Recenze: Krverůž


Výsledek obrázku pro krverůžAutor: A.G. Howard
Vydání: CooBoo, 2017
Anotace:
Rune je nadaná zpěvačka s andělským hlasem, která ale pro svůj talent velice trpí. S nadějí, že jí odborníci pomůžou, začne chodit na uměleckou konzervatoř Krverůž. Nejenže je tato škola tajemná, dokonce se proslýchá, že v ní straší proslulý fantom Opery. A čím více Rune školu poznává, tím spíše tomu věří. Ve snu ji navštěvuje tajemný a okouzlující houslista, který zná všechna její tajemství a učí ji zpívat. Dokáže ji zachránit, anebo se stane její zhoubou?
HODNOCENÍ:★★★
Rune má neobyčejné nadání, které je pro ni darem i prokletím. Je nadějnou zpěvačkou s andělským hlasem. Dokáže zazpívat každý tón a jakoukoliv operní árii. Za pěvecký talent však platí vysokou cenu. Když zaslechne tóny opery, má nezvladatelné nutkání zpívat. Musí okamžitě vyslyšet volání hudby a dát do svého zpěvu vše. Píseň ji vždy ovládne a na svém konci zanechá v mdlobách.

Její matka se na toto trápení už nedokáže dívat a proto Rune pošle do hudební akademie Krverůž. Tady by se měla Rune naučit ovládat svůj hlas. Jenže té se na zapadlý francouzský venkov vůbec nechce. Kromě toho, že škola je na kraji světa, nesmí se v ní používat mobil a hned za oknem má výhled na děsivý hřbitov, v ní navíc podle pověstí straší i proslulý fantom Opery. Rune brzy zjišťuje, že na těchto pověstech bude kousek pravdy. Hned po příjezdu jí z toho podivného místa naskočí husí kůže. Pak začne vidět stíny v zrcadlech a slyšet šepot. Navíc potkává tajemného maskovaného zahradníka, který se objevuje i v jejích snech a učí ji zpívat.

Krverůž je nejnovější knihou od autorky série Šepotání a retellingem Fantoma Opery. Příběh Fantom Opery totiž neznám. Ovšem s autorčiným stylem už jsem setkala v Šepotání. Nebyl to moc ohromující zážitek. Šepotání mi přišlo chaotické a zmatené. Přesto jsem se rozhodla dát jí další šanci a zkusit Krverůž.

Dívka, kterou svazuje hudba. To zní dobře, ne? Ale pokračujeme v krasojízdě a trochu si to ještě přiblížíme. Škola, kde lišky dávají dobrou noc na gotickém hřbitově. Budova Opery, po jejíchž chodbách bloumá samotný Fantom Opery. Nesmíme zapomenout na trochu magie, tak tam naplácáme ještě aury, čakry, spřízněné duše  a energetické upíry. Další nutná přísada je pěkný vypracovaný chlapec. Jednoho proto autorka vylovila z podzemí. Seznamte se s Trnem, tajemným houslistou, který Rune navštěvuje ve snech. Zdá se vám, že tomu ještě něco chybí? Ano, k tomu aby to bylo dokonale přitažené za vlasy, už schází jen pár věcí. Třeba samotný Fantom Opery, kterému stáří trochu vlezlo na mozek.

Krverůž je zkrátka laděná do gotického stylu a melancholie. Tomu odpovídá i styl autorky. Najdete tu hodně popisů. Nestačí přece říct, že Trn je hezký kluk. Je naprosto nutné zdůraznit, že má oči jasně zářící jako dva pichlavé trny a barvy noční oblohy se svitem hvězd. Na začátku pro mě proto bylo obtížné se pořádně začíst. Nepomohl tomu ani zoufale pomalý rozjezd příběhu. 

Nechci však Krverůži jenom křivdit. Když autorka konečně odhalila, o co vlastně fantomovi jde, příběh nabral tempo. Byla jsem zvědavá, jak to dopadne a knihu nakonec i  s chutí dočetla. I ta romantická linka mezi Rune a Trnem se mi začala líbit.  Dokonce jsem si oblíbila jednu postavu - kocoura Ďábla. Nakonec Krverůž řadím mezi průměr. Četla jsem o dost lepší příběhy i větší hrůzy. Příběh je to rozhodně zajímavý, plný romantiky, hudby a se zvláštním poetickým nádechem. Na mě však působil nerealisticky a překombinovaně. Zkrátka jsme si s knihou úplně nepadly do noty.

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Abych řekla pravdu, tato kniha na mě působí jako naprostá blbost. Vím, že za napsáním každé knihy je moc práce, ale takovéto příběhy radši vynechávám. Retellingy nemusejí být špatné, ale udělat z Fantoma opery něco takového je fakt trošku mimo.... Jinak Fantoma opery doporučuju. Mrkni na film, já ho prostě žeru. V Goja music hall je i muzikál, který taky stojí za to. Byl to nádherný zážitek. Fantom je prostě klasika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám retellingy ráda a tak jsem zkusila i tento :) Příběh Fantom opery neznám,ale mám pocit, že podle této knihy z toho Fantom nevyšel nejlépe. Schválně se teď podívám i na film, abych to mohla porovnat :)

      Vymazat
  2. Tak podle tohohle radši vynechám, nemám úplně překombinované knihy ráda, i když se najdou výjimky :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě tedy kniha působila dost překombinovaně a taky to nemám ráda. Zároveň ale nebyla úplně špatná. Už jsem četla i větší slátaniny :)

      Vymazat
  3. Já jsem se dlouhou dobu chystala na první knížku této autorky a to 3epotání na které jsem se nakonec nedochystala a určitě to je škoda jenže se snažím přečíst všechny knížky, co mám zatím doma, takže uvidíme kdy se nachystám zas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle znám :) Taky se na některé knihy chystám snad věčnost a chci mezitím dočíst knihy, které už mám dlouho doma :) Tak snad se k Šepotání brzy dostaneš a zalíbí se ti :)

      Vymazat
  4. Tiež by som asi knihu hodnotila podobne, vlastne sa stále akosi neviem rozhodnúť či sa mi páčila alebo nie, to ladenie do gotického románu je iné od bežných súčasných kníh :D Niektoré prvky mi prišli ako dosť veľké klišé, ale na druhej strane, keď som sa už začítala, tak to bolo fajn :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Na jednu stranu to nebylo úplně špatné čtení, když jsem se prokousala začátkem, začalo mě to i bavit :) Ale na druhou stranu překombinované a spousta klišé :)

      Vymazat
  5. Achjo...obálka nádherná, ale.. Doma mám knihy ze série Šepotání, ke kterým jsem se stále nedostala (!) tak zatím nepřemýšlím ani nad touhle, no :-) Možná někdy časem, jen tak, ze zvědavosti :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se nechala zlákat obálkou a zvědavostí :) Jestli se do ní pustíš, snad se ti zalíbí více než mě :)

      Vymazat
  6. Ach jo... já se snažila být na Krverůž tak hodná, ale už od začátku mi to přišlo jako děsná kravina. :D Upřímně doufám, že se to u dalších knih autorky změní (Šepotání se mi líbilo, naštěstí, ale kdo ví, co u těch budoucích).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já jsem neměla dobrý dojem už ze Šepotání. Ale nechala jsem se zlákat i Krverůží a z té jsem taky v rozpacích.:D Jsem nepoučitelná, takže jestli další knihy od této autorky budou znít aspoň trochu lákavě, stejně jí dám ještě šanci. Snad už budou lepší :)

      Vymazat
  7. Knihu jsem se už kdysi rozhodla vynechat. Ale recenzi na ni si přečtu ráda :)

    OdpovědětVymazat
  8. Příběh fantoma opery mám moc ráda, a tak bych měla strach, že moje nároky na tuhle knihu budou moc vysoké. Proto jsem se jí zatím spíš vyhýbala. :) Obálku má ale vážně nádhernou, to se musí uznat. :))

    OdpovědětVymazat
  9. "Ano, k tomu aby to bylo dokonale přitažené za vlasy, už schází jen pár věcí. Třeba samotný Fantom Opery, kterému stáří trochu vlezlo na mozek." Je to smutné, výstižné a zároveň mě tahle formulace hrozně pobavila :D
    Na tuhle knížku jsem byla hodně zvědavá, ale podobně jako u spousty dalších v poslední době jsem to po přečtení několika recenzí jednoduše vzdala. Nápad super, ale... no, někdy je méně více. Asi bych si s Krverůží taky nesedla.

    OdpovědětVymazat
  10. A já pomalu zjišťuji, že tyto knihy už dávno nejsou pro mě. A to ještě pár let zpátky bych ji nutně potřebovala mít! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  11. Ta obálka je nádherná :D Uvidím, třeba někdy budu mít čas si tuhle knížku přečíst.

    Jdu si za svým snem
    Nekonečná knihovna

    OdpovědětVymazat
  12. Vzpomínám si, jak mě knížka zaujala svojí obálkou. Když jsem však pak mrkla na Goodreads, hodnocení mě moc nenadchlo, a tak jsem Krverůži už nevěnovala pozornost. Tvoje recenze mi jen potvrzuje, že by tahle knížka pro mě nejspíš byla ztráta času :/

    OdpovědětVymazat
  13. Mě se minimálně moc líbí ta obálka:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. Kniha má nádherný vizuál, ale bohužel to je všechno. Příběh jsem přelouskala ale musela jsem se do čtení nutit na sílu, hrozně jsem se nudila nebo jsem nechápala, co se to proboha snaží řešit.. Totální nesmysl a nuda. :-( Pro mě rozhodně jedna z nejhorších knih loňského roku.

    OdpovědětVymazat