Recenze: Papíroví duchové


Autor: Julia Heaberlin
Vydání: Omega, 2018
Žánr: thriller
HODNOCENÍ: ★★★★

Zločinec s demencí a dívka přesvědčená, že je vrahem její milované sestry. Tak začínají Papíroví duchové, kteří vám nabídnou strašidelnou honbu za odhalením pravdy.

Hlavní hrdinka Grace už několik let touží po pomstě. Její sestra nečekaně zmizela a nikdy se nevrátila domů. Nenašla se po ní ani stopa. Její příběh dosud čeká na odhalení a Grace je pevně odhodlaná zjistit, co se s ní stalo. Dnem i nocí pátrá a připravuje se na setkání s vrahem. Trénuje své tělo i psychiku, aby se uměla bránit nebo vystřelit, až přijde ta správná chvíle. A ta správná chvíle se blíží. Je přesvědčená, že našla skutečného vraha své sestry.

Carl Feldman je uznávaným fotografem, který byl obviněn z vraždy mladé ženy. Obvinění se však neprokázalo a Carl neskončil ve vězení, ale v ústavu. Na stará kolena ho doběhla stařecká demence. Už není sám sebou. Pamatuje si jen útržky vzpomínek. Teď za ním přichází jeho dcera, aby ho vzala na výlet. Jenže ve skutečnosti to není jeho dcera, ale Grace, která se za ní vydává. Ta se nebojí si do auta posadit sériového vraha a vyvézt ho na výlet, aby se podívala na místa činu a osvěžila mu paměť. Nebo snad jen na krásná místa, kde vznikaly fotografie? Je jen náhoda, že Carlovo fotografie zobrazují místa, kde se našla těla mladých žen? A skutečně je Carl dementní nebo ztrátu paměti jen předstírá? Co když pod maskou starce pořád číhá inteligentní a nebezpečný vrah?


Papíroví duchové jsou nejnovější knihou od Julie Heaberlin, autorky Černookých zuzan. Pro mě to bylo první setkání s touto autorkou. Nevím, která její kniha je lepší. Jisté je jen jedno - Papíroví duchové určitě stojí za přečtení.

Kniha má dost jedinečný nápad. Zdá se vám vzít vraha své sestry na výlet poněkud riskantní? Zavést ho na místa, kde údajně vraždil, přinutit ho k přiznání a doufat, že už ve stáří nemá sílu zabít i vás? Jo, je to asi stejně chytrý nápad, jako dát si polštářovou bitvu třeba s Voldemortem. Z toho rozhodně nekouká nic dobrého a tak musí být hlavní hrdinka neustále ve střehu. A díky tomu budou pěkně nabuzení a ve střehu i čtenáři. Chce Carl čaj, protože má chuť se napít nebo jí ho chce vařící nalít na hlavu? V této nejistotě se nese celá kniha. Je to vrah nebo nevinný muž? A chce vraždit znovu?

Ona je vlastně celá kniha trochu přitažená za vlasy, ale rozhodně zajímavá a napínavá. Autorce se navíc povedlo navodit mrazivou atmosféru. Každou kapitolu doprovází tajemná fotka, která souvisí s příběhem. Začátek je vlažný a může být problém se do příběhu pořádně ponořit. Ale později se to zlepší. Autorka vše odhaluje postupně a umí vás udržet pěkně napjaté až do konce. Moc se mi líbilo i jak se jí povedlo představit dvě hlavní postavy. Nikdy si nemůžete být jistí, jací ve skutečnosti jsou. Překvapivě k sobě oba nakonec nachází cestu, ačkoliv si hrají na kočku a na myš. Kdo nakonec zasadí smrtící úder? Nechte se překvapit a přečtěte si Papírové duchy. Je to fascinující čtení plné cestování, nebezpečí a oživování starých vzpomínek. K tomu přidejte kapku humoru a naopak štědrou porci nečekaných zvratů.

Okomentovat

18 Komentáře

  1. O knize slyším prvně, ale dle tvého popisu zní opravdu dobře :-) Třeba se k ní někdy dostanu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já doposud nečetla ani jednu autorčinu knihu, ale četla jsem hodně recenzí na obě a každá byla jiná. Někdo ji zatracuje, někomu se líbí. Jsem ráda za tuto kladnou recenzi, která ve mě znovu vyvolala zvědavost. Třeba vážně nebude špatná :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká recenze, podobná témata mám ráda, takže si ji třeba někdy, až budu mít čas, přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze... Knihu jsem četla a souhlasím s tebou, určitě za přečtení stojí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze. :) Ještě jsem o knize neslyšela, ale mohu říci, že jsi mě na ni velmi nalákala. Takže jakmile i někdy uvidím, určitě po ní šáhnu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha vypadá zajímavě, určitě si ráda někdy přečtu, pokud na ní narazím v knihovně. Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  7. Opět thriller, takže knížka pro mě. Začínám si díky tobě psát seznam, které knihy musím přečíst! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Papíroví duchové se mi také moc líbili. Černooké zuzany už tolik ne.

    OdpovědětVymazat
  9. Musím se přiznat, že na thillery nejsem, ale jak čtu tuto recenzi, docela mě to láká. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Beze srandy, jenom ze čtení recenze mám totální husinu!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Na tohle téma musím mít náladu, ale musím říct, že mě kniha celkem zaujala :) Hlavně se mi líbí ta tvoje tematická fotka :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  12. O Papírových duších už jsem přemýšlela, jen těch knih je tolik že jsem se k nim nedostala, ale teď mám po tvojí recenzi zase větší chuť se do knihy pustit. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Neslyšela jsem o ní, thrillery mám hrozně ráda, ale těch knih, co chci přečíst už je moc :D

    OdpovědětVymazat
  14. Mám delší dobu doma musím konečně přečíst

    OdpovědětVymazat
  15. O knize slyším poprvé, ale dle popisu působí hodně zajímavě ;)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  16. Neznám. Pokud na ni narazím, tak si ji půjčím - recenze nezní špatně

    OdpovědětVymazat
  17. Zajímavost, byť přitažená za vlasy se cení :D
    Díky za recenzi.

    OdpovědětVymazat