Romantické čtení jako od Jojo Moyes



Normálně jiní (Tammy Robinson)

Určitě jste si všimli, že na blogu se nedávno objevila recenze na knihu Normálně jiní. Jde o neobyčejný příběh o devatenáctileté Maddy, která pracuje ve fotolabu a ve volném čase se věnuje své mladší autistické sestře. Její sny, láska a volnost jsou pro ni nesplnitelným přáním. Jejím úkolem je starat se o sestru. To poslední, na co myslí, je láska. Jenže ta si ji přesto najde a bude to láska jako trám. Albert ji vstoupí do života a nechá ji ochutnat kouzlo volnosti. Jejich světy jsou však úplně odlišné. Má jejich láska naději? A jak se poperou se všemi zkouškami, které jim osud přichystal?

Normálně jiní je kniha, která nejspíše okouzlí všechny čtenáře, kteří mají v oblibě Johna Greena nebo knihy od Jojo Moyes. Příběh je hezky hřejivý, obsahuje srdceryvné okamžiky i náraz dvou odlišných světů hlavních hrdinů, který je jako velký třesk. V mnohém se tato kniha podobá knize Než jsem tě poznala. Jsou v ní podobné momenty a na závěr vás taky přinutí ronit krokodýlí slzy. Musím říct, že mi kniha líbila, i když slibované dojetí se u mě dostavilo jen v mírné míře. To ovšem vůbec nevadí, kniha na vás přesto zapůsobí.


Všichni jsme utkáni z hvězd (Rowan Coleman)

Tato kniha je jedním z nejlepších objevů minulého roku. Rowan Coleman je jednoduše druhá Jojo Moyes. Věřte, že tuhle knihu si musíte přečíst, protože vás okamžitě chytí za srdce. Na první pohled působí možná jako ponuré a tragické čtení, protože hlavním tématem je umírání. Ale nenechte se zmýlit. Autorka vše podala velmi citlivě. Kniha je proto neuvěřitelně emotivní, krásná a se silným příběhem. Není to nejveselejší čtení, podobně jako Hvězdy nám nepřály, přesto je naplněná nadějí, vírou a štěstím. Představí vám hrdiny, kteří všichni o něco bojují a donutí vás se zamyslet. Dohromady to je neuvěřitelně krásná kniha o umírání, naději, lásce a nevyřčených věcech. Ukáže vám, jak je důležité nebrat každý den na tomto světě jako samozřejmost.

Naplno se svůj život rozhodne využití i nemocná Hope, která trpí cystickou fibrózou. Bojuje o každý nádech a další den. Dosud jen přežívala a chystala se na den své smrti. Teď to chce změnit. Pomůže jí v tom její kamarád Ben? A najde své štěstí i Stella, sestra z hospicu, každý den obklopená smrtí? Mohou něco změnit její dopisy, ve kterých její pacienti sdělují svým nejbližším slova lásky, důvěry a loučí se s nimi?

Když jsem tě ztratila (Kelly Rimmer)
Podle názvu to zní jako nová kniha od Jojo Moyes. Žánr je podobný, ale trochu dospělejší. Když jsem tě ztratila je o boji za nové šance a o lásku. Hlavní hrdinka Molly právě prochází těžkým obdobím. Když si před lety brala Lea, byly oba bez sebe štěstím a zamilovaností. Po letech však láska vyprchala a jejich manželství je na pokraji konce. Jenže pak Leo, válečný novinář, na jedné ze svých misí utrpí úraz a ztratí paměť. Pro Molly je to druhá šance, jak obnovit jejich lásku. Podaří se jí to nebo ho bude muset ztratit i podruhé?

V této knize najdete zoufalství, strach ze ztráty milované osoby i naději, když se ukáže, že lze začít znovu. Když jsem tě ztratila není jen vyloženě sladké čtení, spíše realistické. Nuda, která zabíjí manželství, to je problém, kterému možná budeme skutečně čelit. Tato kniha vám ukáže, že lásku lze oživit i po letech, pokud ještě stále někde pod povrchem doutná jiskra.

Okomentovat

25 Komentáře

  1. Já jsem zatím od Jojo nic nečetla, ale dávám její knihy mamce. Přesto mě letos mamka převezla a její novinku Zakázané ovoce mi dala k narozeninám tentokrát ona! :-))
    Na Všivhni jsem utkaní z hvězd se chystám... Doufám, že mne nezklame :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Jojo jsem taky zatím četla jen jednu knihu, ale chtěla bych to napravit :) A Všichni jsme utkáni z hvězd se ti snad bude líbit, protože mě opravdu chytila za srdce :) Krásné čtení přeji :)

      Vymazat
  2. Všichni jsou utkáni z hvězd bylo výborný... :-) Autorku jsem si docela oblíbila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti taky líbila :) Já jsem byla moc mile překvapená a nadšená :)

      Vymazat
  3. Od Jojo jsem četla právě onu Než jsem tě poznala :) Myslím, že romanťárny jsou skvělým čtením na letní dovolenou :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naprosto souhlasím :) Je to ideální letní čtení :)

      Vymazat
  4. Hodně mně zaujala ta druhá kniha :)

    OdpovědětVymazat
  5. Od autorky som zatiaľ nečítala žiadnu knihu a je to sčasti aj preto, že Než som ťa spoznala končí podľa recenzií dosť depresívne a ja na to nemám žalúdok. :) Mám radšej optimisticky aldené príbehy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to veselé téma, ale depresivní kniha to není. Naopak je to podané moc hezky, dojemné, plné emocí a lásky :)

      Vymazat
  6. Z knih mě asi nejvíc láká Když jsem tě ztratila, která vypadá hodně dobře. :) Knihu od Jojo Moyesová jsem četla zatím jednu Než jsem tě poznala a líbila se mi vážně moc. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuju za tipy, ta první knížka vypadá senzačně!:)

    OdpovědětVymazat
  8. Já už přestávám mít místo na všechny skvělé knížky, které blogeři doporučují. Ale jako většina z nich mě zaujme. A musím říct, že romány samozřejmě zbožňuju. Člověk má možnost se podívat na mezilidské vztahy úplně jinak. Určitě po nich kouknu až dočtu knížky, co mám teď rozečtené! :) Super tipy :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak první dvě knihy si píšu na seznam knih, jelikož já jsem prostě silná romantička a takové čtení naprosto miluji a fanynka Greena rozhodně jsem! :-) Díky, díky!

    OdpovědětVymazat
  10. Knihu od Jojo Moyes jsem už četla je ti nádhera. Ta první zmiňovaná, Normálně jiní, to už jsem psala u té recenze, že by se mi to líbilo ke čtení. A i ostatní tipy jsou parádní :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to jsou přesně knihy pro mě. :-) Tenhle styl zbožňuju, já jsem prostě zakletá romantička. :-) Díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  12. Já moc popravdě nečtu, ale ráda se nechám inspirovat na dárky pro druhé. Tyto kniuhy mi všechny přijdou velmi čtivé už jen podle popisku, takže možná přehíodnotím a sama si tentokrát jednu koupím, jelikož knihu Než jsem tě poznala zbožňuji. :))

    OdpovědětVymazat
  13. Od Jojo Moyes mě strašně láká si něco přečíst! Ještě jsem to neudělala, ale všude to vidím, a proto po tom pořád tak toužím :D Mám ráda romantiky:) Jak vidím, mám i další tipy díky tobě:)

    OdpovědětVymazat
  14. Zatím jsem od Jojo nic nečetla, ale ráda bych to brzy napravila, díky za článek :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  15. Romantické príbehy nie sú práve pre mňa, ale možno niekedy v budúcnosti siahnem aj po takýchto knihách, vďaka za tipy :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Článek jsem si dala do záložek a až budu tápat, co si koupit ke čtení, mám jasno :) Nejvíce mě zaujala knížka Všichni jsme utkáni z hvězd. Navíc mám moc ráda styl psaní J. Greeena, takže věřím, že i tyto knížky by se mi líbily :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  17. Nejsem vůbec na romantické čtení, od Jojo Moyes mi v knihovně leží 'Než jsem tě poznala' už asi půl roku, a ani tyhle knihy mi moc neříkají :)

    OdpovědětVymazat
  18. Třetí kniha nene, ale jinak mě první dvě opravdu zaujaly! :) Díky za tipy :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ta první kniha? Na tu koukám už týdny a neustále o ni přemýšlím. Asi po ni kouknu! Díky :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  20. Super tipy :) potřebovala bych alespoň jeden rok nikam nechodit a pořád číst, abych dohnala tolik knih, které se mi líbí :D

    OdpovědětVymazat