Nejlepší knihy za první polovinu roku

První polovina roku je za námi. Mám dojem, že to uteklo neskutečně rychle. Vyšla spousta lákavých knih. Můj čtecí seznam je zase přinejmenším o kilometr delší a vsadím se, že i ten váš je na tom dost podobně. Stále více pociťuji touhu po obraceči času, protože na čtení je méně času, než bych si přála. Ovšem s výlety do knižního světa stále pokračuji.

Stihla jsem přečíst 33 knih. Objevila jsem spoustu nových sérií, pokračovala ve čtení svých oblíbených a zkusila i pár výstřelů naslepo do jiných žánrů. Měla jsem štěstí převážně na dobré, ale průměrné knihy. Objevila jsem jen asi pět knih, které na mě opravdu zapůsobily a ty si teď představíme. 


Ready Player One - absolutní vítěz
Ready Player One je nejlepší knihou, jakou jsem zatím letos přečetla. Navíc odstartoval moji zálibu v žánru lit-RPG, do kterého spadají knihy s tématikou virtuální reality a her. Ready Player One není žádná novinka. Vyšel u nás již před lety a sklidil spoustu nadšené chvály. Nevím proč, ale měla jsem až do nedávna pocit, že to nebude nic pro mě. Letos však byl v kinech film a tak jsem si řekla, že uzrál čas RPO zkusit. A výsledkem je, že jsem naprosto nadšená. Nejsem velký geek ani herní maniak, ale tahle kniha mě stejně dostala! Ready Player One je extrémně návykový. Vůbec jsem se nemohla odtrhnout. Pokud ve vás je aspoň špetka nadšení pro fantasy, touha po dobrodružství a máte rádi velké příběhy, nemůže vás zklamat. :)

Drakeni z Pernu - nejlepší fantasy
Miluji draky v knihách a mezi mé nejoblíbenější patří právě tato dračí série. Představte si svět, na který pravidelně padají z vesmíru nebezpečná Vlákna, která sežehnou vše živé, čeho se dotknout. Proti nim bojují draci se svými jezdci, kteří jsou schopni Vlákna zničit. Inteligentní, úžasní a osobití draci. Autorka prostě vymyslela originální a propracovaný svět. Baví mě číst o životě v dračích Weyrech, o společenství draků a o všem, co mi autorka naservíruje.


Smrtka - nejlepší YA
Knihy ze žánru YA patří k mým nejoblíbenějším. Přelouskala jsem jich docela dost. K přečtení rozhodně doporučuji i Paní půlnoci, Na lovu nebo Tisíc kousků tebe. Nejvíce na mě však zapůsobila Smrtka. Nedá se říct, že by se mi vyloženě líbila. Smrtka má své chyby a vyhovuje mi trochu jiný styl psaní, než má Neal Shusterman. Smrtka si svoje místo v top knihách ovšem vysloužila tím, že umí na čtenáře opravdu zapůsobit. Tento svět a příběh si určitě budu pamatovat a dostane se vám hluboko pod kůži.
Jak vyléčit zlomené srdce - nejlepší romantika
Jak vyléčit zlomené srdce je romantická jednohubka, které vám přiměje se usmát a relaxovat u milého příběhu. Podle mě skvělá antistresová kniha, která je naplněná láskou, hledáním sama sebe a spoustou humoru. Jistě, není to žádné veledílo, ale pokud od knihy očekáváte jen laskavý příběh, který vás pohladí na duši a zahřeje u srdíčka, jste na správné stopě.
Cizinec - nejlepší thriller 
Ursuly Poznanski mě nejdříve dostala svojí knihou Pět a teď se jí povedl další přímý zásah. Cizinec je totiž záhadný, napínavý a vtáhne vás natolik do děje, že se čtením neskončíte, dokud neobrátíte na poslední stránku. Celé to je pěkně zamotané, krapet méně uvěřitelné, ale víte co? Bylo mi to jedno, protože jsem byla napnutá jako kšandy. Přesně to od dobrého thrilleru očekávám. Mám ráda knihy napínavé, akční, překvapivé i ty, které vás přinutí pochybovat. A Cizinec splňuje vše.

Okomentovat

24 Komentáře

  1. Som rada, že si mala takéto šťastie na skvelé knihy, keďže neviem, či som ja ohodnotila vôbec viac ako 3 knihy 5timi hviezdičkami, že by a mi tak veľmi páčili. :/

    Smrtku mám v TBR už od minulého roku a konečne som si ju kúpila, tak snáď sa k nej aj dostanem, keďže odvšadiaľ na ňu počujem samú chválu. :D
    Rovnako je to aj s Ready Player One. Pri tejto knihe trochu váham, lebo tiež nie som nejaký herný geek alebo niečo také, no keď to nie je potrebné, chcem to skúsiť. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ready Player One určitě zkus :) Taky nejsem herní geek a stejně mě kniha bavila :) I když geeci si ji samozřejmě užijí ještě víc :) Taky ti přeji štěstí na samé dobré knihy :)

      Vymazat
    2. Podarilo sa ti navnadiť ma, tak som si už stiahla e-knihu do čitačky a teda viem, čo mi bude spríjemňovať cestu do práce. :DDD

      Vymazat
  2. Ready Player One jsem konečně nedávno viděla jako film a musím říct, že i když jsem od toho moc nečekala, nakonec se mi vážně líbil - tím víc jsem teď zvědavá na knižní formu.
    Drakeni, jéje! To se mi ocitlo doma asi tak před... šesti lety? Tehdy jsem ještě moc nečetla a nejspíš jsem na tuhle četbu ani nebyla jaksi zralá, takže mě to vůbec nebavilo a nikdy jsem tu knihu nedočetla. Není to ale tak dlouho, co jsem přemýšlela, že dám téhle sérii druhou šanci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeji, at napodruhé se ti série líbí víc :) Je pravda že chvilku trvá se do toho začíst, ale pak se mi série náramně líbila. Ovšem malinko nadržuji drakům v knihách :)

      Vymazat
  3. Klobou dolů! Já jsem ostuda a už dlouho jsem žádnou knihu nepřečetla, ale na dovolené to chci trochu změnit :) Mě se moc líbí kniha Jak vyléčit zlomené srdce?, to by byl žánr pro mě :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda romantiku, určitě se ti bude líbit :) Je to ideální dovolenkové čtení :)

      Vymazat
  4. Smrtka byla jednoznačně ohromující! Opravdu výtečná kniha, zato Drakeni z Pernu se mi moc nelíbily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím :) Smrtka ta byla vážně nebezpečně nabroušená a ohromující :) Lepší než Bez šance :) A Drakeni z Pernu jsou trochu nudnější na začátku, pak jen lepší a lepší :)

      Vymazat
  5. Ready player one jsem nedávno držela v knihovně v ruce a knihu si nakonec nepůjčila. Nevím proč, bojím se, že to nebude pro mě. Přece jenom tenhle žánr až tak úplně nevyhledávám, i když se mu ani nevyhýbám.
    Celkem mě láká ta Smrtka, ale té se taky bojím ze stejných výše uvedených důvodů :D
    No a Cizince rozhodně chci a tvoje nadšení mě ještě více nakoplo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizince určitě doporučuji, snad se ti bude taky líbit :) A o Ready Player One jsem si dlouho myslela, že to nebude nic pro mě. Spletla jsem se :) Často mě takhle nejvíc překvapí knihy, od kterých nic nečekám :)

      Vymazat
  6. Ready player one mě ještě čeká .A Cizinec mě taky láká... Tak snad možná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji krásné čtení RPO i Cizince, jestli na něj taky dojde:) Stojí za to :)

      Vymazat
  7. Z knih jsem nečetla ani jednu, ale lákají mě Smrtka a Jak vyléčit zlomené srdce. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem nečetla ani jednu, takže nedokážu posoudit. :-)
    U mě zatím ale vede za první polovinu roku kniha od F.Backmana - Medvědín.

    OdpovědětVymazat
  9. Ready player one jsem viděla (z části, pak jsem usla :D), tak třeba najdu čas si to přečíst a pak dokoukat, ať porovnám. Jinak mě zajímá ještě Cizinec, snad bude tak zajímavý, jak píšeš :)

    OdpovědětVymazat
  10. Z knížek znám akorát Ready player one, na kterém jsem byla v kině. Nevím, jak moc si jsou knížka a film podobní, ale mě se filmové zpracování moc líbilo. Ani jsem netušila, že to na mě udělá takový dojem :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. O ostatných som veľmi nepočula, no Smrtku sa chystám prečítať :)

    OdpovědětVymazat
  12. Knihy vyzerajú super, Ready Player One a Smrtku si chcem určite prečítať :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Z tvého výběru jsem četla zatím jen "Ready player one" a "Smrtka". Obojí se mi fakt líbilo! :) "Cizinec" vypadá zajímavě, píšu si ho na seznam.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Z uvedených knih mě nejvíce zaujal ten Cizinec. Musím se k němu konečně dostat!

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  15. Zvětšuje se mi i hromádka nepřečtených knih 🙈 Z výše zmíněných jsem nečetla ani jednu knihu, ale na Smrtku se rozhodně chystám. Mám ji od Světa knihy, ale jeste jsem se k ní nedostala :)

    OdpovědětVymazat
  16. Nečetla jsem nic, zaujal Cizinec a asi bych teď o prázdninách sáhla i po té romantice.

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, moc pěkný číslo, 33 knih přečtu tak za rok 😄 Smrtku jsem taky četla a taky letos, pěkná knížka 😊

    OdpovědětVymazat