Recenze: Vězeň času

https://www.databazeknih.cz/images_books/37_/376427/big_vezen-casu-W2H-376427.jpgAutor: Matt Haig
Vydání: Metafora, 2018
Žánr: fantasy, historie, romantika

HODNOCENÍ: ★★★★★
Kolik životů potřebujeme, abychom se naučili žít? Tomovi Hazardovi stačí jeden a to neobvykle dlouhý...

Tom Hazard má neuvěřitelné tajemství. Na první pohled je to zdánlivě obyčejný čtyřicetiletý učitel dějepisu. Ve skutečnosti však většinu našich dějin zažil sám na vlastní kůži. Je mu 439 let a další staletí života má ještě před sebou. Osud mu dal do vínku vzácnou anomálii, díky které stárne neobyčejně pomalu.

Hrál v divadle se Shakespearem a zažil obě světové války. Měnil identity, aby se vyhnul prozrazení. V tom mu pomáhá Společnost albatrosů, která sdružuje a chrání lidi, jako je on. Ani zdaleka totiž není na světě sám. Jeho život má přísná pravidla. Každých osm let musí měnit identitu. Nikdy nebude žít na jednom místě. A nikdy se nesmí zamilovat.

Jenže láska pronásleduje Toma napříč staletími. Jeho první láska byla tou osudovou. Tom marně hledá svoji dceru, kterou musel kdysi opustit. Teď však jeho životem pořádně zamíchá kouzelná učitelka francouzštiny. Tom se bude muset rozhodnout, jestli bude věrný společnosti nebo svému srdci. Poslechne volání lásky nebo bude jako vězeň času čelit všem staletím sám?

Nemám slov. Vězeň času je jeden z nejpřekvapivějších objevů letošního roku. Pokud máte rádi Cizinku nebo film Podivuhodný případ Benjamina Buttona, rozhodně zbystřete. Vězeň času v sobě kombinuje to nejlepší z nich. Závan lásky, dávných časů, silné emoce a velký životní příběh. V podstatě je to milostný příběh napříč staletími.
V celém svém životě jsem byl zamilovaný jen jednou. V jistém smyslu to může působit romanticky. Myšlenka, že máte jedinou pravou lásku, a když odejde, nikdo se jí nevyrovná. Je to krásná představa, ale skutečnost je děsivá.

Sympatický hlavní hrdina stárne asi desetkrát pomaleji, než normální lidé. Pohádkově dlouhý život má však své pro a proti. Můžete procestovat svět. Můžete být součástí historie. Zažít přelomové objevy. Žít kdekoliv a být naprosto čímkoliv chcete. Ale zároveň budete osamělí. Uvidíte umírat své blízké. Nic kolem nás není věčné a dlouhověkost proto není úplně výhra.
Vězeň času se vám určitě zapíše do duše. Najdete v něm hluboké myšlenky, které vás přinutí se zamyslet. Žili bychom více naplno, kdybychom na to měli celá staletí? Prožijete raději jeden život plný lásky nebo budete čelit všem dlouhým rokům sami? Tom vás postupně provede svým životem. Ukáže vám krásné i ty temnější stránky. Zažijete s ním lásku i bolest ze ztráty. Svojí odvahou a vtípky si vás získá natolik, že budete číst se zatajeným dechem.

Matt Haig je zkrátka autor těžkého kalibru. Vězeň času je jednou z nejlepších knih, co mi přišly letos pod ruku. Je to román, který vás dojme a okouzlí. Kromě toho i příjemně pobaví. Jediné co mi vadilo, bylo časté přeskakování v ději a fakt, že na konci se nekoná žádné velké finále. Na samotný závěr ještě jedna třešnička na dortu - chystá se filmové zpracování se Benedictem Cumberbatchem v hlavní roli.

Okomentovat

18 Komentáře

  1. Tak tahle knížka mě docela zaujala, z části mi to připomíná Věčně mladá.. A asi po ni v knihkupectví kouknu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věčně mladou zase neznám já, takže děkuji za tip :) Tohle téma mě baví :)

      Vymazat
  2. Podivuhodný příběh Benjamina Buttona naprosto miluju! :) Příběh zní opravdu zajímavě :) Na filmové zpracování se těším! S mamkou milujeme tenhle typ filmů :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda Benjamina Buttona tak tohle je ta pravá kniha pro vás :) Doufám, že filmové zpracování opravdu bude a to brzy :)

      Vymazat
  3. Takové příběhy mám ráda! :) Hlavně ve filmové podobě!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Jen když si představím ten skvělý příběh a ještě s Cumberbatchem, tak se mi tají dech :) To bude bomba :)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě nalákala :) Opravdu to skvělý příběh je :)

      Vymazat
  5. Tak to zní naprosto skvěle. Něco podobného napříč staletími jsem četla a bylo to boží. Takže Vězně času si fakt musím přečíst co nejdříve. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec jsem to nečekala, ale jsem z knihy nadšená, tak snad budeš i ty :) Pěkné čtení :)

      Vymazat
  6. Tak tuhle knížku si přidávám do seznamu! :) Dost mě zaujala!:)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme ráda, že jsem tě inspirovala k přečtení :) Snad se bude líbit :)

      Vymazat
  7. Kniha vypadá zajímavě a určitě má originální námět. Přidávám na seznam, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně je originální a stojí za přečtení :) Doufám, že budeš nadšená, jako já :)

      Vymazat
  8. Jooo, na filmové zpracování s Benedictem jdu hned!! :D Škoda toho finále, jak říkáš, jinak by knížka byla určitě úžasná. Už tak vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ju, tak tu si určitě časem přečtu, vypadá skvěle, ráda kouknu i na film, až bude :)
    Super recenze

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkná recenze, zase jsi mě nalákala na další knihu :D A zase nebudu stíhat číst :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tahle kniha vypadá opravdu hodně dobře. :)

    OdpovědětVymazat