Recenze: Půlnoční klenot

Půlnoční klenotAutor: Richelle Mead
Vydání: Domino, 2017
Série: Třpytný dvůr, 2. díl
Válečná uprchlice Mira byla vyhnána ze své země a vtažena do jiné, která se dá označit přinejlepším za nehostinnou. Zvláštní shodou náhod se jí naskytne šance znovu utéct, tentokrát prostřednictvím Třpytného dvora. Třpytný dvůr, škola a obchodní podnik zároveň, je místem, kde se z chudých dívek stávají dámy určené k uzavření manželství s mocnými a bohatými muži z Nového Světa. Během dne se Mira řídí pokyny, učí se etiketě a zvykům, které jí pomohou získat anonymitu, a dokonce si najde pár opravdových přátel. Ovšem v noci spřádá Mira úplně jiný plán, takový, který by jí při odhalení mohl u nejvyššího soudu Adorie vynést i oprátku.

HODNOCENÍ:★★★★★
Pirátka. Ochránkyně slabých. Uprchlice. Zoufalá sestra. Mirabel je dívka mnoha tváří. Vždy bojuje za spravedlnost a pro záchranu bratra obětuje i vlastní svobodu. Ale bude ochotná riskovat vše, když se o slovo přihlásí láska?

Osud si s Mirou pohrál. Nejprve musela utéct z rodné země, kterou zmítá válka. Nepřišla však jen o domov, ale i o svoji rodinu. Mira je nyní na útěku. Zatím však nezůstala na světě úplně sama. Její bratr sice padl do otroctví, ale je naživu. Mira je odhodlaná udělat vše pro jeho záchranu. I když to znamená, že musí ztratit svoji vlastní svobodu a dostat se do Adorie neboli Nového světa.

Mira se potřebuje dostat přes moře a vyplatit bratra ze služby. Její nadějí je Třpytný dvůr. Podnik, který dává šanci krásným dívkám dosáhnout vytouženého štěstí. Třpytný dvůr je příležitost, jak se z pradleny stát šlechtičnou v Novém světě. Stačí podepsat smlouvu, naučit se dobrým mravům a poté odplout do Adorie vstříc vzhůru setkání s těmi nejbohatšími muži z Nového světa. Přesně to udělá Mira. Jenže Mira má moc nespoutané srdce na to, aby jen čekala na své nápadníky. Po nocích bojuje proti nespravedlnosti a chystá se odhalit zrádce, kteří ohrožují Adorii. Jejím společníkem je tajemný Grant Elliott, který se pro ni stane tou největší výzvou, s jakou se zatím setkala...

Richelle Mead na své čtenáře zapůsobila především svojí sérií Vampýrská akademie. Stejně přesvědčivě jako o upírech však umí psát i romantiku. V prvním díle série Třpytný dvůr jste si mohli přečíst příběh hraběnky Adelaide o útěku před nechtěným manželstvím a o nalezení lásky. Na své cestě se Adelaide získala dvě přítelkyně - záhadnou Miru a ambiciózní Tamsin. Každá ze tří dívek skrývá tajemství.

Půlnoční klenot vypráví stejně příběh, ovšem tentokrát z pohledu Miry. Některé scény se opakují, ale je jich jen zlomek. Začátek popisuje události z Třpytného dvora a jeho tempo je závratně rychlé. Po pár desítkách stránek už jste spolu s hlavní hrdinkou v Adorii a tady začne ta pravá zábava.

Minule nám autorka dopřála příběh ve stylu Selekce, plný krásných šatů, se spoustou nápadníků a jedním dokonalým gentlemanem. Půlnoční klenot je méně princeznovský. Naparáděným dámám totiž pomalu odzvonilo. Teď jsou oblíbené akční princezny, které zachraňují království, zabíjí draky sami, odhalují spiknutí a v korzetu schovávají nabroušenou dýku. Přesně takovým typem hrdinky je i Mira. Ta si hraje na pirátku, ochránkyni a špiónku v jednom. Oproti prvnímu dílu si tedy užijete podstatně více napětí, bojových šarvátek, nebezpečných akcí a zvratů. Své slovo tu má i láska. Cynický Grant Elliott však není ukázkový gentleman, ale muž s komplikovanou povahou. Čtenáři ho budou milovat stejně jako Mira.

Jediná potíž s Půlnoční klenotem spočívá v tom, že autorka se nezdržuje s úvodem. Není proto na škodu si připomenout minulý díl. Kousky skládačky pak do sebe krásně zapadnou. Autorka se dokonce polepšila a Půlnoční klenot je o kousek lepší než jeho předchůdce. Nezbývá než tedy s napětím čekat, co přinese třetí a poslední díl s příběhem Tamsin.

Mirabel to v životě neměla vůbec jednoduché. Osud si s ní již od počátku jejich mladých let nemile pohrává. Byla totiž vyhnána ze své rodné země, která se utápí ve válečné vřavě. A co je ještě horší, přišla o všechnu svou rodinu. Otec zůstal v rodných končinách, odhodlán bojovat za spravedlnost a ochraňovat ty, kteří to nejvíce potřebují. Naopak její milovaný bratr Lonzo upadl do otroctví. Ona ani netuší, jak se mu teď daří a zda je vůbec naživu. Zůstala sama.
Její jedinou nadějí na lepší život je velkolepý podnik „Třpytný dvůr“, místo, kde se i ta nejchudší dívka může cítit jako královna. Tohle místo totiž dává takovým jako je Mira naději na nový začátek. Možnost zbavit se okovů minulosti a stát se strůjcem svého štěstí.  Je to příležitost, stačí jen podepsat smlouvu, naučit se základy etikety a vyrazit daleko po moři vstříc branám koloniálního světa. Navíc právě ony kolonie jsou posledním místem, kde byl její bratříček spatřen. Dívčina neponechá nic náhodě, zachrání bratra a získá lepší živobytí pro ni, i Lonza a to třeba s manželem po boku!