Recenze: Ink


https://www.databazeknih.cz/images_books/36_/366961/big_ink-tajemstvi-kuze-oFA-366961.pngAutor: Alice Broadway
Vydání: Moba, 2018
Žánr: young adult, fantasy
HODNOCENÍ: ★★★★

Životní příběh zaznamenaný na kůži. Láska, úspěchy a všechna vaše tajemství budou odkrytá světu. Vytetovaná černým inkoustem. Vítejte ve světě, kde každý důležitý okamžik ve vašem životě bude zvěčněný na kůži jako tetování. A až zemřete, váš příběh bude žít navždy.

Ve Svatoměstí mají lidé svou kůži jako malířské plátno. Tetování ukazují jejich životní prohry, koho milují nebo jakou práci dělají. Věří, že z tetování lze vyčíst, jestli jde o dobrého člověka nebo zlého. Ti, kteří si to zaslouží, mohou svůj příběh vyprávět i dalším generacím. Po smrti pak z potetované kůže vytvoří knihu, která bude vašim potomkům sloužit jako vzpomínka na vás. Pokud jde však o člověka zlého, stane se z něj Zapomenutý. Jeho tělo i kůže zmizí navždy. Pro místní lidi je to strašlivá představa. Jediná věc, která je děsí ještě více, jsou Prázdní. Lidé, kteří se odmítají nechat potetovat.

V tomhle světě žije i Leora. Když její otec zemře, Leora by dala cokoli, jen aby mohl v paměti ostatních žít navždy. Jenže z jeho knihy někdo kus vyřízl. Její otec měl na kůži něco, co mělo zůstat ukryté. Leora se teď musí zamyslet se nad tím, zda svého otce vůbec znala. A jestli všechno, v co celý život věřila, je skutečně pravda.
Autorka stvořila opravdu originální svět, kde se vše točí kolem tetování. Je až mírně děsivé, že tetování tu je důležitější než lidský život. Navíc je námět i mírně morbidní. Hlavně ze začátku vás může vyděsit stahování z kůže. Nejedná se však o žádný krvavý rituál, z kterého by vám vstávaly vlasy hrůzou.

Mladší čtenáři budou z neotřelého světa a nápadu nadšení. Zkušenější nahlédnou trochu do hloubky a odhalí, že kniha v sobě má ukryté jisté poselství. Opravdu můžeme poznat duši člověka podle toho, jaké obrázky si nechá vytvořit na kůži? Od začátku mi bylo jasné, že tahle představa je hloupá. Proto mě mírně štvalo, že hlavní hrdinka Lenora neochvějně věří v systém a nechápe, že lidé toho mají mnohem více napsaného v srdci, než na kůži.

Celý tento svět vám bude představen do detailu. V knize jsou i krásně napsané pohádky a legendy. Potíž je však v tom, že úvod se táhne do nekonečně a ještě dál. Tak dlouho trvá, než kniha nabere trochu tempa. V podstatě se v ní toho moc neděje a je jen takovým vlažným úvodem do série. Neříkám, že je špatná. Jen to nejlepší nás teprve čeká a tenhle díl je jen takový drobný předkrm. Čeká vás odhalování tajemství, pár zapeklitých záhad, trocha lásky a nakonec velké překvapení. Právě až na konci podle mě začíná ten opravdu zajímavý příběh. Nenechte se však odradit od přečtení, protože Ink je jedinečná kniha. Každý si z ní odnese něco jiného, ale určitě se vám dostane hluboko pod kůži.

Okomentovat

21 Komentáře

  1. Mě tahle knížka zaujala hned, co vyšla - nejdřív kvůli nádherné obálce, pak i kvůli námětu. Trochu mě ale děsí ta roztahanost... Já jsem čtenář vycepovaný, to znamená, že na zdlouhavé začátky jsem už po letech zvyklá a vytrénovaná a knihu už z principu neodkládám, dokud ji nedočtu - ale stejně mi to vždycky pije krev :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsi čtenář vycepovaný, tak určitě vydržíš až do konce a i si ten příběh užiješ :) Taky knihy nerada odkládám. Tady jsem ani neměla tendenci ji odložit,knížka se četla pěkně, jen se toho na můj vkus dělo málo :)

      Vymazat
  2. Tak tenhle námět mě hodně zaujal. Ještě jsem nikdy nic takového neviděla (a ani nečetla). Sama bych se ráda nechala později tetovat, ale chci mít právě takové tetování, aby pro mě mělo nějaký význam. Ne jen tak. To by se mi mohlo časem okoukat a co pak s tím? :) Ale rozhodně se mi nelíbí lidi, kteří jsou celý potetovaní. To už je na mě trochu moc :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu :) Tetování mě taky láká, ale chtěla bych něco osobního :) Vzhledem k tomu,že mám ale taková období, kdy se mi každých pár let líbí něco jiného, tak se obávám, aby mě tetování pak neomrzelo :)

      Vymazat
  3. Nemám ráda knihy, které se moc táhnou a neděje se tam toho příliš :D Každopádně toto je velmi zajímavý a i originální námět! :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové knihy taky nemám ráda :) Ink není moc akční, ale za to má opravdu zajímavý námět :)

      Vymazat
  4. Obálka je moc krásná, ale nejsem si jistá, jestli by mně kniha vůbec bavila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je vážně krásná a knížka taky :) Kdo ví, třeba ji někdy vyzkoušíš :)

      Vymazat
  5. Túto knihu som zaregistrovala najmä vďaka vydarenej obálke a námet príbehu ma tiež dosť zaujal. Teší ma, že knihu hodnotíš pozitívne a pridávam si ju na tbr list :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě nalákala :) Musím říct, že mě v první řadě taky zaujala hlavně obálka a kvůli ní jsem se do ní pustila :)

      Vymazat
  6. Tato kniha mě zaujala hned ale trochu mě odradilo právě to, že se tam stahuje z kůže a tak. Spíš jsem si říkala, že to bude morbidní ale lákala mě, protože je to docela originální nápad a má krásnou obálku.
    Myslela jsem, že jí nakonec nechám být ale po tvé recenzi mám chuť si ji přečíst. Asi po ní mrknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To stahování kůže zní mnohem hůře, než jak to v knize je. Není se čeho bát, spíše to je jen prostě divné :D Tak jsem ráda, že jsem tě nalákala :)

      Vymazat
  7. O knize jsem nikdy neslyšela, ale podle popisu vypadá zajímavě. Zaujal mě i obal, takže až bude čas, ráda po ní sáhnu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě nalákala k přečtení :)

      Vymazat
  8. To zní fakt moc zajímavě. Jak píšeš, může se to zdát trochu morbidní, což mi přišlo, jakožto z kůže dělat knihu. Ale tím je to tedy ještě zajímavější. Určitě se po ní podívám. A krásná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Morbidní to jen malinko, spíše podivné a netradiční:D Snad se ti knížka bude líbit :)

      Vymazat
  9. Jednou mi na tuhle knížku vyjela reklama před videem na youtube a bylo to snad poprvý, co jsem reklamu nepřeskočila :D Hodně mě tahle knížka zaujala a moc ráda bych si ji někdy v budoucnu přečetla :)

    Karolína & Korea v Česku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti přeji krásné čtení a snad se ti kniha zalíbí :)

      Vymazat
  10. Opět, i dneska jsi přišla s tématem, se kterým jsem se ještě nesetkala. :D A vypadá zajímavě, téma tetování a spojení s ním si myslím, že by mě zajímalo, a dokonce jsem toho názoru, že by mě bavila i právě ta první kniha. Ale dokud nezkusím, nezjistím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem přišla s tématem a knížkou,která tě zaujala :)Jestli ji zkusíš, tak snad se ti zalíbí :)

      Vymazat
  11. Ink se mi opravdu moc líbila a neskutečně jsem si ji užila, ale pravdou je, že jsem čekala něco docela dost odlišného. Každopádně se ale moc těším na druhý díl, který snad bude opravdu mnohem víc napínavější.

    OdpovědětVymazat