Recenze: V dobrém i zlém


V dobrém i zlémAutor: Michelle Sacks
Vydání: Grada, 2018
Žánr: thriller
HODNOCENÍ: ★★★★
Manželé Merry a Sam se rozhodli vyměnit rušný život v New Yorku za poklidnou idylku ve Švédsku. Dům jako z časopisu o útulném bydlení, zahrádka a domácí dobroty na stole. Merry s láskou hýčká svého manžela a malého synka Connora. Milující manželka, oddaný manžel a opečovávané dítě. Jsou jako rodina z reklamy na štěstí. Ideální pár zářící spokojeností. Na švédském venkově žijí perfektní život. Jenže vše má svoji temnější stránku. Dokonalá rodinka s dokonalým životem totiž skrývá mnoho tajemství.

Skutečně Merry stačí k životu pouhá vášeň k pečení, zahradničení a opečovávaní svého syna? Musela se vzdát všeho, aby mohla začít nový život ve Švédsku. Byla to oběť manželovi nebo cesta ke štěstí? Je jejich zamilovaný příběh pohádkou se šťastným koncem nebo falešný a plný křivd? To vše odhalí Merryina kamarádka Frank, která ji zná již od dětství. Když se jí rozhodně v jejím švédském hygge ráji navštívit, svoji přítelkyni nepoznává. Brzy navíc odhalí věci, z kterých běhá mráz po zádech.

V dobrém i zlém je na první pohled nenápadná kniha, která vás ale ke svým stránkám přiková tak, že ji opravdu dočtete v dobrém i zlém. Tento příběh je totiž neskutečně dobrý, ovšem plný zla. Autorka se toho jednoduše nebála a pustila se do toho naplno.

Začátek je pozvolný. Ve vyprávění se střídají Merry, její manžel Sam a kamarádka Frank. Každý má svůj pohled na realitu. Všichni postupně čtenáři otevírají svoji duši a spolu s ní i nejčernější tajemství. Brzy se ukáže, že ani jedna z postav není normální. Všichni by potřebovali důkladnou psychoterapii, protože znají jen přetvářku, zradu a faleš. Jsou to manipulátoři. Jsou to nevinné oběti. Jsou zvrácení. Nejspíše nikoho z nich nebudete mít rádi a možná je budete i nenávidět. Přesto budete mít nutkání číst pořád dál.

Autorka totiž postupně spřádá síť tajemství a neustále čtenáře více a více šokuje. Tahle kniha je jedna velká emocionální smršť napsaná s cílem čtenáře zničit. Dotýká se totiž drsných témat jako je manipulace, nevěra nebo mateřství. Jak se vše postupně odhaluje, připomíná kniha rybníček. Na povrchu zrcadlová hladina, ale jak čtete dál, jdete ke dnu, k bahnu a špíně. Zkrátka to není čtení pro citlivé bytosti nebo ke kafíčku. Zkuste to a budete si muset držet šálek, jak se vám budou klepat  kolena.

Jediné co mi výrazně vadilo, bylo, že v knize není přímá řeč. Občas nevíte, co je myšlenka a co bylo řečené nahlas. Nelíbil se mi ani neférový konec. Tady totiž neplatí, že zlo je potrestáno. Naopak tady všem všechno projde a může se stát klidně znovu. Jinak je ale V dobrém i zlém mistrovsky napsaný thriller, který ve vás vyvolá vše, co má správný thriller vyvolat. Napíná, šokuje a přinutí vás zkamenět údivem. Tím vás nechci strašit, jen zdůraznit fakt že tohle je opravdu psychothriller s velkým P.

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Grada
Knihu můžete zakoupit ZDE
 Logo

Okomentovat

18 Komentáře

  1. Teda, bez přímé řeči? To bych se v tom asi trochu nevyznala :/ Každopádně to vypadá na velmi zajímavou knížku :) Ikdyž já jsem takový ten klasik a miluju, když dobro vyhraje a zlo je potřestáno :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Podle popisu knížka vypadá zajímavě, thrillery mám jako žánr velmi v oblibě. Třeba se k ní někdy dostanu :))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak zrovna tahle kniha mě zaujala opravdu dost. Mám ráda psychothrillery a celkově knihy, které umí pořádně šokovat a překvapit :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, takové recenze miluju! Naprosto jsi mě odzbrojila :)

    OdpovědětVymazat
  5. Opět skvělá recenze!:-)
    O knize jsem zatím nic moc nečetla, ale vypadá to na další skvělý thriller na podzim. Ten konec, který by nemusel končit mermomocí dobře, jak nazančuješ, by mohl být dost super! :-O a bez přímé řeči?! Mám pocit, že si v Dobrém i zlém potřebuju přečíst!

    OdpovědětVymazat
  6. Taky nemám ráda knihy bez přímé řeči:/ Ale takhel kniha by asi přímo pro mě nebyla:O

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze... :-) Knihu jsem četla a je opravdu odzbrojující... Jeden z mála thrillerů, který mě fakt srazil na kolena :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že by mi přímá řeč, která se skrývá, nevadila. Je mi jasný, že tuto knihu si musím prostě přečíst. Jsem na ni velmi zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  9. Už jsem četla knížku bez přímé řeči a po chvíli se na to dá zvyknout. :) Zajímavá knížka a příběh

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tohle mě hodně zaujalo, velice, veeeelice zajímavé téma, možná si to najdu... :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezky si napsala recenzi. Tak strašně se mi líbí, jak si to napsala, aby všichni byli napjatí, že bych nejradši doběhla do obchodu tu knihu koupit. Mám občas ráda na čtení i takové zvrácenější knihy :D Rozhodně bych hltala každý slovo :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  12. Velmi krásná recenze, i když žánr není můj šálek čaje, nevypadá zle :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle nezní špatně, navíc "Cosmopolis" mívá dobré thrillery, píšu si.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. na knihu vidim samou chvalu, ale po pravde nevim, jestli na ni budu mit zaludek

    OdpovědětVymazat
  15. Kniha vůbec nevypadá zle :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  16. Knížku jsem bohužel nečetla a ani predtim neslyšela, ale příběh to má opravdu poutavý. Možná si ho i přečtu, takový to typ knih miluji :)

    OdpovědětVymazat
  17. Hezky napsaná recenze - docela mne nalákala se po knížce podívat.

    OdpovědětVymazat