeká. Král duchů přináší zimu. Po zimě musí zákonitě přijít jaro. Jenže aby přišlo jaro, musí mít Král duchů sílu. Jeho silou se každý rok stává nová nevěsta. Každý rok přichází do podzemí krásná panna, aby se stala jeho manželkou a zachránila pozemský svět, který by jinak navždy zůstal pod závějemi sněhu. Tentokrát by to měla být Liesl, která Králi učarovala svojí hudbou. Čeká ji stejný osud jako předchozí nevěsty? Postupně uvadne, uhasí se její plamen? Nebo ji udrží její vášnivá hudební duše při životě?

Píseň zimy je převyprávěním německé pohádky o Králi duchů. Slibuje tajemný příběh protkaný hudbou a pohádkovou atmosférou. Obojí splňuje v přímo vrchovaté míře.  Už při pohledu na obálku zažijete první záchvěv zimy a skoro vás sněhové vločky zastudí na rukou, v kterých knihu držíte. Pohádková atmosféra z knihy sálá už od prvních stránek. Celá kniha je totiž psaná dost zvláštně. Je poetická, plná popisů a melodií. Je originální, na druhou stranu ovšem neuvěřitelně rozvleklá a nudná. Později nabere spád, ale výsledný dojem už to nezachrání. Navíc ne všechno v ní dává smysl a spousta situací se opakuje. 

Píseň zimy je plná zvláštních tónů. A to doslova! V této knize je mnohem více hudby, než si myslíte. Hlavní hrdinka se neustále rozplývá v notách a hlavu má plnou melodií. Snad stokrát opakuje, jak miluje hudbu a jak její talent nikdo nebere na vědomí. Liesl je totiž takové ošklivé káčátko. Není proto divu, že když se dostane do podzemí, nakonec se jí tam zalíbí. Konečně může hrát naplno, konečně ji někdo uctívá více, než všechny slavné skladatele dohromady. A tak i když se chtěla Králi duchů pořádně pomstít, nakonec se Liesl zamiluje.

Jak jste určitě poznali z předchozího odstavce, Liesl mi k srdci nepřirostla. Na můj vkus až příliš naříká a vzápětí se vrhá Králi duchů do postele. Mnohem zajímavější je Král duchů. Kdo je král duchů? Proč potřebuje každý rok novou pannu? To jsou otázky, které mi nedaly spát. Ovšem to, jestli Liesl složí novou píseň nebo ne, mě nechávalo chladnou.

Kniha má svoje kouzlo. Já si s ní příliš nerozuměla ale zároveň cítím, že má jedinečnou atmosféru. Příběh je originální a při lepším provedení by byl dokonalý. Takhle je z ní kniha, která nesedne všem. Píseň zimy prostě není žádný rádiový popík, který miluje každý druhý. Přirovnala bych ji ke klasice nebo metalu. Podobně jako tyto hudební žánry i Píseň zimy buď milujete nebo ji moc nemusíte.

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Dobře napsáno! Knihu mám, ale pořád se k ní nějak nemůžu dostat :) i když tvoje recenze ji posunula zase o něco výš na seznamu.Fotka se ti taky moc povedla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Doufám, že se k Písni zimy dostaneš brzy a bude se ti líbit :) Jeto dost zvláštní kniha, tak snad ti padne do vkusu :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Tu fotku si fotila, ty? Je vážně povedená. Jinak moje kamarádka knížku četla a já bych se na ní chtěla také podívat i když hodně lidí říká, že to bylo nic moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Fotku jsem fotila já :) V poslední době jedu na instagramové vlně a baví mě fotit knihy :) Knížka to je opravdu originální. Spoustě lidí se nelíbila, já si s ní taky úplně nerozuměla.Ale jisté kouzlo má :)

      Vymazat
  3. Skvěle napsáno! :)
    S posledním odstavcem plně souhlasím. Sama jsem ještě knihu nečetla, ale když čtu ohlasy ostatních, přesně takto to na mě působí. Někdo miluje, jiný "nenávidí", ale nic mezi tím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo ji miluje, někdo nenávidí :) Přesně tak, na knihu jsem viděla dost negativní recenze i úplně nadšené :) Jestli se do ní pustíš tak ti přeji, ať patříš k těm, kterým se aspoň trochu líbila :)

      Vymazat
  4. Souhlasím snad naprosto se vším. Podle mě se jedná o geniální námět, ze kterého se ovšem dalo vyždímat mnohem víc. Ve výsledku jsem si nesedla s postavami a většinu knihy jsme se nudila, přestože její atmosféra je svým způsobem výjimečná. Přesně jak jsi vystihla ohledně přirovnání k hudbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásně jsi to vystihla :) Geniální námět, ale hrozně neobratně napsaný, takže výsledek je dost zvláštní.:)

      Vymazat
  5. Ty jo, tak teď se nemůžu rozhodnout. Mám takový pocit, že jsem tuto knihu měla na Vánočním seznamu, ale nedostala jí, a teď když na to tak koukám, asi to úplně nebude ončo. Sice obálka je nádherná, trochu mi to stylem připomíná Krásku a Zvíře, ale ten příběh mě asi tak nenadchnul, a zvláště pokud je to spíše metal, nebude to úplně můj hudební vkus. Tudíž asi sáhnu spíše po elektronické verzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je opravdu nádherná a tu Krásku a zvíře to možná trochu opravdu připomíná :)Ale jen trochu, jinak je to kniha dost jedinečná :) Ale spíše opravdu zavání tím metalem, žánrem který není pro každého :D

      Vymazat
  6. Tak to je zajímavá recenze, neboť vůbec nedokážu odhadnout, jestli se mi kniha bude líbit nebo ne :-D Holt důvod pro to si ji přečíst :-) A moc pěkná fotka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko odhadnout, jestli se ti kniha zalíbí :) Pokud máš ráda hudbu, nevadí ti pomalejší knížky, snad by to mohla být šťastná trefa :) Každopádně hezké čtení a pokud se do ní pustíš, ať se ti líbí :)

      Vymazat
  7. Super recenze a hlavně krásná fotka. Knížka asi není úplně můj žánr, ale taky nenávidím ukňourané hlavní hrdinky a problém, že bych se raději daleko více dozvěděla o jiné postavě, řeším snad v každé druhé knížce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se pěkně shodneme :) Ukňourané hrdinky opravdu nemám ráda a často se mi stává, že mě nakonec zaujme úplně jiná, než hlavní postava :) On je Král duchů vážně zajímavější než Liesl :D

      Vymazat
  8. Mne sa kniha veľmi zapáčila a prirástla mi k srdcu, aj keď mala chybičky :D Liesel som si napriek všetkému pomerne obľúbila, hoci to bola taká rozporuplná postava, mne vyhovovala. A Kráľ duchov bol skvelý, dúfam, že v pokračovaní sa o ňom dozvieme viac. Súhlasím, nie je to kniha pre všetkých a má svoje nedostatky, ale ak sa človeku zapáči, ako mne, je super :D

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkná recenze a nádherná fotka. :) Kniha vypadá hodně dobře a to jak anotací, tak obálkou. :))

    OdpovědětVymazat
  10. Veľmi pekná fotka :) Máš pravdu, mne to taktiež prišlo veľmi rozťahané a bohužiaľ ma to nudilo. Prvá polovica sa zvládnuť dala, ale druhá už nie :/

    OdpovědětVymazat
  11. Včera jsem na ní koukala v knihkupectví, má skvělou obálku :). A ta fotka v článku je bezva! :) Ale zatím se ke čtení nechystám…

    OdpovědětVymazat
  12. Hezká recenze, ale mě na knihu neupotala, ale neva.
    A souhlasím, fotka je překrásná a povedená.

    OdpovědětVymazat
  13. Ta fotka je nádherná! :) knížka mě moc nezaujala, ale ráda bych nakoukla dovnitř, jak je zpracovaná, když píšeš, že je plná hudby :)

    OdpovědětVymazat
  14. Musím se přiznat, že nejprve jsem o ni opravdu hodně uvažovala, ale poté, co se objevilo strašně moc zklamaných recenzí jsem od prvotního záměru upustila. Třeba někdy, až nebudu mít co číst.. I když obálka je vážně překrásná! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat