Fantastická zvířata 2: Grindelwaldovy zločiny

Vítejte znovu ve světě čar a kouzel. Fantastické dobrodružství pokračuje. V kouzelnickém světě se schyluje k temným časům. Čarodějové i mudlové jsou v ohrožení, když z vězení uprchne obávaný černokněžník Grindelwald. Zvítězí zlo konané pro vyšší dobro nebo se mu odváží někdo čelit? Podivín Mlok Scamander, kterému z kufru utíkají magická zvířátka nebo dokonce samotný Albus Brumbál?

V polovině listopadu zavítalo do našich kin pokračování filmu Fantastická zvířata s podtitulem Grindelwaldovy zločiny. Pro všechny pottermaniaky je to dlouho očekávaná událost. Přiznám se, že na film jsem se také těšila. První díl byl pro mě taková reinkarnace kouzelnického světa. Harrymu Potterovi se sice nevyrovnala, ale rozhodně byl návrat mezi čaroděje příjemný.

Zatímco minulý film byl ve znamení roztomilých zvířátek, tentokrát vše nabírá trochu jiný spád a temnější odstíny. Mlok Scamander je zpátky ze svého zámořského dobrodružství. Touží se však vydat znovu na cesty i když mu ministerstvo udělilo zákaz cestování. Má totiž sklony k průšvihům. V tu chvíli ještě netuší, že ho čeká mnohem napínavější cesta, než by si představoval.

Černokněžník Gellert Grindelwald totiž uteče z vězení. Není radno jej podceňovat. Mladý Albus Brumbál proto nezahálí a vysílá Mloka do Paříže, aby pátral po chlapci jménem Credence. Toho známe již z minulého dílu a víme, že je Obskurus. Skrývá se v něm velká magická síla, která může být skutečně ničivá. Někteří ho chtějí využít jako zbraň a jiní ochránit. Credence však zajímá jediná otázka- kdo jsem?

A v tom je kámen úrazu celého filmu. Všichni tu řeší své příbuzné. Najednou se tu vyrojí moc bratrů, sester a příbuzných. Šachovnice figurek se pěkně rozrůstá. Máme tu starou známou partičku a k ní hromadu nových postav. Ve výsledku je toho prostě moc a nikdo z nich nemá tolik prostoru, kolik by si zasloužil. Mlok na vás jen párkrát hodí svůj autistický pohled a zkrotí pár zvířátek. Filmem se jenom mihne. Stejně tak mladý Brumbál. Jude Law jako Albus Brumbál je naprosto skvělý. Je přesně takový, jakého jsem si ho představovala. I Johny Depp jako Grindelwald má své kouzlo. Na pohled uhlazený padouch, od kterého však nikdy nevíte, co čekat.
Samotný příběh se točí kolem Credence a rodokmenů. Spoustu času ale zaberou dialogy. Hodně se tu mluví a vzpomíná. Akce je málo a ve výsledku na vás jde z filmu tak akorát spaní. Zvířátek tu je taky pomálu, ale o to jsou zajímavější. Těšte se na kelpii (česky hastrmance), roztomilé hrabáky a hřivouna, obrovskou kočku s úsměvem Šklíby, hřívou lva a vášní pro chrastítka.

Grindelwaldovy zločiny trpí pomalým tempem. Rozsáhlé dialogy, přeskakování od jedné scény ke druhé a více než deset hlavních postav. To nemohlo dopadnout, než jako dost řídká omáčka. Ve druhém filmu se totiž prakticky nic neudálo, skutečně důležité je jen jedno zásadní odhalení na konci. Já z něj neskáču nadšením, protože odporuje tomu, co bylo řečeno v knihách. Ale chápu, že se z něj může tajit dech. Ovšem hlavu vzhůru. Hlavní chod nás teprve čeká.Osudový střet dvou největších čarodějů své doby se blíží a to bude skvělá podívaná. Na Fantastická zvířata se hezky kouká a příjemně zavání potterovskou nostalgií. Tentokrát vás však naprosto neokouzlí, na to by tvůrci filmu opravdu potřebovali bezovou hůlku.

HODNOCENÍ:★★★

Okomentovat

24 Komentáře

  1. Na tenhle film jsem taky cekala, ale bohužel se ještě nenašla příležitost zajít do kina. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Fantastických zvířatech jsme byli s přítelem v kině minulý víkend a byla jsem z toho taková rozpačitá. První díl se mi líbil moc a asi jsem očekávala tentokrát něco podobného. I přesto se moc těším na třetí díl. Beru to asi jako takovou povinnost, protože Harryho Pottera jsem měla vždycky moc ráda :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  3. První díl jsem viděla a bylo z něj unesena, na druhý díl jsem si zatím bohužel nenašla čas tak snad někdy později ho také zkouknu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Už se taky musím na film podívat. :)) Na film jsou hodně rozporuplné názory, ale i tak se na něj těším. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja to rikam porad, Harrymu se nic nevyrovna :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Chystám se... myslela jsem že dnes, ale nevyšlo to, tak snad brzy .)

    OdpovědětVymazat
  7. Popravdě mě nijak neoslnil ani ten první díl ale přítelovi se to líbilo jelikož má rád HP a tak jsme chtěli na druhý díl zajít také do kina. Ještě jsme se tam bohužel nedostali ale jak píšeš ty, slyšela jsem ne moc pozitivní ohlasy. Přesto si ho nejspíš pustíme, abychom si mohli udělat také svůj názor. =)

    OdpovědětVymazat
  8. Jakožto těch postav tam bylo dost a mrzí mě, že se tam více nemihla Queenie nebo Tina. Ale tedy docela se mi líbily, jen ten konec trochu překvapil.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle není úplně pro mě, nejsem fanynka Harryho Pottera :D

    OdpovědětVymazat
  10. Já se na druhý díl velmi těšila a nějak jsem z něj ani zklamaná nebyla. Možná bych jenom podotkla, že zde bylo více tzv. "prázdných míst", kdy mi film utíkal docela pomalu oproti prvnímu dílu, ale jinak jsem byla spokojená. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem mega fanynka a byla jsem ve 4DX a film se mi líbil, sice tam bylo dost negativních věci, ale zase je to pro mě takové realističtější, že i hodní lidé se třeba můžou nechat zblbnout a tak

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  12. Harryho Pottera jsem milovala, ale tohle jsem ještě nečetla a ani neviděla. Už se do toho dlouho přemlouvám, ale spíš se bojím, že už to nebude ono. Každopádně tvá recenze se mi líbí, tak bych pro začátek mohla mrknout aspoň na ten film a pak se pustit do knihy :) :D
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  13. Jako bys mi četla myšlenky. Mám na tenhle díl úplně stejný názor. Moc postav i dialogů, až se v tom člověk začne ztrácet. Každopádně mladý Brumbál je skvělej! :) Zvířátek tam mohlo být víc.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  14. Mně se tedy film hodně líbil. Nebudu ho srovnávat s jedničkou, protože ta byla za mě spíš pohádková, tady už přeci jen trochu přituhuje. Ovšem Grindelwald se svou politikou je mi až nebezpečně sympatický, takže se těším, jak to bude pokračovat.

    OdpovědětVymazat
  15. Jednička se mi moc líbila, takže mám od dvojky velké očekávání, snad se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ešte som nemala tú možnosť aby som si pozrela túto časť, lebo som sa do kina zatiaľ nato nedostala, ale dúfam, že sa nato niekedy dostanem alebo si to pozriem :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jednička mě moc neoslovila, uvidíme, co druhý díl, i když z tvého hodnocení hádám, že mě taky zrovna neohromí :D

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle není úplně moje, ale na film se stejně asi podívám :D

    OdpovědětVymazat
  19. Dvojku jsem ještě nestihla a jednička mě teda nějak moc nechytla... Možná tak teprve ta druhá polovina, ale jak říkáš - návrat byl příjemný, takže jsem zvědavá na tenhle díl.
    before-the-shadows.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Na film se určo podívám, ale nečekám úplně něco extra...:-D

    OdpovědětVymazat
  21. Jsem velkým fanouškem HP série a FZAKJN se mi líbil první, druhý o něco méně.

    OdpovědětVymazat
  22. Docela se líbilo,ale nenazývala bych to žádným zázrakem 😊 každopádně všechny ty malé potvůrky mě tam bavili asi nejvíc 😊

    OdpovědětVymazat
  23. Zrovna včera jsem na tom byla v kině a mě to neoslovilo vůbec, čekala jsem, že to bude konečně lepší než první díl, ale bohužel. Asi mám moc vysoké očekávání. Ale moc se mi líbili efekty ve filmu, které vypadají fakt super a nejvíc se mi teda líbil větvík a to druhé zvířátko :D.

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  24. Koukám, že budu jedna z mála, které se více líbila dvojka :D.

    OdpovědětVymazat