Recenze: Čokoládový průšvih

https://www.databazeknih.cz/images_books/36_/365164/mid_cokoladovy-prusvih-qms-365164.jpgAutor: Petra Hulsmannová
Vydání: Ikar, 2018
Žánr: romantika
HODNOCENÍ: ★★★★

Ranní káva, práce v milovaném květinářství a nudlová polévka z vietnamské restaurace na protější straně ulice. To jsou věci, které jsou pro Isabelle naprosto nepostradatelné. Nedovede si bez nich představit svůj den a nesnáší změny. Jenže její život jich teď bude plný. Vše začne nevinnou nudlovou polévkou. Vietnamské bistro totiž zavřou a nahradí ho moderní restaurace, kde dokonale vaří a vede ji ještě dokonalejší kuchař, z kterého se podlamují kolena. Není to důvod k radosti?

Pro Isabelle ovšem ne, protože přijde o svou nudlovou polévku. Kuchař Jens Thiel zkrátka vnese do jejího života pořádný chaos. Květinářství je na pokraji krachu, v její oblíbené restauraci už vaří jen samou exotiku, pod nohy se jí plete Jens Thiel a ještě k tomu Isabelle pořád nemůže najít toho pravého. Může jím být Jens, který je romantický asi jako schránka na dopisy a pořád si z ní utahuje? Z toho se může vyklubat jen velký průšvih...


Láska prochází žaludkem. U této knihy to platí doslova, protože na Čokoládovém průšvihu si pořádně smlsnete. Sladký a božský. To je proslulý čokoládový průšvih Jense Thiela. On je vlastně sladký i Jens sám, když přehlédnete fakt, že je tak trochu cynik a bručoun. Jens a čokoládový průšvih, to jsou dvě věci, kvůli kterým budete nad knihou slintat a u toho snít o čokoládě, dobrém jídle a lásce.

Je to jednoduše milá a čtivá oddechovka. Ideální čtení pro letní chvíle na koupališti nebo když vás honí mlsná. Dostanete naservírováno trochu lásky s čokoládou. Delikátní chuť však mírně kazí umíněná hlavní hrdinka. Na začátku mi Isabelle hodně vadila. Vede neuvěřitelně stereotypní život, má hlavu v oblacích a občas mi připadalo, jako kdyby spadla z nějakého alternativního vesmíru. Prostě podivínka. Postupně se ale naučí, že překvapení a změny nemusí vždy vést jen k horšímu.

Kromě toho je Čokoládový průšvih občas zbytečně zdlouhavý a předvídatelný. Určitě tušíte, jak příběh dopadne. Čtení si však přesto všechno užijete. Už jenom proto, že je to kniha plná vtipu. Příjemně pobaví i zahřeje u srdce. Pokud máte chuť osladit si život, určitě zkuste Čokoládový průšvih. Knihu nebo dokonce i proslulý recept, který najdete na jejím konci.

Okomentovat

13 Komentáře

  1. Budu upřímná, už jen z tvé recenze jsem dostala chuť na něco sladkého. :D Vypadá to na pěknou knihu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s názorem na knihu ^^ byla to moc milá oddechovka. Jak říkáš, příběh byl předvídatelný, ale v tomhle případě mi to ani trochu nevadilo a kniha mě hodně potěšila. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna u čtení tvé recenze popíjím kávu a dostala jsem chuť na Jensův čokoládový průšvih, nad kterým jsem slintala kdykoliv o něm byla v knize zmíňka. :-)
    Kniha se mi na léto líbila a krásně četla, přestože (jak sama píšeš) byla předvídatelná.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, to je něco pro mě :D Miluju čokoládu, hlavně hořkou! Ale zase ne moc, samotné kakaové boby nejsou nic moc :D Nemám moc ráda předvídatelné knížky, i když musím říct, že co se stane vždy odhalí přítel, mě to většinou nikdy nedojde :D :D Musím pochválit fotku, máš moc hezkou kompozici vzhledem ke knížce! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Popsala jsi knížku fakt sladce čokoládově! Jakože fakt pěkně! Zní to zajímavě... prostě se jí změní život. Předpokládám, že pan kuchař bude ten její pravý :D
    I design knihy se mi líbí :) A ta fotka s tou dobrůtkou vedle knihy je vystihující :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji čokoládu a jídlo! :D A romantiku si taky přečtu, takže by se mi to určitě líbilo :D

    OdpovědětVymazat
  7. No, z názvu jsem si říkala, jestli jsi nepřešla na recepty. :D A moc se mi líbí, jak jsi využila tématu jídla a spojila to k recenzi. To hraní mě neskutečně zaujalo a musím říct, že díky tomu i ta knížka. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nějak jsem dostala chuť na čokoládu :D
    Každopádně se mi hrozně líbí tvá recenze, knihu si ráda časem přečtu.
    Má i hezkou obálku a sympatické téma.

    OdpovědětVymazat
  9. Super. Další kniha, která se mi líbí. Když jsem četla recenzi, tak mi to připomnělo jednu knížku, kterou jsem četla asi před 5 lety. Nevím jak se jmenuje, ale příběh byl docela podobný, takže by mě to určitě bavilo :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za tip, jenže já mám fakt hrozně moc věcí, co číst teď :D

    OdpovědětVymazat
  11. Až budu hledat něco lehčího, určitě si na tuhle skvělou recenzi vzpomenu! :) A ta wafle, mňam! :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Tak teď mám chuť na čokoládu. Děkuju pěkně! :D
    Knihu si asi nepřečtu. Nebo možná jo, ale až příští léto. :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  13. Super recenze :) Knihu na podobné téma jsem už hodně dlouho nečetla, tak možná se do ní pustím :)

    OdpovědětVymazat